Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19181 til 19200 af 36784
-
Perspektivering
ForumindlægHvordan (be)skriver man en perspektivering af to personer fra hver sin novelle? altså hvordan starter man ud? personerne har ens liv og næsten samme levevilkår... -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
The Children of Men
Forumindlægjeg skal fortælle om bogen, the children of men, til eksamen, og hvis nogen har læst den har jeg brug for lidt hjælp. eller hvis nogen bare har lyst :) den handler om at der ikke er blevet født et barn i mange år, og folk har mistet håbet. i slutningen bliver en dame gravid, men faderen til dette... -
Ang censor
ForumindlægHej Som hvert år sidder der et par nysgerrig elever som gerne vil have et navn på deres censor og et sted de kommer fra, men den klassiske hjemmeside på uvm virker ikke pt, er der nogen der har et forslag til hvor man kan tjekke det henne? -
Dansk synopse
ForumindlægHvordan er det at man finder ua af hvad moralen er i en tekst? -
Jesus og magdalene
ForumindlægJeg undrer mig over, at der er en del mennesker som mener at de to var sammen, og at de endda fik børn sammen, tror I at det er rigtigt? Hvorfor? -
Hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægJeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have... -
skæbne
ForumindlægHej hvordan defineres skæbne inden for de tre monoteistiske religioner (kristendom, islam og jødedom)? Nogen der kan hjælpe mig med hvordan de er forskellige og hvordan de ligner hinanden - med hensyn til skæbnebegrebet.. på forhånd tak :) -
første eller andenhånds?
ForumindlægHej. Jeg skal op og trække i dag, og ville lige høre hvad er det der karakterisere disse kriterier indenfor kilde kritik? • Første og andenhånds kilder • Primære og sekundære kilder • Private og institutionelle kilder • Hemmelige og offentlige kilder • Levninger og beretninger Jeg håber at der... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
Eksamen i folkeskole 2
ForumindlægOkaij, jeg skal op om en 2 timer nu. nogle der kan give nogle gode råd til, hvordan man skal udnytte sin forberedelses tid? tak på forhånd :D -
ang. mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg går på STX, sidste årgang. Jeg mangler kun en eksamen og det er på tirsdag jeg skal op. Man får udleveret et ukendt materiale, men man skal også selv finde andet materiale/kilde til selve eksaminationen. Må det godt være nogle kilder man har læst i gymnasietiden eller skal det være en ma... -
Racisme?
ForumindlægJeg skal nu til at skrive en opgave om racisme. Og deri skal besvares et spørgsmål som lyder; "Hvad er racisme ifølge din mening?". I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeres mening er om racisme, for at få en anden vinkel på det. :) -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Cuba-krisen. Den Kolde Krig
ForumindlægHej Er der nogen der vil forklare mig hvad Cuba-krisen gik ud på? Hvordan startede krigen og hvordan sluttede den? Hvem vandt denne krig? - USA eller Sovjetunionen? Jeg ved godt at det var en stedfortræderkrig, men alligevel støttede de to supermagter hver sin part i denne krig. Hvilke parter... -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Hej :) nogle IT nørder til stede? Hjælp til en datalje
ForumindlægHej :) Hjælp.... sidder lige og har førsøgt at få ind og prøve at slette oversigten over de sider man har været inden på de seneste dag.. Og plejer godt at kunne, men de sidste par dage er der 2 hjemmesider som bliver ved med at komme igen og igen på listen, og de skal altså væk! Altså funktioner... -
Studieretningsopgave 3.g
ForumindlægHej alle.. Nu nærmer tiden sig hvor vi skal i gang med den store studieretningsopgave og vi er blevet bedt om at begynde at tænke over et emne. i 2.g skrev jeg i fagene engelsk, psykologi og samfundsfag- hvilke også er mine studieretningsfag. Det var jeg faktisk godt tilfreds med - vi fik et uddr... -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Er der nogen det ville forklare mig det?:)
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil men jeg ved ikke at om jeg skal skrive det som journalist el. bare mig der fortæller det hele Ps. er der en der kan forklare hvad manchet betyder? Her er teksten: Forestil dig at du er sammen med en gruppe turister, du ikkee kendeer, har siddet fast i en svæve...
