Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19261 til 19280 af 114887
  • Differentiation - hurtig hjælp!

    Forumindlæg
    Hej, er hvordan differentierer man f(x)=8000*(x+20)^-3.På forhånd tak!
  • Mat-hjælp. Haster..

    Forumindlæg
    Opgaven lyder på at en familie af funktioner er givet ved :f(x)= (3x^2+1)/(x^2+ax+4)Angiv for enhver værdi af tallet a antallet af asymptoter til grafen for f.tælleren aldrig kan blive negativ.Nævneren sættes lig 0. det er en andengradsligning. d=o en løsning, d=>o flere løsningerd=Hvis man s...
  • electricitet

    Forumindlæg
    Har brug for noget hjælp, da jeg ikke ved om jeg har regnet rigtigt.. opgaven lyder: Spændingsfaldet fra en tordensky ned til jordoverfladen er 350 kV. Et lyn svarer til en elektrisk strøm med strømstyrken 20 kA, som varer i 1,5 ms. 1. Hvor meget ladning fører lynet ned til jorden? Jeg ved at j...
  • Opstilling af model

    Forumindlæg
    Hej! Jeg her helt lost i denne opgave. Det er den eneste opgave i denne aflevering. Jeg tænker vi skal bruge en eksponentiel sammenhæng. Håber der er nogle der kan hjælpe med denne opgave: For kæmpefuglen Titanis Walleri gælder det, at vægten er proportional med længden af lårbenet i tredje pote...
  • densitet

    Forumindlæg
    skal udregne massen 20 L , kender densitet på 0,72g/cm3, hvordan udregner jeg masesn
  • Spørgsmål...

    Forumindlæg
    hej allesammen Det her er min første post her på siden, så bær over med mig hvis jeg bryder nogle evt. regler. min opgave lyder således: I en periode er der 3,5 m sne. den 16 km lange pist er i gennemsnit 75 m bred. Hvor mange kubikmeter sne er der faldet på pisten?Den anden opgaver lyder således...
  • MATAB1 - opgave 1033

    Forumindlæg
    Inflationen i et U-land var i tre på hinanden følgende år 95% p.a., 90% p.a. og 5% p.a. Vise, at det svarer til, at den hvert af årene var 57,3%. Hjælp??
  • areal

    Forumindlæg
    Figuren viser et rektangel ABCD, det er delt i to rektangler ABGE og EGCD. F er skæringspunktet mellem diagonalen AC og siden EG. b) Bestem IABI
  • rumfang og liter

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har regnet rumfanget ud af en kasse som gav 67,5, men så kommer spørgsmålet: hvordan finder jeg ud af hvor meget liter kassen kan indeholde?
  • Eftertanke?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der tilfældigvis ved hvad eftertanke hedder på latin? :)
  • statestik ? hjælp.

    Forumindlæg
    Hvis hver femte unge dansker tager på skiferie i vinterferien, hvad er så sandsynligheden for, at tre eller færre i jeres klasse er afsted med en ski på? (der er 29 elever i klassen) så kom i gang. tak på forhånd
  • Mat f(x)

    Forumindlæg
    Hej har et problem med opgave 1008* i mat1Funktionen Fa, a tilhører R, er givet vedfa (x) = ax+2-ajeg skal bestemme den værdi af a, for hvilken grafen for fa går gennem (7,3)
  • Pinligt, men jeg mangler hjælp til reducering!!

    Forumindlæg
    sidder her og er helt lost. kan slet ikke huske hvordan man reducerer her:(3-x)*(2-x)*xnogen der gider hjælpe. det er jo så nemt, jeg tror bare jeg må være træt...!på forhånd tak!
  • hurtig hjæl tak :)

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave og jeg har udregnet den, men folk fra klasse har fået forskellige resutlater. Den går ud på, at en funktion f er bestemt ved f(x)=2x + e3x jeg skal bestemme f'(0) .. er der nogen der kan give mig svaret, så må jeg se om mit er korrekt - eller deres! Tak :)
  • Haster/Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et problem med denne opgave: Beregn pyramidens rumfang Pyramidens højde= 36,75 m. Pyramidens grundflade= 29,4*29,4= 864,36 m2 Så er det vel: 1/3*36,75*864,36 = 10588,41 ? Hvad skal der stå bagefter? kubikmeter? m3?
  • Hvor meget salt indeholder 3g

    Forumindlæg
    Hvis 100g indeholder 1,3g salt, hvormeget salt indeholder 3g så?
  • skal til eksamen i morgen så HJÆLP::::

    Forumindlæg
    jeg har lifge et par spørgsmårl....1) Under geometrisk fortolknin af determinant: hvordan finder man det der "overgangsformel"? 2) og er der ik nok nogen der kan forklare hvad forbindelsen mellem v og wer i ren og 4éren....please er virkelig desperat
  • isolering af x

    Forumindlæg
    Hej er der en der kan isolere x i dette:0 = 2a(x0)x - 2a(x0)^2 + ax^2, jeg kan sige at det gerne skulle give 0,5x0, ifølge facit!
  • opløselighed

    Forumindlæg
    Hej, Hvis man blander K2CO3 (s) med vand, ser reaktionen så sådan ud: K2CO3 + H2O → 2K+ + CO32- + H2O Jeg er meget usikker, håber der er nogen, der kan hjælpe mig.
  • brøk-reduktion

    Forumindlæg
    hej, nogle der kan klare den her...? 4/ab + 3a/b - 2a-3/b/ er brøkstregen...på forhånd tak.