Søgning på: tysk grammatik noter. Resultater: 19221 til 19240 af 32684
-
RETTElse af kort tekst!
ForumindlægHeej, er dette lille stykke tekst rigtigt oversat!? Et par år senere finder Dreyman ud af at han har været overvåget af Gerd Wielser. Han finder også ud af at det er ham der fjernede skrivemaskinen fra hans hus, efter han fik det af vide under et forhør af Christa- Maria Sieland. Ein paar Jahr... -
ismer
ForumindlægHey, jeg mangler en del information omkring:KonservatismeSocialismeKommunismeLiberalismeNogle som ligger inde med en LÆSBAR og FORSTÅELIG tekst??p.f.t -
SSO + censor
ForumindlægEr der nogle, der ved om den censor, som skal rette ens sso skal komme fra ens eget amt eller udenfor amtet, eller er det underordnet?Min klasse er nemlig meget uenige, så ville lige høre om der var nogle, som kunne give os et svar!! -
Hvordan siger man denne sætning
ForumindlægNogle der ved hvordan man siger "hvilken film så du i biografen igår" på engelsk -
Fransk speciel oversættelse
ForumindlægJEg har prøvet at indsætte et emne før men ingen svarer på mit spørgsmål Og det er: Er den franske overættelse her i Du- form og hvordan laver man den om til De-form.1. Lov mig at komme hjem inden midnat. 2. Giv dem en chance mere. 3. Sig til ham at vi venter på ham uden for restauranten, på terr... -
privat lektiehjælp/undervisning
Forumindlæghej alle! jeg er på nuværende tidspunkt igang med at supplere min eksamen med matematik A. Da det er et halvårs hold, går det super stærkt og jeg er desværre meget bagud. Jeg bestræber mig på at blive færdig til sommer og har desperat brug for hjælp! jeg bor i København og søger en der kan underv... -
Spørgsmål om kildekritik...
ForumindlægHvordan afgøre man, om en tekst er et dokument (hvor der ikke er en tendens) eller en beretning (hvor der er tendens).Fx. "Opråb" fra 2. verdenskrig.. hvordan afgøre med det? -
Oversættelse
ForumindlægHvordan kan man oversætte "tænke så det knager"? -
Dansk
ForumindlægHej! hvad betyder procentsatser?? som skulle være et fremmedsprog, men hvad betyder det på godt dansk?? -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
"Dem" eller "dig"
ForumindlægJeg er igang med at analyserer et interview mellem Fogh og arabisk tv, efter Muhammed-Krisen. Anders Fogh omtaler den person han snakker til, som "Dem" i stedet for "dig". Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilken funktion det har? "Jeg kan fortælle Dem" -
hitler-stalin pagten
ForumindlægJeg er klar over hvad hitler stalin pagten gik ud på, men hvad får Sovjet til at gå med til det, samt hvad er vestlandenes (især Englands)holdning til pagten? -
ligestilling mellem mænd og kvinder
Forumindlægjeg har et spørgsmål som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal svare: Er mænd og kvinder ligestillet?hvis nej vil de blive ligestillet i fremtiden?nævn nogle områder hvor der ikke er ligestilling mellem mænd og kvinder... tak på for hånd. -
Sammenlign og oversæt.
ForumindlægHey :)Jeg har fået en tyskopgave hvor jeg skal sammenligne og oversætte.Nogle der kan rette det?Jeg har været syg =Ich habe krank gewesenJeg er blevet syg =Ich bin krank gewordenHun har været ung =Sie hat jung gewesenHun er blevet gammel=Sie ist alt gewordenDe har været raske=Sie haben gesund gew... -
hvad ville du gøre?
ForumindlægJeg går på HF enkeltfag i vejle, hvor jeg er ved at tage en "pakke" til sygeplejske, men overvejer seriøst at droppe ud, da jeg ikke kan holde til mere...Jeg går i en klasse, hvor der er dårligt socialt sammenhold, og man skal helst være stræber for at man bliver snakket til, og bruger ... -
en sætning
Forumindlægfransk begynder.kan man godt sige det her:il n'a pas l'argent(han har ikke pengene) -
3 års opgave, hjælp!
Forumindlæghejsa!\n\njeg vil lige høre om der er nogen af jer derude der har en 3. års opgave liggende.. \n(jeg er ikke ude på at kopiere noget, men mangler inspiration til opsætning)\n\njeg er lige gået i gang med min 3 års opgave og jeg er bare gået i gang med at skrive i en tilfældig rækkefølge, har inge... -
rette min engelsk oversættelse? (:
ForumindlægHej er der ikke nogen der er søde at kigge min engelsk oversættelse igennem (den er ikke så lang)? (: Jeg vil sende den til den som vil. På forhånd tak :D -
SSO
ForumindlægEr der nogle som har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om? Og er det godt at skrive som et emne som fx Romerriget, som mange har skrevet om? -
er der nogen som har læst....
Forumindlæghejsa alle sammen....ville bare lige spørge om der var nogle der havde læst:"HANS OG BØNNESTAGEN"...HVIS I HAR må i godt lige give et referat af den...hvis i altså gider....
