Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19221 til 19240 af 33873
-
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
tangent til parabel.
ForumindlægJeg forstår bare ikke det her... har afleveret opgavesættet før, men lavede ikke denne opgave så har fået afvide at jeg skal aflevere den igen. \n\nParablen P er graf for en funktion f givet ved f(x)=-0,25x^2+2x-1.\nBestem en ligning for tangenten t til punktet R(5,f(5)). \n\n(Kan det passe at li... -
HJææælp trekanter
Forumindlægjeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe -
omskrivning m^1586
Forumindlæghejsa... sidder igen fast ved min krypterings opgave. og det er netop med en omskriving af:\n m^1586\n \nville være en stor hjælp.\npå forhånd tak -
Induktiv og deduktiv
ForumindlægHvad er en induktiv tilgang og hvad er en deduktiv tilgang? -
Rettelse + Hjælp til opgaver
ForumindlægHej,\nHåber der er nogen der gider at rette følgende opgaver, evt. hjælp til den første, som jeg ikke lige kan finde ud af.... :\n\nPå Linå vandværk betaler man en fast afgift på 131 kr. pr. kvartal. Desuden betales 9,5 kr. pr. m^3 vand. En forbruger i Linå bruger mellem 0 og 100 m ^3 vand pr. kv... -
Studieretningsfag i 1 g.
ForumindlægHej, jeg undrede mig over hvilke studieretningsfag alle jer andre 1g'er har. \n\nHar selv:\n\nSamfundsfag A\nMusik B\nEngelsk A\n\n -
Biblens koder..
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan finde noget stof om at, jah det lyder mærkeligt, men at biblen består af koder. Altså at disse koder skal fremvise et budskab. \n\nOg mener også at have hørt at disse koder viser hvordan den perfekte krig føres. \n\n \n -
Funktions regning..
Forumindlægf(t)=3-3*e^(-0,0116*t)\nHvor f(t) er, målt i millimol pr. liter, og t er målt i sekunder.\n\n-Beregn, hvor lang tid der går, før bromkoncentrationen er 1,50millimol pr. liter.\n\nKan det passe at der går ca. 25sek? -
Samme lærer i mat B og mat A?
ForumindlægHej\nMin studieretning indeholder bl.a. matB, som jeg har tænkt mig at opgradere til matA. Eneste problem er at vores nuværende mat-lærer ikke er så god. \nSå skal jeg også have den samme lærer, hvis jeg vælger matA? Er der nogen der ved noget om det? -
Pythagoras`læresætninger
ForumindlægNår a^2 +b^2 =c^2 er trekanten retvinkletHvis trekanten ABC er retvinklet med Der skal gøres rede for forskellen på de to udsgn og gives et eksempel på et udsagn " Hvis Pså Q " , som er sandt, men hvor udsagnet "Hvis Q så P" ikke er sandt. Udsagnet skal ikke nødvendigvis omha... -
Andengradsligning
Forumindlægx^2 + 4x - 3 = 0 -
Drilleopgaver
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle hvordan jeg skal lave nedstående opgave?:Et slagteri leverer grillkyllinger, hvis vægt er normalfordelt med middelværdien 0,820 kg og spredningen 0,080 kr. a) Hvad er sandsynligheden for, at en tilfældigt udvalgt kylling vejer under 0,800 kg? b) Over 0,900 kg?Tak for hj... -
UDREGNING
ForumindlægBrug for hjælp a - hvor mange procent sted indeekset fra 2006 til 2012 (1 decimal) b - forbrugerprisindekset sted 6,1% fra 2000 til 2003. Beregn firbrugerprisindekset for 2000. (1 decimal) c - basisåret ændres til 2009. Beregn det bye forbrugerindeks for 2012 (1 decimal) -
Brændpunkt validering
ForumindlægHej peeps. Jeg har fået stillet opgaven "Bestem parabolens brændpunkt" hvor parabolen er en parabel med funktionsforskriften f(x)=0.5*x^2+0x+0 Jeg har fundet frem til brændpunktet, men har ingen ide om hvordan jeg skal validere denne opgave. Any help? -
PLEASE hjælp! Mathcad
Forumindlægjeg skal aflevere opgave I MORGEN og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Så fik jeg svaret tilsendt af en venlig sjæl men jeg kan ikke åbne den i mathcad (da programmet ikke vil virke som jeg vil have det til) Er der nogen der har programmet og vil åbne opgaven for mig og tage et screenshot e... -
9 klasse eksamen i 10 klasse
ForumindlægHej, har omkring tre måneder til min 9 klasse eksamen og overvejer at vælge tysk fra, fordi jeg skal i 10 næste år og har hørt at man kan tage den samme eksamen i 10 som i 9 men er ikke sikker og hvis nu man ikke kan ville jeg jo ikke have en chance fo at komme ind på hhx som er min store drø... -
NV eksamen
ForumindlægHvad går NV-eksamen ud på? Altså, vi har lavet et forsøg som vi skal skrive journal over, men hvad skal man til selve prøven? -
Areal
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060501_vejlopgave_stx_061_matB_saet1_delpr2.ashx På figuren ses en vifte, der består af seks ens ligebenede trekanter samt et håndtag. Viften er symmetrisk omkring linien gennem H, I og J, og AH = BH = 10, 0 . De seks trekanter danne... -
Mat-B 5.039
ForumindlægHej derude,Ville hører om en ikke gad hjælpe mig med flg.:Opg. 5.039 En glasmonstre skal anbringes på et bord i et hjørne af et rum, således at bordet udgør bunden og væggene udgør to af siderne i montren. Toppen og de to resterende sider udskæres af en rektangulær glasplade der er 3 m lang og 2 ...
