Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19301 til 19320 af 32822
  • 3.gradsligning?

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6.
  • Boksplot i TI Interactive

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak.
  • 00 eller 02 ???

    Forumindlæg
    Hej. Er det rigtigt at man skal have besvaret halvdelen af opgaverne til matematik A skriftlig eksamen rigtigt for at bestå (få 02)?? (altså at have svaret rigtigt på 12 ud af de 24 spg.) Mvh.
  • Klage?

    Forumindlæg
    Hej... Er der nogen der ved hvor hen man skal klage, mht. skriftlig matematik eksamen idag.?. Da lommeregneren ikke kunne regne en opgave og gik helt kold der medførte at man ik kunne nå at regne de sidste opgaver.
  • Kristensen & Rindung

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup
  • Sælges: Texas TI-84 plus lommeregner

    Forumindlæg
    Brugt i 2 små år på gymnasiet, til matematik på B-nivau. Den er stadig helt som ny, men der er selvfølgelig nogle få skrammer på ydersiden. Har stadig overførselskabel og manual til den. Købspris: 1400 Salgspris: 600
  • Logaritmen???

    Forumindlæg
    hej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ?
  • BESTEM DEN SPIDSE VINKEL FOR 2 LINIER?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået en matematik opgave for, hvor jeg skal bestemme den spidse vinkel for linjerne: n og m - Hvordan gør jeg det??? :-/ Linjerne ser således ud: n: 2x-y=1 m: -x+3y+5=0 Hilsen Lasse
  • Metode ved integrale

    Forumindlæg
    Goddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d...
  • Karakterer A-niveau STX

    Forumindlæg
    Jeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3)
  • Hjælp til mat-A.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :)
  • Problemregning + Færdighedsregning

    Forumindlæg
    Hej.Nu er det sådan, at jeg skal til ottendeklasses årsprøve i matematik i morgen, og derfor vil jeg spørge, om I har ideer til, hvad jeg blandt andet kan øve mig på inden da – for der er vel utvivlsomt opgavetyper, som findes i alle færdighedsark og problemregninger?
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • fra en luftballon

    Forumindlæg
    hej med jer jeg har denne her opgave og jeg er ikke super god til matematik, håber i kan hjælpe. Hvor langt kan man se til alle sider fra en luftballon, som er 1km over havoverfladen? jordens regnes for en kugle med radius 6371 km.
  • Optagelsesprøve HTX

    Forumindlæg
    hej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor
  • Optagelsesprøve HTX

    Forumindlæg
    hej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor
  • Potens funktioner

    Forumindlæg
    Hej! skal op til skriftligt matematik i morgen og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken notater eller udleveret ark omkring potensfunktioner.Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ?Går i 1.g. Håber nogen vil hjælpe...
  • Løs ligning?

    Forumindlæg
    Hej :) I matematik har jeg fået en opgave hvor jeg skal løse denne ligning: 13/4k : 5k/(2·3k) = 2 Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe den an? Skal jeg starte med at finde fællesnævner eller? Tak på forhånd :)
  • Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en...