Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19081 til 19100 af 90635
-
Lineær funktioner og parameterfremstilling
ForumindlægHvordan hænger parameterfremstilling og lineær funktioner sammen? Jeg skal, i et af spørgsmålene til matematik mundtlig eksamen; "Redegør for lineære funktioner og lineær vækst. Redegør desuden for brug af vektorer til at beskrive linjer i planen." og der står også at jeg kan komme in... -
Koncentration af medicin i blodet (differentialligninger)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skulle skrive en mini-SRP, som øvelse til SRP'en. Vi har fået en matematik-opgave, som jeg ikke lige kan gennemskue. Der hvor jeg mister tråden, er ved punkt f) i det vedhæftede dokument/billede. Jeg håber virkelig er er nogle af jer, der kan hjælpe mig... -
1. ordens differentialligning
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik mundtligt, og nedenstående spørgsmål er et spørgsmål jeg kan trække til eksamen. PLS hjælp, jeg kan ikke forstå de oversigtsnoter vi har fået fra vores lærer og jeg kan ikke forstå det der står på nettet. "Redegør for hvad der menes med en 1. ordens lineær d... -
Ligninger
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig mat her snart, og vi har fået udelt de ting vi kan komme op i. Mine spørgsmål lyder på: 1. Forklar forskellen mellem en førstgrads- og en andengradsligning, og hvordan deres evt. løsninger bestemmes 2. Forklar brugen af forstørrelsesfaktoren i ensvinklede ... -
Differentialligninger
ForumindlægJeg kan trække nedstående opgave til en eventuel matematik eksamen. Men når der står jeg skal redegør for metoder til løsning af de differentialligninger, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre? Skal jeg bare lave et bevis med dem? Eller er der en bestemt fremgangsmåde hvorpå man kan vise hvordan man... -
ENGELSK - HASTER!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg står og skal til skriftlig engelsk i morgen (FSA) Derfor ville jeg høre, om i har nogle god råd til, hvordan jeg kan forberede mig, og hvad jeg bør tænke over, og hvad jeg i sær skal have styr på? :) - Har i nogle gode råd til den del hvor man skal skrive stil? Noget som vir... -
Har jeg bestået eller ej? B-niveau
ForumindlægHej derude. Engelsk er måske det fag hvor jeg mest usikker på om jeg består eller ej, min stærke side er naturfag... Jeg har lige været til engelsk eksamen b (skriftlig) idag, og så vil jeg høre om der en der vil komme med et bud på min karakter. Jeg ved det kan være svært hvis man ikke h... -
Lektiehjælp tilbydes i København af universitetsstuderende
ForumindlægHej. Jeg er en 20 årig fyr, der studerer matematik-økonomi på universitetet i København. Jeg er snart færdig med 2. semester og har haft fag som afsætning, lineær algebra, erhvervsøkonomi, mikroøkonomi osv. I gymnasiet havde jeg 5 A-fag og disse var: Matematik, Engelsk, Dansk, Historie og Samfu... -
Matricer og vektorer
ForumindlægHej kloge mennesker.jeg har en opgave her, som jeg ikke lige kan greje. Det skal nævnes at følgende opgave skal afleveres som en udskrift fra matematik programmet Maple, så det er ikke en hovedregningsopgave.opgave tekst: // v1,v2.. osv. er vektore" Lad v1,v2,v3,v4,v5 være givet ved:v1=v2=v3... -
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
Hjælp til argumentation for ensvinklede trekanter
ForumindlægHej SP Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal argumentere for at to trekanter er ensvinklede. Jeg har brug for hjælp til den, da jeg ikke ved hvordan jeg skal lave den. (Se vedhæftede screenshot): Opgaven er: a) Argumentér for at trekanterne ?ABC og ?CDE er ensvinklede. Indtil videre har jeg... -
Mærkelig opgave
ForumindlægI et sandvanligt koordinatsystem er givet tre punkter A ( -2,1) B ( 3,5 ) C ( 8,1 ) a. Beregn længden af sidderne i trekanten. ABC Beregn vinklerne i trekanten. ABC Det er jo nemt nok at regne sidderne , og vinklerne ud i trekanten. Men man kan jo også bare måle sidderne , forstår ikke helt h... -
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
HELP ME!!!!!!
ForumindlægHej! Jeg er en desperat 2.g'er.. Jeg kunne virkelig godt tænke mig en over middel karakter i skriftlig tysk! Så jeg har brug for en tysk-xpert der kunne rette og hjælpe mig med mine afleveringer!?! På forhånd tak!:D P.s det er tysk på b-niveau... -
Funktioner
ForumindlægHvorfor er log(c) = 2.8072 det samme som c= e^2.8072 -
Fysik på uni?
ForumindlægHej, jeg ville blive rigtig glad hvis nogle kunne give mig nogle informationer om hvordan det er at studere fysik på universitet, og om det er det rigtige studie for mig. Hvad arbejder en fysiker f.eks. med i hverdagen? Jeg ville helst ikke lave andet end forskning, og har altid fundet astrofysi... -
elektroner
ForumindlægHvor mange elektroner er der på 1 C? -
tre ligninger med tre ubekendte
Forumindlægnogen der kan hjælpe med opgaven? a*1+b*1+c=0 a*4^2+b*4+c=3 2a+b=4 facit er a=-1 b=6 og c= -5 men jeg kan ikke komme frem til resultatet. på forhånd tak. -
Engelsk B mundtlig HF
ForumindlægHej -Jeg har været så uheldig at få 00 i billedkunst, hvilket gøre at jeg skal ha' 10 i engelsk mundtlig istedet for 4(Hvis jeg ikke havde billedkunst ) Jeg fik 7 i skriftlig Engelsk og brugte 1½ time ud af de 7 vi fik til rådighed. Så her kommer spørgsmålet: Vil i tro jeg kan opnå et ... -
Sinusrelation
ForumindlægNemt spørgsmål som jeg lige har glemt hvordan man regner :) i en trekant kender jeg a = 4 b = 4 A = 56,31 B = 56,31 hvordan beregner jeg nu c og C ???
