Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19301 til 19320 af 119569
-
Vektor
ForumindlægJeg har om vektor regning lige nu, jeg har kigget mine noter i gennem og læst kapitlet om vektorer i min bog flere gange, og jeg kan stadig ikke rigtig forstå det. Opgave lyder følgende: Overfør figuren til ternet papir og tegn en repræsentant for vektor b.( Jeg har lavet en skitse, se vedl... -
Projektion af vektor
ForumindlægNogen der kan hjælpe med flg. ogpave? http://prntscr.com/i009eh -
Psykolog
ForumindlægJeg tager en hhx til august, og vil gerne høre om hvordan jeg kan uddanne mig videre til psykolog bagefter? Min seneste gennemførte uddannelse er 10. klasse -
Terminsprøve forberedelse i Biologi A
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig biologi på A niveau til terminsprøven i morgen og 'forsvare' mine 10-taller i årskarakter. Problemet er, at jeg, dum som jeg er, ikke har alverdens noter. Vi må gerne bruge internet under prøven, så længe det er undervisningsreletaret, dvs. noget vi har arbejd... -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
Fermats optimering af kvadrat
ForumindlægJeg sidder og leder efter Fermats optimeringsmetode til hvordan man skal placere et punkt på et linjestykke for at få det største kvadrat ud af det. Vi ved alle det er midtpå, men jeg vil gerne se fermats bevis på det. Er der nogle, der ved hvor jeg kan finde dette bevis? A|-------*E-------|C -
1.g's Færdighedsregningssæt?
ForumindlægHej, Jeg skal til at gå i 1.g, og jeg tænkte på om der nogen der vidste hvilket færdighedsregningssæt man bruger i gymnasiet. I folkeskolen er det Hilmar Pedersens "prøvesæt i matematik-færdigheder, men ved ikke hvilket der bruges i gymansiet. På forfånd tak :) -
karakter ??
ForumindlægHeeej. Jeg har lige været op i skriftlig matematik sidste uge og vi har fået facitliste af vores lærer i dag... Vil lige spørge jer, om I ved, hvor meget jeg kan få i karakter, hvis jeg har 2 opgaver forkert. Fx. i opgave 3 har jeg opgave b forkert. Resten er helt rigtigt. Der ryger 5 point på... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Vektor i 2D - Rette linjer
ForumindlægDer er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a. Bestem en ligning for den linje igennem A, som er vinkelret på linjestykket AB b. Bestem en ligning for linjen gennem A og B Jeg er helt blank her :( -
Hvem kommer først fra løbe turen?
ForumindlægHej, har brug for hjælp til den her opgave. Jeg har prøvet og regne det ud. Men er lidt usikker, Jeg har sagt at de begge hold kommer på samme tid. Opgaven er ned under. To løbere A og B starter samtidig på den samme løbetur, hvor de skal ud at runde et træ og så tilbage igen. A løber hele turen... -
Mdt. Mat A1
ForumindlægHejsa! Jeg skal snart op i matematik (1.årigt højniveau)- og ville egentlig bare høre om der er nogle der evt. har et eksempel på hvordan et spørgsmål kan lyde??Det ville være skønt:o) -
Ret Linie
ForumindlægHeij Alle sammen ., Sidder med en opgave i matematik,.Har tegnet et ret linie i koordinantsystem., også skal jeg angive ligningen for den rette linie .,hvordan gøre man det ? -
Sammenhængen mellem lineære funktioner og ligefrem proportionalitet
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at forklare sammenhængen mellem lineære funktioner og ligefrem proportionalitet. Håber nogle kan hjælp, da jeg skal til matematik eksamen :)) -
Trekant
ForumindlægHej SP. Sidder med en matematik opgave, som jeg ikke kan løse. Nogen som kan hjælpe mig ? Opgaven er vedhæftet. -
Bevis for Pythagoras' sætning
ForumindlægHej alle kloge mennesker :) Jeg sidder og skal bevise Pythagoras' sætning til min eksamen i matematik på B niveau. Jeg har brugt bevis to på denne side: http://www.matematiksider.dk/pythago/pyth.pdf Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor man siger x/b=b/c <=> x=b^2/c ? Der står, &q... -
En funktion med punktmængde
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x)=-x2+3,5*x+kvadratroden af x, x≥0 Grafen for f afgrænser i første kvadrant sammen med første aksen en punktmængde M, der har et areal Tegn grafen for f og bestemt arealet af M Noget der ved hvordan man gør det ? -
Reducér
ForumindlægJeg er i gang med en matematik opgave på B-niveau, og det eneste der står i opgaven er: Reducér a b(i anden) 2a a b Vildt forvirrende, der er jo ingen gangetegn eller noget som helst, så jeg vil ikke helt hvordan jeg skal gribe denne opgave an. -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
HJÆLP!!! Bestem ændringen i antallet af danskere over pensionsalderen, hvis pensionsalderen var blevet sat op fra 65 år til 67 år
ForumindlægHej! Kan nogle hjælpe med med opgave b i denne opgaven... gerne i nspire Tabellen viser aldersfordelingen for Danmarks befolkning i 2016. a) Bestem de kumulerede frekvenser, og tegn sumkurven for fordelingen (har selv lavet) For at øge udbuddet af arbejdskraft, overvejes det at sætte pensionsa...
