Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19141 til 19160 af 52678
-
HJÆLP!!!
ForumindlægHejsaHar lige nogle spørgsmål angående en biologirapport…Jeg er lidt i tvivl om hvordan absorption og farver/bølgelængder hænger sammen (farvespektre)… det er lidt svært at formulere, men jeg prøver: hvilket farvespektre er bedst til at absorbere lys? Altså øvelsen omhandler alger, klorofyl a og ... -
Kemi-programmer til computeren
ForumindlægHejJeg skal til at lave kemirapport og efter at have skrevet nogle stykker i 1.g har jeg erfaret at det godt kan være meget rart at have et program til at tegne diverse forsøgsopstillinger. Jeg mener nemlig at jeg har hørt at der findes et program som nemt tegner kolber osv, som er lige til at &q... -
Hjælp, måske? :)
ForumindlægThey hurt him mentally and physically to make him confess"Hvad er der galt i denne sætning? :I:) -
Katers reversionspendul (SSO)
ForumindlægHej, jeg skal skrive SSO til februar, mit område er "stive legemers bevægelse", kraftmoment, inertimoment, impuls etc. jeg har læst teorien bag, nu er jeg begyndt at læse lidt på de eksperimenter, man kan lave. Min lærere har foreslået mig et forsøg med "Katers reversionspendul&quo... -
Raket opsendelse
ForumindlægHej,Jeg har til min sso lavet et forsøg "det skrå kast" for at illostere en raket opsendelse, men der står ikke noget i alle de bøger jeg har læst om at man kan sende en rum raket skråt op i luften. Der er kun nævnt lodret opsendelse.Kan man overhovedet sende en raket skråt op? (gerne k... -
Hjæp til forklaring af formel om nyttevirkning af opkogning af vand fra kogeplade
ForumindlægJeg sidder med en kemi opgave og skal forklare en formel, jeg har indtil videre fået skrevet lidt, men føler mig usikker på om det i det hele taget er korrekt, her er hvad jeg er kommet frem til indtilvidere: Kogeplade: 357*1920 = 685440 Joule/74° = 9262 Joule. Nyttevirkning 4186/9262*100 (hvo... -
Atwoods faldforsøg
ForumindlægNogen herinde der har lavet rapport over Atwoods fald forsøg..?? Er det nogen jeg kan låne som inspiration?? Har søgt her på siden, fandt noget.. men er der nogen der ligger inde med en rapport om dette`? -
Globalisering - kulturelle bekymringer.
ForumindlægHvorfor er det kulturelle bekymringer, der giver folk en negativ holdning til globaliseringen? Føler de på en måde skræmt og truet af det "ukendte"?? -
Mig igen ;)
ForumindlægHej! Har stadigvæk virkeligt brug for hjælp til denne opgave. Selv om at der er nogen som har prøvet at hjælpe mig ved at skrive at jeg skal bruge Idealgasligningen så forstår jeg stadigvæk ikke hvad jeg skal gøre!!!Naturgasnettet er med til at gøre Danmark uafhængig af energi fra andre lande. Me... -
Stående bølger
ForumindlægHej!!Har brug for en del hjælp til denne opgave, kan slet ikke se hvordan den skal løses :SDer laves stående bølger i et glasrør med et bevægeligt stempel. En stemmegaffel med frekvensen 440 Hz slås an og holdes foran rørets åbning.Der høres forstærkning, når afstanden fra åbningen til stemplet e... -
Væksthastighed i interval.
ForumindlægHej. Jeg er desværre kørt lidt fast i denne opgave. Funktionen f er givet ved f(x)=x^2+3. Bestem væksthastigheden i x=3. Bestem derefter den gennemsnitlige væksthastighed i intervallet fra 3 til 5, hvor begge tal er med. Den første opgave har jeg løst hvor jeg får f´(3)=6. Men den næste ved jeg i... -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
Solsystemet ?
ForumindlægHvordan man ved, at Solsystemet ser ud, som det gør?? -
Anvendelse af integralregning ude i virkeligheden.
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Hvad bruger man integralregning til ude i virkeligheden. Jeg ved godt at man bruger integralregning til at regne arealer under grafer for en funktion i et interval (a og b) mellem grafen og x-aksen. Men kan i give mig nogle konkrete eksempel... -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Elektrisk vandvarmer
Forumindlæghej ......... jeg sidder med en opgave : En elektrisk vandvarmer i et badeværelse leverer varmt vand til brusebad og håndvask. Vandvarmeren indeholder et elektrisk varmelegeme, der skal opvarme vandet i samme tempo, som det forbruges. Tildel passende værdier til relevante fysiske størrelser, o... -
Differentialregning :-)
ForumindlægJeg har fået det spørgsmål at besvare: hvad man anvender differentialregning til og hvorfor det er vigtigt? Da jeg ikke lige kan gennemskue spørgsmålet og det sjovt nok ikke kan findes i bogen, har jeg prøvet at spørge inde i dette forum. Håber i hvertfald der er nogen der ved det, og vil hjæ... -
fourier transformation
ForumindlægKan nogen her hjælpe mig med at forstå overgangen fra fourier serier til transformationer. I min bog er det ikke forklaret særligt godt, men det er jo nok også en ting, der egentlig kræver en dybere matematisk tilgang (hvilket min bog bestemt ikke har). I følge den vil en funktion, der ikke ... -
Engelsk stx B 1. delprøve
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle af jer har et link til engelsk B9;s 1. delprøver. Det er lige meget hvilke år det er, bare for at øve mig op til eksamnerne. Det haster faktisk en smule!
