Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 19081 til 19100 af 33698
-
regneregler: (x + Δx)^2
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og læser noget om differentialkvontient...Jeg har i mine notater i forbindelse med tretrinsreglen skrevet af fra tavlen, at når (x + Δx)^2 skal regnes ud, blir det lig medx^2 + 2xΔx + Δx^2Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor det gør det? Det er i særde... -
Rumfang og omdrejnings legemer.. Hjælp!
ForumindlægJeg har disse opgaver for til imorgen. Jeg har prøvet at løse dem, men uden hjælp! jeg håber at nogen kan hjælpe hurtigst! OPGAVE 1 - RUMFANG OG OMDREJNINGSLEGEMER Rumfanget af en cirkulær kegle er givet ved V=1/3h*pi*r^2 hvor h er keglens højde og r radius i grundfladen. Keglen kan dannes ... -
Eksponentielle vækstmodeller
ForumindlægHvad er forskellem mellem disse to eksponentielle vækstmodeller: og -
Advanced Grapher
ForumindlægHejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod... -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Trigometri
ForumindlægHvordan løses den vedhæftede opg 3.2 -
Reducer udtryk
ForumindlægHej, denne her driller mig, en der kan se hvad jeg gør forkert? 6xy - 4xz + 2x / 2x er kommet så langt her: 4xyz / 2x = 2yz er dette korrekt? på forhånd tak for hjælpen -
Virksomhedsøkonomi hjælp!!!!
ForumindlægHej har lige været op i virksomhedsøkonomi skriftlig. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som ved hvor mange procent % det kræver for at dumpe med 00? -
Cos, sin, tan
ForumindlægHvis jeg har en retvinklet trekant og vil udregne den hosliggende katete, skal jeg sige: cos(v)=hosliggende katete/hypotenuse Så ganger man med hypotenusen på begge sider for at finde den hosliggende katete: hypotenusen•cos(v)=hosliggende katete/hypotenusen•hypotenusen. Det forstår j... -
Matematisk sammenhæng
ForumindlægResultater: t (sek) tid: 60 120 180 240 300 m (g) massen: 0,12 0,30 0,35 0,41 0,58 Hvordan finder man den matematiske sammenhæng mellem massen (m) og tiden (t)? På forhånd tak! :-D -
Find fejl i denne sætning
ForumindlægEr i gang med min aflevering, hvor en af opgaverne er, at jeg skal finde fejlen i denne sætning og beskrive fejlen. Jeg har dog lidt problemer med denne sætning og håber i kan hjælpe mig på vej. Kan godt se fejlen, men ved ikke hvordan jeg skal beskrive den, Sætningen lyder: Already from the begi... -
gør rede for det bestemte integral for en funktion
Forumindlægspørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer. -
Golf FSA spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med denne opgave, som lyder følgende: ''Golfbolden har en radius på 21,5mm og er pakket i kasser med tre bolde i hver.'' ''Angiv målene på en kasse, der netop kan rumme tre golfbolde'' Hvordan jeg regner, jeg det ud? Har brug for hjæl... -
Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.
ForumindlæghejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener... -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
integral regning.
Forumindlæghvordan tager jeg integralen af følgende x*sin(2x) i intervallet -pi til pi? For så vidt jeg kan se er det en funktion ganget sammen med en sammensat funktion. Dette vil vel sige at man skal bruge en blandning af partiel integration og integration ved substitution, men kan ikke få det til at gå ... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til optagelsesprøve, her om snart. Så ville lige høre om der eventuelt var nogen som har prøvet det, eller ved hvordan det foregår mht. Hjælpemidler, hvad man skal? altså skrive en stil? Mange tak på forhånd.
