Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 19201 til 19220 af 61668
-
VIGTIGT AFLEVERING Matematik B stx den 14. august 2013
ForumindlægHej :-) Ville hører om der var nogen der lå inde med facit til "Matematik B stx den 14. august 2013" den eneste opgave jeg ønsker at få facit til er egentlig bare opgave 9. Ellers kan det også være at der er en klog en herinde der kan hjælpe mig? Opgaven har jeg lagt som billede -
Find FBestem f `(4) ved hjælp af figuren.
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/HFE073-MAB.pdf link her er figuren Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde f'4 ved hjælp af figuren. Eksamenssættet er fra 2007 december 18 Matematik b niveau HF -
Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, STX A-niveau, 2006..
ForumindlægDer spørges tit til hvordan man løser opgaver fra: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, STX A-niveau, 2006.. Her i indegår en del af opgavernes løsninger: http://peecee.dk/upload/view/103545 og løsninger i matchcad: http://peecee.dk/upload/view/103549 -
Hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg er en ung kvinde på 23, som er i gang med sidste år af min HF. På det diste år har jeg fået kemi, og da vi er færdige om ca 5 mdr. vil jeg gerne forstå kemi inden eksamen.. Jeg er overhovedet ikke med i timerne, hvilket er dybt frustrende! Nogen der kan/gider hjælpe mig fra begyndelsen? ... -
PDF Matematik HF C, STX B og A fra 7 december 2018
ForumindlægEr der nogen som har de 3 på PDF? Og vil dele dem? -
allan_sim: vedr. skr. eksamen 1-årigt A-niveau.
ForumindlægHejErfarede i en tråd, at du var skriftlig censor. Ved du, hvorledes grænserne blev i år for skriftlig eksamen 1-årigt forløb til A-niveau?Jeg fik 11, hvilket undrer mig, eftersom jeg havde fejl i 2 underopgaver. -
Forkert brug af ordet "hvorfor" i matematik?
ForumindlægHej Her er et eksempel på en særlig brug af ordet "hvorfor" i en matematisk tekst: "Da gælder, at x2 < 2, hvorfor -2 < x < 2." Jeg synes det er kluntet måde at formulere sig på. Jeg kan bedre lide: "Hvis x^2 < 4, så -2 < x < 2". Desuden er d... -
Jeg skal vælge et kunst eventyr af HC Andersen til eksamen analyse
ForumindlægEr der nogen som kender en godt kunst eventyr af HC.Andersen? Jeg har tænkt på nattergalen mrn den foregår i kina. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive under tidsperioden. Skal vælge senest i morgen. Tak hilsen Jens -
Redegørelse for bestemmelse af vækstmodel ved regression
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen. Jeg har et spg det omhandler vækstmodeller. Jeg har lavet redegørelse for, lineære funktion, eksponentielle udvikling og fordoblings- og halveringskonstant. Men det sidste delspørgsmål forstår jeg ikke rigtig: Der... -
Tysk mundtlig eksamen B-niveau (2.g stx)
ForumindlægHej, jeg skal trække en tekst den 18. Juni, og op den 19., så jeg ville bare lige sikre mig at jeg har forstået forløbet sådan nogenlunde; Jeg trækker en tekst A til 24 timers forberedelse, som jeg skal analysere helt igennem, så jeg kan snakke ca. 10 min på tysk, og derefter diskutere i 5-10 ... -
Mat A maj eksamen, opg 10c
ForumindlægHejsa Nogle der kan hjælpe med opgave 10c fra idags eksamenssæt? Kom selv frem til at vinklen er ca. 20,5 grader, men er meget usikker på mit svar. -
Pengedeling opgave i matematik aflevering 7. Klasse
ForumindlægDenne opgave har jeg før haft fat i, men har glemt hvad jeg skulle. Anne, Bo og Carsten skal dele 440 kr sådan at Bo får halvt så meget som Anne, og Carsten får 100 kr mindre end Anne og Bo tilsammen. Hvor mange penge får de hver? -
Opgaver i 'Vejen til matematik AB1'
ForumindlægJeg skal regne nogle opgaver om potens, og paratenser. Jeg har regnet opgaverne så godt jeg kunne, men er der nogen der vil være venlig at tjekke om jeg regner dem rigtigt? På forhånd tak. :) Opg. 21 s. 59 A. (2x-1)^2-(2x-1)(2x+1)= 4x^2+ 1^2+ (2×1)-2x+1×2x+1= 4x^2+1^2-2-2x+1&ti... -
Matematik Rapport Storebæltsbroen del 2 (Østbroen)
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe??? med Matematikopgaven om Storebæltsbroen Del 2, der omhandler Østbroen Dette kræver måske at man har lavet Del Det Haster!!!!!!! Jeg har vedhæftet opgaven nederst Kh AP -
Forklaring på enheden ohm (dansk vs. matematik)
ForumindlægSom jeg har forstået det er det god forumetik ikke at stille et nyt spørgsmål med en anderledes vinkel end det egentlige spørgsmål Men følgende er afstedkommet fra et tidl. spørgsmål hvor det blev defineret at enheden Ohm er det samme som J · s/ C2 Sidder nu og spekulere på at hvis man nu ... -
Matematik Kontextbog side 28 opgave 43
ForumindlægHvor stort er det procentvise fald, hvis prisen sænkes fra.. a. 100 kr. til 85 kr.? b. 120 kr. til 95 kr.? c. 1200 kr. til 1175 kr.? PLEASE!! Jeg har virkelig brug for hjælp fordi det er den eneste opgave jeg mangler. -
hjælp til matematik opgave 3.12 i MAT AB2 stx opgaver
ForumindlægBestem f '(x0) i hvert af følgende tilfælde ved at benytte produktreglen. Kontroller facit ved hjælp af CAS. f2(x)=√(x)*(3-2*x) f3(x)=(2x2-5x)(x2+6) f4(x)=x3 (=x·x2) -
Matematik opgaver - reducere og sætte uden for parentes
ForumindlægHej! Er der mon en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med følgende? :) Reducer følgende udtryk 8a - (2a - 4 (3 + a)) 4x^2 + xx * (3-2x) + 3 x (a+b) * (a-b) Reducer udtrykkene mest muligt 15a - (12a - (3a +5)) 17x - (14x - (7x+2)) Sæt mest muligt uden for parentes 4y^2... -
Spansk eksamen 2011.. Nogen der har lyst til at rette?
ForumindlægDet var hvad det blev til fra min side til eksamen. Nogle skarpe hjerner, som kan finde fejlene? vurderer hvordan det er gået? :) Secretos Traduce al español María: “¿Juana, has oído que Antonio Banderas y Ana Leza ya no son novios, y está muy deprimida... -
Teknisk Matematik opgave 282( det handler om ligninger
Forumindlæghej folkens der ville kunne være en kæmpe hjælpe da jeg ikke kan huske hvordan jeg løser denne ligningen 3*(-k/303) = -k/288; svart skal give 6391,29
