Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 19301 til 19320 af 73643
-
brøk
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ... -
Cirklens ligning
ForumindlægHej Kan jeg godt finde cirklens ligning ud fra en cirkel der tangere x og y aksen, hvor jeg kun kender centrum koordinaterne og radiusen? Haster -
Tommelfingerregl - Vektorer
ForumindlægDer er et bevis under vektorer, som betinger at man kan tommelfingerreglen - altså kunne finde ud af hvad: i kryds j vektor bliver til (= k vektor), j kryds k vektor bliver til (= i vektor) og k kryds i vektor bliver til (j vektor), da det følgende skal bruges i beviset. Sagen er så bare, at j... -
Spørgsmål til forberedelsen.
ForumindlægHej derude ;). Jeg er så uheldig, jeg skal op til mundtlig matematik i morgen tidlig - og har ikke forberedt mig endnu. Er der nogen der kan forklare hvilke ting man hvertfald skal have i orden, inden man træder ind til prøven? Efter jeg har erfaret det er okay at have sine formler med ind til pr... -
Tegn strukturformlerne for følgende fire alkoholer
ForumindlægHej Jeg har læst og læst og læst og forstår simpelthen ikke hvordan man ud for en stregformel kan tegne en strukturformel. Jeg har fået en opgave omkring dette med fire alkoholer. Er der nogen som kan forklarer på en pædagigisk måde, hvordan man ud fra en stregformel kan tegne en strukturformel. ... -
hjælp
ForumindlægNogen der kan geomtri:S ? jeg lægger lige min opgave ind.. -
Logistisk vækst
ForumindlægHjælp. Forstår ikke hvordan jeg skal løse denne opgave færdig. -
Cosinus
ForumindlægUdregning -
reaktionshastighed
ForumindlægHvordan angiver man udtrykket for reaktionshastigheden i et forsøg? Jeg er ikke helt med på hvad dette vil sige! Nogen der kan hjælpe mig på vej? -
Carboxylsyrer
ForumindlægHej Skal holde et lille oplæg omkring carboxylsyrer i morgen. Er der nogen som kan komme med nogle guldkorn som er vigtige at få med? -
HJÆLP ti fysik opagave....
Forumindlæg8) Du drikke et glas koldt vand. I glasset har du 0,400kg vand med temperaturen 20oC. I fryseren har du et messinglod med vægten 0,100kg og temperaturen -18oC. Lynhurtigt fører du loddet over i glasset med vand og rører rundt. Hvad bliver sluttemperaturen? Se bort fra glasset i disse beregninge... -
kp
Forumindlæg. -
Afstemme reaktionskemaer, primære, sekundære og tertiære alkoholer
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med afstemmning af disse reaktionskemaer men alkoholer? Tak på forhånd:) Jeg har vedhæftet en fil med reaktionsskemaerne:) -
Vilkårlig trekant, areal
ForumindlægHej jeg har en vilkårlig trekant(ikke retvinklet), jeg kender nu alle vinkler og sider på trekanten, men jeg ved ikke hvordan jeg finder arealet af den. Tak for hjælpen!! -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej alle sammen :) Har nogle problemmer med denne opgave. Jeg har endnu ikke forstået cosinus, sinus og tangens helt :S Figuren viser en retvinklet trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Bestem længden af hver af siderne AC og BC . Jeg ved at hyp er 25 og vinklen er 18 ... -
hvorfor ser pentan ud som den gør?
ForumindlægHej. hvorfor ser pentan ud som den gør når man tegner den? altså C5H12 -
Fysik skriftligt aflevering modul 2
ForumindlægHej igen Nu har jeg en anden del af opgaven som volder mig en hel del problemmer, og jeg håber at der nogen venlig sjæle som kan hjælpe mig med opgaven. Den handler om termisk energi med klump is med massen 0,80kg og temperaturen -6,4 celsius, og den bliver til vandpyt temperaturen 12,3 celsius... -
Matematik eksamen på hf.
ForumindlægHvis jeg nu skal have matematik b, skal jeg så op til eksamen, det føste år, andet år eller begge år. Er det noget med, at man selv kan vælge? -
andensgrads polynom
ForumindlægHej er der en som kan hjælpe mig med denne opgave jeg har vedhæftet? -
Koncentration trekant
ForumindlægKan nogen forklare mig hvordan man bruger denne her trekant?
