Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19221 til 19240 af 20689
-
afbøjningsvinkel
Forumindlæghej, skal skal have skrevet en fysik rapport, hvor jeg besvarer nogle spørgsmål under databehandling. jeg er kommet lidt i tvivl om det første spørgsmål, da jeg ikke synes det jeg er kommet frem til, giver nogen mening: 1. Brug formel (2) til at beregne afbøjningsvinklerne 01 og 02 for begge la... -
Mindstekrav mat B
ForumindlægHej jeg er en pige der får 12-taller i dansk, engelsk, fransk, samfundsfag, historie osv. Men jeg er elendig til matematik, fysik og kemi. Jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Fandt eksemp... -
SRP - opstil ligning - atomfysik
ForumindlægHejsa! Som en del af min srp i fysik B og historie A skal jeg følgende: "Opstil en ligning, der udtrykker, hvordan mængden af neutroner afhænger af multiplikationsfaktoren, levetiden, kontrolstængernes position samt den eksterne neutronkildes aktivitet." Jeg er meget usikker, da diff... -
Newtons 2.lov
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering i fysik som omhandler newtons 2. lov. I vores forsøg har vi ladet den samlet masse af vogn og træklod (møtrikker) være konstant. Ved at flytte lodder (møtrikker) fra vognen til træklodderne kan dette lade sig gøre. Herved øges trækkraften. Derefter bestemmes accelerati... -
termisk dekomponering af et giftigt skrigorange pulver kaldet ammoniumdichromat
ForumindlægJeg skal lave 2 fysik opgaver og er gået lidt i stå så jeg kommer til at copy paste opgaven og så håber jeg nogen kan hjælpe mig med det. Opgave 1 Den første opgave omhandler termisk dekomponering (nedbrydning foråsaget af varme) af et giftigt skrigorange pulver kaldet ammoniumdichromat der omd... -
SRO
ForumindlægHej Derude Jeg vil gerne spørge jer om noget, da jeg snart skal skrive SRO i Fysik og Matematik omkring eksponentiel vækst og radioaktiv henfald. Jeg fik dog vide af min lærer, at det kunne være en god ide at fremhæve et mulig bevis af kædereglen i forhold til når man skal beskrive radioaktiv he... -
Vindmøllerne i Hywind flyder på havet
ForumindlægHej jeg fik følgende spørgsmål til fysik skriftlig eksamen og ved ikke om jeg besvarede spørgsmålet rigtigt. Kan I evt. hjælpe? Opgavens ordlyd: Vindmøllerne i Hywind flyder på havet. I roligt vejr flyder en vindmølle stabilt på havet. På grund af bølger stikker vindmøllen på et tidspunkt 1,2 ... -
Kvote 1 (manglende fag)
ForumindlægHej. Er det sådan, at man godt kan søge kvote 1 selvom man mangler nogle af de fag el. mangler et niveau for at opfylde adgangskravene. Kan man stadig så søge kvote 1, eller SKAL man opfylder alle adgangskravene. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at søge medicin (ikke år), men til næste år. Jeg ... -
Hvor jeg for mange fag har man i 2.g?
ForumindlægHej. Jeg har endelige fået mit skema tilbage, hvor jeg så kan se min nye fag. Det viser, at jeg har 12 fag?! Hvilket jeg synes, er ret meget. Sidste år havde jeg 2 c-fag, fysik og mediefag, og nu kan se at har fået 4 nye fag. Naturgeografi, Kemi, oldtidskundskab og religion. Er det normalt, jeg s... -
Bestemmelse af densiteten af sprit - Archiemedes lov.
ForumindlægHej SP. vi har lavet et forsøg i fysik, hvor vi skullle eftervise archiemedes lov . 1. øvelses formål er at benytte Archimedes lov til at bestemme densiteten Aluminium og sprit. Bestemmelse af densitet for Al og sprit. Øvelsens udførelse: Denne del af øvelsen viser en meget præcis måde at bes... -
Accelerationssensor
ForumindlægHej! Jeg fik stillet følgende opgave til terminsprøven i skriftlig fysik A, og jeg kan STADIG ikke greje den... det er opgave b, som jeg har problemer med, på forhånd tak! I et eksperiment med en anden frekvens bestemmes sammenhørende værdier af størrelsen af centripetalaccelerationen a aflæst p... -
Rapport om termosensor
ForumindlægHej Studieportalen, ville høre om der var nogle, der ville hjælpe vores gruppe med en rapport i fysik. Vores rapport handler om en termosensor, som der har været nede i en elkedel, som er blevet opvarmet, men vi kan ikke rigtig komme videre, fordi vi ikke tog billeder af voltmeteret, men vores ... -
SRP Klage 2019
ForumindlægHej Jeg fik i dag min SRP karakter, som desværre ikke var som ønsket. Jeg har kigget nærmere på kravene indefor Fysik og Historie som jeg skrev i og vil helt klart mene at jeg opfylder opgavens krav til mindst et 7-tal. Min opgaveformulering var en halv side lang, hvilket er meget, men syntes al... -
Centripetalaccelerationen ved 56 grader nordlig bredde.
ForumindlægHej, Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frem til centripetalccelerationen på jorden ved 1) ækvator 2) 56 grader nordlige bredde. Jeg kan virkelig bare ikke komme frem til det rigtige resultat ifølge facit. Jeg får den korrekte acceleration ved ækvator ved først at finde vinkelhastig... -
Hospitalsfysik
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en opgave i fysik A0=450MBq & t1=0 & t2=1,0h & t3=1,5h & t4=2,0h En patient får injiceret A0 og befinder sig i PET-hvilerummer fra t1 til t2, hvorefter blæren tømmes og patienten ligger i PET/CT-skanner fra t3 til ... -
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
Forklar, hvorfor radioaktivt henfald kan beskrives ved en differentialligning
ForumindlægHejsa. er igang med min SRO om differentialligninger i matematik og fysik. Jeg har først skulle belyse følgende: Der ønskes en redegørelse for den fuldstændige løsning til differentialligningen y'=a·y Belys løsningformlen ved at løse diffrentialligningen y'=3·y,y0=5 og efterfølgende ... -
Opgave til Newtons 2. lov
ForumindlægHej allesammen, jeg er ved at lave en opgave i lærebogen Smart Fysik, det er opg. 5/7, men jeg forstår overhovedet ikke hvordan jeg kan udregne del b) når jeg ikke kender massen, og desuden forstår jeg ikke hvad de mener med del a). Det er meget svært, er der nogen af jer kloge mennesker der kan ... -
Essay mm.
ForumindlægDenne tråd er ført videre fra indlægget "Rumfærgestart" i fysik. Carl-Johan skrev: >Er et essay en kommenteringsstil? >Må jo nok indrømme jeg ikke er helt på gymnasieniveau, men sådan en redegørelse, hvad består den af - et referat af artiklens hovedsynspunkter? Tja. Essay er ... -
Medicin Uddannelse
ForumindlægHej folkens Jeg er en pige der går i 9. Klasse og er lige blevet 16 år gammel Jeg sad lige og tænke på hvad jeg skulle efter 9. Klasse Jeg har altid haft en drøm om at blive en læge (kræft læge) Jeg har tænkt mig efter 9. tag STX og vælge følgende fag Mat 1. Dansk 1 fysik 2 og kemi 2... det h...
