Søgning på: musik analyse. Resultater: 19241 til 19260 af 25891
-
Engelsk A - Shakespeare (eksamen)
ForumindlægHejsa. Jeg skal, som så mange andre, op til mundtlig engelsk A (stx) eksamen på mandag, og der kan jeg bl.a. trække Shakespeare. Derfor vil jeg høre, om der er nogle der har gode tips og evt. erfaringer om, hvordan man skal gribe det an og hvad man skal komme ind på, hvis man nu f.eks. træk... -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan. -
Lille stil færdig - brug for at blive læst igennem
ForumindlægEn ikke så lang stil (ca. 1,2 side) er brug for at blive læst i gennem, HVIS der nu skulle være fejl. Jeg forventer nogle (få) fejl, som jeg gerne vil have rettet. Fejl som fx. kommaer/tegn, forkert ordbrug, afsnit eller sprogelige fejl. Det haster, for jeg skal allerede afleverer stilen i morgen... -
Sociale medier/ Facebook afhængighed
ForumindlægHej, jeg er i gang med en projektopgave om sociale medier/ facebook afhængighed. derfor skal vi interviewe en fagperson som ved meget om facebook og afhængighed. Har i nogle ideer til hvem vi kunne interviewe eller finde et sted? :) ¨Tak;) -
Gå 2.g om? Lige dumpet mat b mundtlig
ForumindlægHej folkens. Jeg har været oppe til matematik b mundtlig i dag og desværre dumpede jeg med et -03, så det er jeg ret nede over lige nu. Jeg gik fuldstændig i sort ved tavlen, jeg ved ikke helt hvad der skete. Mit gennemsnit ligger på 6,1. Burde jeg gå om, og i så fald er det muligt? Nogen der... -
Elastisk stød
ForumindlægHej.. Har en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.. En kugle med massen 0.40 kg og farten 6.0 m/s indhenter en anden kugle med massen 1.0 kg og støder centralt og elastisk sammen med denne. Den lille kugle ligge stille efter stødet. Jeg skal så finde den store kugles fart inden og efter stø... -
Skriftlige eksamen!!
ForumindlægHej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak -
RIM hjælp det haster
ForumindlægHey venner, hvad kalder man rimet hvis de rimer sådan her: A B A Men B så ikke rimer på noget igen? Så hedder Strofen vel noget hen af A B A C Men hvad hedder den slags rim? -
Analysemodel - kildekritik
ForumindlægNogen der har en god model til historiske tekster, hvor man kan se, hvad det er vigtigt at fokusere på? -
Tysk EKSAMEN! 24 timers forberedelse.
ForumindlægHej. Jeg skal op til min tysk eksamen i morgen (d. 21/6) kl 12. Så hvis jeg kan nå at få et par hurtige svar inden da, ville det være meget nyttigt! Mit tysk er meget dårligt så kunne godt bruge lidt hjælp til forståelse af teksten. Har fået en tekst af Ingeborg Drewitz. Den hedder: Nacht. ... -
Sammenhæng ml. differentialligninger og modeller?
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen i matematik A i næste uge.. Under differentialligninger skal jeg komme ind på sammenhængen ml. dem og matematiske modeller.. Jeg kan ikke finde ud af det! Hjælp! Det haster -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
Ideer til emne og fortolkning af "Tørdokken"
ForumindlægJeg sidder med en meget tør novelle, der hedder "Tørdokken". Den er skrevet af en tysker ved navn Stefan Andres i 1949 og man kan tilsyneladende intet finder om den på nettet. Jeg er aldrig støt på forfatteren før, så er lidt balnk, da novellen ikke rigtig siger mig så meget. -
Metoder - AT, Kunstig befrugtning og designerbørn
ForumindlægHej, jeg har i min synopsis skrevet om teknikker indenfor kunstig befrugtning og om designerbørn.Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvilke metoder jeg har brugt. Jeg ved at der i dette fakultet findes en induktiv og deduktiv metode, men som sagt ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive ... -
Resume af hosekræmmeren søges?
ForumindlægHej er der nogen som har et resume af hosekræmmeren? -
Ødipus - hvorfor de navne?
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag og sidder og prøver at få styr på de sidste ting. Men nu er jeg næsten gennem mit pensum og har undret mig meget over, hvorfor personernernes afstamning altid nævnes. Et eksempel er i Ødipus hvor der står "en søn af Labdakos, hvis far var Polydor, som selv va... -
eksamen fsa
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen om nogle dage. er der evt. nogen der har gode råd. -
Ideologier
ForumindlægHej, det er min første aflevering i samfundsfag, og jeg har fået tildelt dette nedenstående spørgsmål som jeg skal gå ud fra: Er variationerne hos partiernes politik så begrænset, at der nærmest er tale om én samlet partimasse hvor partierne ikke adskiller sig fra hinanden. Hvordan skal jeg sta... -
Ekstrema vha. differentiering
ForumindlægHejsa Til mundtlig årsprøve i 1.g har jeg fået opgaven: "... samt eksempler på anvendelsen af differentialkovtienter til bestemmelse af monotoniforhold og ekstrema." Jeg har så forestillet mig, at jeg vha. differentiering af et andengradspolynomium, og derefter isolere x deri, finde ... -
Fordele og ulemper ved indvandrer
ForumindlægHej! Vi er 4 piger som skriver om integration. Vi valgte at skrive lidt om ulemper og fordele ved indvandrer men vi kunne ikke finde så meget. Så vi ville loge hører jeres meninger omkring ulemper og fordele Tak på forhånd??
