Søgning på: matematik a noter htx. Resultater: 19101 til 19120 af 165094
-
Eksamensresultat
ForumindlægHvis man Har haft 5 A fag på STX uddannelsen og er berettiget at kunne gange sit reultat med 1,03 er det så med regnet fra skolens side eller skal du selv gøre det bagefter ? Altså er dit eksamensresultat indeholdende det endelige resultat ? Og er det 1,03 eller 1,08 man må gange med? -
Magnetisme
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2007/fysik_A_it/opgave04/opgave_fr.html Nogen der vil hjælpe med opg. e? -
Mule Killers
ForumindlægHej :) Jeg har lig læst novellen Mule killers som er skrevet af Lydia Peelle som jeg skal skrive en stil om. Problemet er at jeg ikke rigtigt kan få sammenhæng i de forskellig forløb som fortælleren fortæller om..Synes den er forvirrende. er der nogen der kan referere den kort i hovedtræk ?... -
Det haster virkelig: Nato's varslingskæde...
ForumindlægHej forstår bare ikke denne opgave! den er jo umulig.. I NATO’s varslingskæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. De flyvende radarstationer har den fordel i forhold til radarstationer på jorden, at de kan iagttage flyvemaskiner, som ellers ville være skjult på grund af jordkrumnin... -
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban... -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Årskarakter
ForumindlægHej. Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg går på HTX. Hvis jeg skal op i et fag ( lad os sige matematik ) tæller min årskarakter hvis jeg alligevel skal op i det? Foreksempel. Hvis jeg får 02 i matematik skriftligt, men skal op i det alligvel, tæller den 02'er for noget? Eller tæller den karakte... -
Differentialligninger og hvad????
ForumindlægHejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er lidt blank. Jeg går på HTX og skal skrive SRP i matematik og fysik, i matematik har jeg valgt at skrive om differentialligninger, men i fysik er jeg fuldstændig blank. Er der nogen der har nogle emner i fysik, der kan gå ind under differe... -
Spørgsmål angående studievalg. AU: Bachlor Fysik
ForumindlægHej, mit navn er Thomas. Jeg har nogle spørgsmål angående uddannelsen ”Fysik” på Århus Universitet, men først lidt om mig. Jeg skal til at afslutte 3 år på HTX. Mine akademiske styrker samt mine personlige interesser, ligger udelukkende i fysik og matematik. Jeg læser ofte om kvanteme... -
FSA
ForumindlægHej. \nJeg opdagede først denne gode side for få dage siden, men har været en flitig bruger siden. Jeg skal op til FSA i kemi, fysik og biologi om kun 3 uger og har meget stof at indhente. I, evt. folkeskole elever, har måske nogle gode råd til hvilke rapporter, opgaver eller noter, jeg kan benyt... -
Sinusrelation
ForumindlægHej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny -
Er disse sætninger rigtige?
ForumindlægI opgaven skal man rette fejlenesætningerne, og være opmærksom på, at der kan være mere end en fejl i den enkelte sætning. Her er mine forslag ;) 1. I look forward to see you again next sunday. - I am looking forward to see you again next sunday. 2. This dog dont obey his master - This dog do not... -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk... -
Til imorgen rettelse
ForumindlægA class from Britain is visiting your school. One of the things you will show them is Tivoli. But before you go there you make a speech for the British class about the history of Tivoli. Prepare the speech. You may find good information on the following web-site : http://www.tivoligardens.com/ W... -
Parametriseringer
ForumindlægHejsa, er der nogen, der har nogle gode noter omkring parametriseringer? -
SPARTA
ForumindlægHEJ er der nogen som har noter til spartas samfundsindretning? det vill være super lækkert -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej igen:)Så har jeg vedhæfetet min oversættelse.. Håber i vil hjælpe mig med at rette:)På forhånd tak.Mvh Joakim1.Et ægtepar i London har netop købt en lejlighed. De er glade for at være kommet ind på ejendomsmarkedet i tide, for priserne stiger hele tiden. Når deres venner kommer på besøg, pral... -
To funktioner
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har siddet og regnet denne opgave, men jeg er gået lidt i stå. To funktioner f og g er givet ved: f(x)=12 * kvadratroden af x g(x)=x^2-7x+18 Graferne for f og g afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) løs ligningen f(x)=g(x) b) Bestem arealet... -
overflad-Areal
ForumindlægHej jeg vil gerne at bestemme overflad areal af figuren ..se vedhæfte figuren. jeg kan oplyse at r= 38 ,h=30 ,R=49 , r= 30 . Jeh kan godt finde ud af bestemme overfladsareal af kegelstub men hvordan kan jeg bestemme overfladsareal af den tyk ring både i top og i bund? Tak på forhånd. -
TI-89 Titanium KØBES
ForumindlægJeg står og mangler en TI 89 Titanium til matematik B.. Så jeg vil meget gerne høre fra nogen som står med en god lommeregner. Evt. fra østjylland/Djursland
