Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 19261 til 19280 af 27490
-
perspektivering af en caroline wozniaki reklame.
Forumindlæghejsa ! jeg har fået en eksamens opgave der lyder på. perspektiver og sammenlign reklamen med en anden reklame. min reklame er et stort billede af tennisspillerinden caroline wozniaki iført en sort kjole, og tennis udstyr. hun står på et tennis stadion med tilskuerpladserne i b... -
etikken i oldtiden og i dag?
ForumindlægHej! jeg er i gang med AT omkring om Aristoteles' etik og tanker om det gode liv sammenlignet med Fernando Savaters (moderne filosof) tanker om det samme. De tænker næsten ens og derfor skal jeg nu til at diskutere HVORFOR de gør det.. hvad der kunne lægge til grund for dette? Jeg har overvej... -
ACCELERATION
ForumindlægModerne biler har blokeringsfri bremser. Hvorved opnås den størst mulige gnidningskraft mellem dæk og vejbane under en opbremsning. På en tør vejbane kan bremselængden ved en fart på 50 km/h blive så lav som 11m. bestem middelacelerationen under en sådan påbremsning. Jeg ku godt bruge lidt hjælp ... -
Andengradspol.
ForumindlægJeg har følgende andengradspol.: r(t) = 4-0.68t + 0,06t^2 Hvor jeg får følgende afvide:0 Opgaven jeg ikke helt kan svarer på: Det er opgivet at Dm(r) = [0;5], men den kan udvides noget mod højre, så den får formen Dm(r) = [0;a[. Bestem den største a værdi a kan antage og forklar hvorfor. -
EU - fremlæggelse.
ForumindlægJeg skal fremlægge om følgende, og er helt på bar bund. Eventuelt en man kunne betale sig til lidt hjælp fra? Redegør for hovedlinierne i diskussionerne om indretningen af samarbejdet – fra starten – og debatter om indholdet, altså også de politikområder, som EU skal beskæftig... -
Er det de rigtige metoder!??
ForumindlægHej Folks:D Jeg vil lige høre om jeg er på rette spor Jeg har valgt nogle teoretikere, hvor jeg har stillet dem op mod hinanden, dvs. jeg har brugt den komparative metode. Jeg har også læst nogle tekster, hvor jeg har brugt den hermeneutiske spiral, men når det så kommer til analysering af sange,... -
Delkonklusion = metoder
ForumindlægHej alle. hvis jeg har forstået ret er det meningen at metoderne skal komme til kende gennem delkonklusionerne, hvis dette er tilfælde er der så nogen som kunne give et eksempel på den hermeneutiske metode på nedstående uddrag? USSR sætter gang i teknologi revolutionen med at udsende rumsonden ... -
Gennem læs min sætning, plz !!
ForumindlægHey, vær sød at læse de to sætninger her igennem, tusind tak Tysk:Eigentlich verheiratet sie sich gegen die wünch von die eltern.Die brauts vater kenne ich nicht, aber ich kenne die mutter des braut.Dansk:Egentligt gifter de sig mod forældrenes ønske.Brudens far kender jeg ikke, men jeg k... -
afbøjningsvinkler
ForumindlægHej! jeg sidder med en fysikaflevering som jeg er gået lidt død i. Opgaven er følgende: Laserlys med bølgelængden λ=490 sendes ind mod et gitter med gitterkonstanten d = 2500 nm. a) Beregn v.hj.a. gitterligningen afbøjningsvinklen for 1. orden. b) Beregn v.hj.a. gitterligningen afbøjn... -
Hjælp jeg er lost!!
