Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19181 til 19200 af 158923
-
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
Har brug for hjælp
ForumindlægHej har du mod på at hjælpe mig med matematik på b-niveau. Jeg kører gerne til alt mellem Roskilde, Slagelse og Kalundborg. Det skal helst være nogle gange om ugen - ca. 3 timer hver gang. Hvis du bor i Kbh...skal det helst være 1 gang pr. uge i min. 5 timer. Du skal starte hurtigst muligt. Beta... -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHej. Jeg er begyndt på gymnasiet og skal have matematik på B-niveau, hvilket betyder, jeg skal anskaffe mig en af følgende lommeregnere: TI-89 eller Voyage 200. Jeg er dog i tvivl om, hvilken af de ovenstående lommeregnere jeg vil have, så er der nogen, der har råd/erfaringer, jeg vil kunne bru... -
Kan man dumpe i gymnasiet på baggrund af eksamener?
ForumindlægHej, jeg står i den situation hvor jeg frygter for at jeg ikke består min matematik eksamen. Hvis jeg skulle være så uheldigt og dette skulle ske, kan jeg så risikire ikke at få huen på? Jeg har pt. et snit på 7,5 ellers, og ser ikke nogen grund til at det skulle gå nedad. Håber i kan hjælpe -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
koordinatsystem
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave: Der er givet tre punkter A(1,7), B(8,11) og C(6,2). a) Tegn i samme koordinatsystem den rette linje l, der går gennem punkterne A og B, og cirklen med centrum i punktet C og radius 5. b) Bestem den korteste afstand fra linjen l til cirklen. -
Kan jeg klare gym?
Forumindlæghej med jer allesammen.. Jeg er en 9. klasses elev som skal træffe mig et valg efter 9. Så jegkunne smadder godt tænke mig at gå på gym, men da mine lærere siger at jeg ikk er egnet, ved jeg iukk helt om jeg kan eller ej, for nogle fra gym siger at jeg kan da de så min karakterseddel.. Mit snit ... -
vektorer 6
Forumindlæghvordan løser jeg opgave a og b og hvad menes der med tre parabler?? -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Matematikhjælp tilbydes i Kbh. NV og omegn.
ForumindlægJeg hedder Iwan og jeg har en kandidatgrad i matematik fra Københavns Universitet. For tiden er jeg i gang med en videreuddannelse indenfor programmering og IT. Jeg kan hjælpe med matematik på alle niveauer til og med gymnasielt A-niveau. Både med løsning af opgaver og afleveringer samt træning ... -
Bestem områdets areal og omkreds udtrykt ved x og y
ForumindlægJeg har problemer med opgave 13a i det vedhæftede eksamenssæt. Er dette rigtigt? Arealet af en trekant bestemmes med formlen: A = 1/2 · g · h Dvs. at arealet af trekanten på figuren er udtrykt ved: A = 1/2 · 2x · x Arealet af et rektangel bestemmes med formlen: A = l · b Dvs. at arealet af rekta... -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
Parrallelle
Forumindlæghej spørgmålet lyder bestem de tal t for hvilke de to vektorer er parrallele a=(t 2) b=(3-t t) jeg for resultatet til -2 v 3 men synes ikke rigtig det giver mening nogle der får et andet resultat -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Aflevering!!!
ForumindlægI 2003 var der 830 medlemmer i Kalundborg Svømmeklub. Siden er antallet af medlemmer vokset med 45 om året. a) Opstil en ligning, der illustrerer denne udvikling (Husk at skrive, hvad de enkelte variable angiver). b) Bestem ved hjælp af ligningen det formodede antal medlemmer i 2015. c) Hvornår... -
Uegentlige integral
ForumindlægHej derude, Jeg har problemer med denne matematik opgave 2, det ville være dejligt, hvis I kunne hjælpe mig. -
selvstuderende
Forumindlægmin lillesøster går på HHX, hun har haft meget fravær grunndet sygdom. Hun skal til afsluttende eksamen til sommer og vil gerne vide, hvad reglerne er for at være selvstuderende - er der nogen her der kan hjælpe os? PFT -
Hjælp til gym
ForumindlægHej alle bruger. Jeg har besluttet mig, at jeg skal på gym, og tiden begynder at nærme sig. Men kan ikke rigtig beslutte mig hvilket et gym jeg skal vælge. Har i nogle anbefalninger? På forhånd tak :) -
Tvivl om forsøg til projekt
ForumindlægHej. Jeg står i den trælse situation af at jeg skal til at skrive et afsluttende projekt i Fysik A, men jeg står uden et forsøg da jeg ikke kan finde et som både er højt nok niveau som kan gøres på et HTX laboratorie. Jeg har valgt at skrive omkring gasser hvor der indgår termodynamik og Van Der ... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t...
