Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 19141 til 19160 af 45450
-
FP9?
ForumindlægHej Nogle der har facit til engelsk fp9 december 2016? På forhånd tak -
vanishing New york diner
Forumindlæghej alle, er der nogen, der vil tage et kigge på min engelsk aflevering ? -
fp9 2019
ForumindlægEr der nogle der har opgavesættet til FP9 2019 tysk og engelsk? -
dansk gymnasium?????
Forumindlægjeg har tænkt til at tage 4 hf fag (dansk A, Biologi B, Engelsk B, Psykologi c) for at kunne søge ind på kvote 2 som sygeplejerske. men trænger lidt hjælp angående adgangskrav og eksamener. jeg har haft engelsk B på gymnasiet i norge, men ble ikke udrtukket til nogen eksamen i muntlig eller skr... -
Kan i fortælle mig lidt mere om EUX???
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at blive psykolog. Men mit spørgsmål er så, kan man som ungdomsuddannelse tage EUX og så læse videre på uni, hvor jeg så har tænkt mig at læse til psykolog? Det andet spørgsmål: På EUX 1. År: Dansk C, samfundsfag C, engelsk C, erhvervsøkonomi C, organisation C, Matemati... -
Ordstilling
ForumindlægGoddag goddag :) Jeg har fået en opgave som jeg har besvaret efter bedste evne, jeg er bare ikke sikker på hvorvidt det er rigtigt. Det kunne være super fedt hvis nogen gad lige læse den igennem! Opgaven lyder: Skriv om følgende sætninger har ligefrem ordstilling (LO) eller omvendt ordstilling (O... -
Feedback på oneliner
ForumindlægHej, Vi er to drenge, der sidder til 24-timers forberedelse inden samfundsfag B-eksamen i morgen tidligt. Vi har fået nogle bilag, der handler om hendholdvis partiadfærd samt at partierne flyder sammen. Vores fokuspunkt er "ideologier". Vi har opstillet en problemformulering, der ... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHey, så har jeg fået brevet om optagelsesprøven til STX, er faktisk ikke så nervøs, men.. jeg kan nemt klare dansk,engelsk og fysik kemi, får selv 10 i fysik/kemi 10i engelsk og 7i dansk. MEN matematik er sgu ikke lige min stærke side der får jeg 4... (JEG SKAL OP TIL MUNDTLIG I ALLE FAG) er de... -
Hjælp til valg af bog til DANSKOPGAVEN
ForumindlægJeg har tidligere skrevet herinde. Dengang spurgte jeg om der var nogen der havde nogle forslag til gode bøger til danskopgaven 1.g. Jeg har nu fundet frem til disse bøger:Klaus Rifbjerg - Den kroniske uskyldLeif Panduro - Rend mig i traditionerneNaja Marie Aidt - TilgangMartin A. Hansen - Løgner... -
Kan ik passe der ik er nogen der kan hjælpe med gode gamle H.C Andersen????
ForumindlægHej søger hjælp til et af H.C. Andersens umulige eventyr.. Ib og lille Christine. Mangler hjælp til lidt analyse f.eks *forskellen mellem land og by - Christines levevilkår *Tater kvindens rolle i eventyret. eller *eventyrets afslutning i relation til indlednigen.. Ville bli så glad hvis i ku hjæ... -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHEJJeg skal op i Old her inden længe, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det foregår. hvad får man udleveret og hvad skal man med det?Jeg har hørt nogle snakke om at man skal lave en analyse og fortolkning, er det på samme måde som i Dansk, eller hvordan foregår det? (hvis man skal)Kort sagt sp... -
Historisk metode
ForumindlægSå sidder jeg begravet i min dansk/historie-opgave og er nu kørt fast: Hvordan opsætter jeg min analyse af historisk kilde? Skal det gøres via punktform: ophavssituation, meddelelse, fortolkning osv., eller skal det hellere fremstå som en sammenhængende tekst? Og ved fortolkning, går man da ind o... -
Passive Voice
ForumindlægJeg har ikke de store problemer med engelsk, men hvad er det passive voice går ud på? Det er ofte markeret som fejl i Word, men det ikke noget læreren tager fat i. Aldrig har jeg helt forstået det, på trods af at søge på nettet efter en forklaring og/eller hvordan det kan rettes. Det her er af r... -
Øvelseshæfte 2
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogen der har den blå bog i engelsk, hvor der står oversættelser i, og bogen hedder øvelseshæfte 2 og er blå. Vil I ikk være sød at skrive hvad alle oversættelserne hedder, altså overskriften på alle sammen? -
Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX
ForumindlægEr der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :) -
Disposition
ForumindlægHej.... Jeg skal op i eksamen mundtlig i engelsk og mangler lidt inspiration til hvad jeg kan tale om.. De overordnede emner er: Racism, Civil Rights og Youth Culture. Mit problem er bare at jeg er helt blank for ideer og ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om. Mangler inspiration , hjælp tak :) -
tegnsætning i bogtitel
Forumindlægjeg er kommet lidt i tvivl hvordan tegnsætningen skal være i denne sætning: The narrator in "The Raven" is bla bla bla bla.... Er det korrekt? kan nemlig ikke rigitg finde noget svar i min engelsk bog/: -
Komma
ForumindlægHej :) hvad var reglen for komma i engelske sætninger f.eks.: The man had in fact stolen the car. At the police station however he told the truth. -
Ord for ..
ForumindlægHej Jeg søger et pænt lydende ord/navn som beskriver noget som har samlet/ er en samling af flere mindre ting. Et eksempel er USA som en samling af flere stater Håber i forstår det, det er forresten til et dansk/ engelsk projekt :-) -
hvad betyder familien for vores identitet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg står og skal til at skrive en opgave om hvordan familien er med til at forme vores identitet op igennem livet. Så jeg ville høre om der var nogle som ligger inde med en artikel om emnet... helst på engelsk(: På forhånd tak...