ForumindlægHej Allesammen:) Håber I kan hjælpe mig, da jeg bare er lost! Jeg skal snart til AT eksamen, ligesom mange andre herinde:) Men jeg er lidt i tvivl, om jeg mangler ngt mht. metode etc. Jeg har læst forskellige teorier, og jeg har stillet dem op mod hinanden, dvs, jeg har brugt den komparative me... -
er virkelig lost
ForumindlægHej håber i kan hjælpe mig med hvordan man skal regne det her ud..Et medikament indeholder 4 mg af et virksomt stof. I kroppen nedbrydes stoffet, og efter t timer er restmængden r(t)i kroppen bestem ved r(t)=4-0,68t+0,06t^2 ; 0=Det er opgivet at Dm(r) = (0,5), men den kan udvides noget mod hø... -
At se fysikken ud fra et billede
ForumindlægHej du! I øjeblikket sidder jeg og knokler med en fysik-opgave, og måske du kan hjælpe mig.? Jeg skal skrive om et givent billede ud fra fysikfaglige briller, og har brug for lidt idéer til, hvad jeg kan skrive om. Billedet ser således ud: et højhus, der står lige ud til en traffikeret ve... -
Nedtur
ForumindlægVi regner med, at fra en højde på 100 km, falder et brudstykke fra MIR lodret ned mod Stillehavet. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s2 under faldet. Vi regner endvidere med at brudstykket ikke havde nogen lodret fart inden faldet. a) Hvor lang tid ville nedturen tage, hvis der ... -
oversættelse
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med at oversætte nogle af de svære ord ikke hele teksten selvfølgelig (:Krøblingen Quasimodo vokser op som klokker i Notre Dame, efter at den onde præst Frollo har slået hans mor ihjel. En dag får Quasimodo øje på sigøjnerpigen Esmeralda, som redder ham fra en tarvelig... -
Slaget ved Thermopylai
ForumindlægHej...er igang med at læse i herodot, slaget ved Thermopylai, men blev lidt forvirret over alle der folkeslag der er med.. Har jeg forstået rigtigt? : Xerxes og hans folk er fra perserriget. Hellenerne er fra grækenland..Men hvad med spartaerne og lakedaimonierne? Og en anden ting: i historien om... -
retningsafledte
Forumindlægjeg har et spørgsmål til en opgave: jeg har en funktion, som jeg skal finde den retningsafledte af i punktet (1,0) i retning mod origo. vil så været punktet (1,0) eller punktet i origo ? jeg kan forestille mig at jeg skal finde prikproduktet af gradienten af funktion og en vektor, men er vekto... -
Hjælp til AT-fremlæggelse. Evolutionsforskning og intelligent design.
ForumindlægHej! Jeg skal op til min AT-eksamen i denne uge og har derfor lige brug for lidt hjælp mht. fremlæggelsen. Mit emne er omkring Darwins evolutionsteori og kreationisme altså naturvidenskaben overfor religion og fagene er biologi og religion. I min fremlæggelse skal jeg have styr på moderne DNA-tek... -
HJÆLP MEGA HAST FRANSK ONS
ForumindlægHey Alle Jeg leder efter en som kan hjælpe mig med Fransk mod betaling, på Onsdag, i Århus! Jeg skal op til en Fransk mdt. eksamen på torsdag (Fransk begynder)! Skal trække et spørgsmål på onsdag som j har 24 timers forberedelse til. teksten skal analyseres på fransk som jeg så skal snakke om o... -
Isotoper
ForumindlægHej SP Jeg sidder med spørgsmålet: 15. Neutroner ”kyles” ind mod en Zn-kerne (jeg kan ikke indsætte hhv. massetal og atomnummer - se derfor vedhæftede billede), som derved absorberer 1 stk. neutron. Hvilken kerne dannes - og er den radioaktiv? (hvis ja - hvilken type?) Her er je... -
Stil - avis
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive en engelsk stil. Skal lave et udkast fra en avis. Jeg skal skrive om enten madsituationen i afrika eller USA - som jo er ret adskilt.Er der nogen der har nogle super gode og sjove ideer til, hvad jeg kan skrive mere præcist.Kunne jo godt skrive at de i USA er tykke...
