Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19281 til 19300 af 32066
-
Split dx/dy
ForumindlægNår man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus -
Målestoksforhold.
ForumindlægHej, jeg sidder lige og laver matematik aflevering og kan ikke komme videre. Opgave: Tegn bunden af container 2 i målestoksforholdet 1:10 Også er målene: 250mm, 1500mm og 1900mm Kan I hjælpe i hjælpe med hvad det er i målestoksforhold? Tak på forhånd. -
Ti-89 titanium til salg !
ForumindlægHej :) Jeg sælger min Ti-89 titanium, som har fulgt mig gennem mine tre år i gymnasiet, med matematik A. Den er købt i 2007,men virker perfekt. Alt medfølger og sendes selvfølgelig med. Prisen er 700 kr. + porto. Hilsen Cecilie -
GSK - inddrages karakter i gennemsnit
ForumindlægJeg er denne sommer blevet tilmeldt et suppleringskursus i Matematik B, da den uddannelse jeg ønsker kræver det. Vil den karakter jeg opnår blive ført sammen med mit nuværende gennemsnit, og dermed evtuelt trække det ned, eller kræves det blot, at man består? -
hvorfor statistiske test?
ForumindlægHej studieportalen, jeg skal forklare hvorfor det er vigtigt at lære om statistiske test i matematik. Jeg tænker, at det lærer os vigtigheden i at være kritisk og undersøge hypoteser og sandsynligheder? tak på forhånd! -
Reducer
ForumindlægHej alle .. Det er virkelig længe siden jeg har haft matematik, nu sidder jeg med en opgave som jeg har svært ved at regne ud.. Please hjælp mig. Reducer muligt a) 3ab-6b2/ a-2b b) 25a2-30ab+9b2/25a2-9b2 Tusind tak -
Brush-up kursus
ForumindlægHej SP, Er der nogle som har taget et brush-up kursus i matematik på f.eks. DTU (eller andre steder... AAU, KU osv.) Overvejer at tilmelde mig til kurset inden studiestart, men vil lige høre for de af jer der har prøvet om hvad man laver og om det er effektivt. På forhånd taaak!! -
Stastistik
ForumindlægHej søde mennesker :-D Jeg skal lave en en statistikrapport,(øv bøv! matematik er ikke lige mig) og tænkte om i ikke kunne fortælle mig hvad er forskellen ved grupperede og ugrupperede observationssæt og hvilke fordele og ulemper er der ved dem PÅ FORHÅND TAAAAAAK XD -
AT - opgave (tværfagligopgave)
ForumindlægHvad forventes der i en at-opgave, det er trods alt første gang jeg nogensinde skal lave en AT. Disse fag er indenover opgaven: Samfundsfag, Matematik & Engelsk. Hvad er vigtigt, hvilken struktur og opbygning er bedst at benytte.. -
Reducer udtrykket mest muligt!
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave omkring reducering af et udtryk, som jeg ikke helt kan få løst. Udtrykket er: (a½ * a-1 * √a3 ) / (a8)½ Nogle der kan hjælpe med reduceringen af udtrykket? :) På forhånd mange tak! :) -
AT7 - Mat/Historie
ForumindlægDen klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas -
forkort brøken.
ForumindlægHej :) Dette er opg. 1.001 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver og eksamensopgaver i Matematik. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal starte med at løse den her opgave. Har aldrig været god til brøker. x^2+2x/4x+8 Mvh. Sine -
omskriv udtryk
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik. Opgaven går ud på, at jeg skal omskrive nogle matematiske udtryk som fx. x2+y2+2xy Er der nogen her inde, der ved, hvordan man gør det ? -
2. gradspolynomier
Forumindlæghej allesammen :) vi har fået en opgave i matematik som jeg bare fatter prik af. håber der er en af jer som kan hjælpe. definition af et 2. gradspolynomium og en grafisk demonstration af, hvilken betydning koefficienterne i 2.gradspolynomiet har for parablens udseende? -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
Maple indskrivning af graf?
ForumindlægSkal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap -
Gange to paranteser
ForumindlægHeej med jer. Har fået en matematik aflevering for om parenteser, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg skal gange nogle parenteser ud, men så er problemmet bare hvordan. Den første ser sådan ud: -(2b-a)(a+2b) Håber i vil hjælpe. -
Integrering
ForumindlægHvem kan finde ud af at løse følgende integrale, jeg er ret ny til integralregning, da jeg sidst havde matematik for 4 år siden. Symbolet skulle forstille ugenlig i integralet. -
Trigiometri
ForumindlægHej folkens :) Jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i matematik, opgaven lyder: En centervinkel i en cirkel med radius 2 cm spænder over en bue, der er 4 cm lang. Bestem vinklens radiantal På forhånd mange tak, venlig hilsen Fanz :D -
Word mat
ForumindlægJeg er lige startet på matematik og skal i den forbindelse bruge word mat. Jeg kan ikke finde ud af at indsætte et koordinatsystem. Jeg får hele tiden FEJL :-( Håber I kan hjælpe en helt grøn word mat bruger :-)
