Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19201 til 19220 af 32066
-
Bestem hastighed ud fra graf
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en aflevering hvor jeg skal bestem de tidspunkter, hvor hastigheden er 8 m/s ud fra den vedhæftede graft? hvordan bærer jeg mig ad med dette? Har på fornemmelesen at det er ret simpelt, men det er simpelthen så mange har siden jeg har haft matematik. mvh -
Gået i stå med matematikaflevering :s
ForumindlægHej alle, Jeg har lavet STX matematik B august 2008, men er kørt fast i 3 opgaver. Nogen der kan hjælpe mig med opgave 8, opgave 10 og reduceringsopgave 1? Mvh Helena. -
Andengradsligning
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er ikke den bedste til matematik, og er lidt usikker på denne opgave: Bestem tallet k i følgende andengradsligning således at ligningen mindst har en løsning (k - 3)x^2 + kx - 1 = 0 Hvis i ville hjælpe, kunne i så ikke forklare det meget pædagoisk? /Frederik -
HJÆLP! :(
ForumindlægHej sidder med to matematik opgaver som jeg ikke kan løse. Her er opgavesættet http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_2HF083_MAC.ashx Der er tale om opg 1 b og hele opg 2. På forhånd taK! -
Grader?
ForumindlægOkay, lidt matematik-halløj: Det handler om cosinus. : I den retvinklede trekant ABC skal du beregne de ukendte stykker, når <B = 43 grader og kateten a = 10 grader.. what do i do? -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået en matematik aflevering om omvendt proportionalitet opgaven lyder Hvad er y, når x er 9 jeg ved at der er en lligning der hedder Y= K/X men jeg har ikke k og kan ikke huske hvad jeg skal gøre. på forhånd tak :D -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
tretrinsreglen
ForumindlægHeey. Sidder med en opgave i matematik, og håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg er virkelig gået i stå. Opgaven lyder: Benyt tretrinsreglen ”direkte” til at vise at er differentiabel med. På forhånd tak. -
Optimering!!
ForumindlægHej folkens. Jeg skal snart op i matematik skriftlig eksamen.. Men jeg har problemer med optimerings opgaver. F.eks. bestem rumfang eller omkreds så stort som muligt. Er der nogen her, der kan hjælpe mig? Det ville være allertiders. På forhånd tak. -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej, derude! Jeg har en matematik-rapport, som jeg er kørt fuldstændig fast i. Opgave 1 i den vedhæftede fil har jeg fået styr på, men resten er ganske enkelt ikke til at finde hoved og hale i. Det kunne være fantastisk, hvis der var en, der gad hjælpe. -
Hjælpelærer søges!!!
ForumindlægHej derude, jeg mangler en hjælpelærer til en Matematik A mundtlig eksamen her i juni måned. Er der nogen der har lyst til at give en hjælpene hånd til noget eksamens forberedelse? Det håber jeg virkelig... for jeg er ret screwed! :( -
SRP - reaktionskinetik og differentialligninger
ForumindlægHej folkens, Jeg skriver SRP i kemi og matematik om reaktionskinetik og differentialligninger. Jeg har brug for noget inspiration og ville derfor høre om der er nogen der har nogle gode ideer, links eller endda en opgave så ville jeg blive meget glad ! Tusind tak. -
mateatik hjælp
Forumindlæg<p> Hej jeg har fået en aflevering i matematik og jeg kan ikke finde ud af opgave 4 </p> <p>hvis der er nogen der kan den så må i meget gerne skrive tilbage :)</p> -
Værdimængde
ForumindlægHej. Er fanget i mit matematik ... ... hvordan skal jeg finde værdimængden i følgende funktion? f(x)=-√16-x^2 (Kvadratroden af 16 minus x i anden) Og, kan det godt passe definitionsmængden bliver [-4;4]? - På forhånd tak, Thomas1408 (; -
Hjælp skal op tirsdag
ForumindlægHar matematik på b-niv men jeg forstår ikke spg , håber virkelig der nogen der gider at hjælpe mig :) 7. Differentialregning Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremumspunkter. Redegør for hvordan dette kan benyttes indenfor optimering og k... -
Mat A, diff. Isolere X
ForumindlægHej! Nogle venlige mennesker herinde der kan det her: Opgave 13 (i matematik A august 2008) f``(x)= 2/ kvadratrod X - X=0 isolere x det er for at bestemme monotoniforhoden.. På forhånd tak ;) -
"Gør rede for..."
ForumindlægJeg skal op til mundtlig matematik i næste uge, og på mange af de spørgsmål jeg har fået står der "gør rede for...". Hvad menes helt præcist med dette? Skal jeg komme med beviser hvis det er muligt? Der er også spørgsmål hvor der direkte står, at jeg skal bevise noget. -
Mat ex. point.
ForumindlægHeej :) :) Jeg er MEGET dårlig til matematik og skal op på onsdag, og har det på A:( :( er der nogen som har gode råd til hvordan jeg evt. kunne få 02!? Ved i desuden hvor mange point man får for en rigtig opgave? Har nemlig hørt at man skal have 84 point for at få 02.
