Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19321 til 19340 af 114887
-
reduktion
ForumindlægHvordan gør man -
omskriv til potens
ForumindlægMit problem er at jeg ikke lige kan hitte ud af hvordan denne opgave kommer til at se udHer er opgaven:skriv1000*10^-5 / (10^-2)^3som potens af 10Giv venligst det rigtige resultat, og en lille forklaring på hvordan det er gjort :) -
Cylinder
ForumindlægFormlen for et cylinder er således: V=pi*r2*hJeg skal beregne rumfanget af et cylinder med målene: r= 15cm . H=70cm1.) Jeg gør så således: pi * 15cm*15cm *70cm og dette giver 49480cm3 (HVAD GØR JEG FOR AT FÅ DISSE TIL METER?) dividerer med 100 ?Cylinderet fra før indgår i en foderautomat, sammen ... -
Linje, parameterfremstilling
ForumindlægHej. Hvad er fremgangsmåden ved følgende opgave?:http://peecee.dk/?id=37884Gætter på konstanten er 7 og hældningen 1/3, men mangler hjælp. -
Stamfunktion
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til:En stamfunktion F til funktionen f er givet ved F(x)= 3sin(x^2-3)Beregn f(2)????Jeg er lidt usikker på hvordan den skal differentieres? -
Absolut konvergent række
ForumindlægHej Hvergang jeg får en række, hvor jeg ved at jeg skal bruge sammenligningskriteriet går jeg helt i stå. Jeg ved ikke hvad jeg skal sammenligne med. Og måske handler det om at få en liste med de forskellige man kan sammenlige med. Nogen der har sådan en? Og evt. hjælp eller hints til hvordan ... -
Vægt af en sten?
ForumindlægHar lidt problemer med den her:En stor sten er kasseformet, og den er 6,7m høj, 2,1 m bred og 1,1 m tyk.-Man skal beregne vægten af stenen, når massefylden af stenen sættes til 2,7 kg/dm3 ? -
Jens Blendstrup digt AKUT HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal analysere et Jens Blendstrup digt, og ved faktisk ikke helt hvad det går ud på. Håber i kan hjælpe! DETTE DIGT KAN TOLKES PÅ 37 MÅDER DETTE DIGT HANDLER OM BÅDE VEJR OG VIND OG IMPOTENS LINIE 4 TYDER PÅ HOVEDPERSONENS IMPOTENS DETTE DIGT HAR BÅDE POESI OG AL... -
hvad står det for?
Forumindlægammoniak (NH3)Hvad står det for?Natrium-Hydrogen3 -
Hvordan ser man om fx NH4 har + eller - ion og hvor mange
ForumindlægHej :-) Sidder her med noget kemi, og undre mig lidt over hvordan man egentlig ser hvorvidt fx NH4 er en plus eller minus ion (da det jo består af to grundstoffer) og hvor mange + 39;er eller - 39;er. Tak på forhånd :-) -
Forskellen på u - og grupperede observationssæt
ForumindlægHej. Er der nogen, som kan fortælle mig hvad forskellen på Grupperede- og ugrupperede observationssæt? Tak -
Kombinatorik
ForumindlægEr der ved kast med tre terninger større chance for at øjnsummen 10 forekommer end øjnsummen 9 og hvorfor? Hvordan regner man bedst dette ud hvis man altså ikke skal bruge slave-metoden og hvad nu hvis den præcis samme kombination af øjne forekommer flere gange? Er der nogen der har et bud? -
Cdon.com
ForumindlægJeg har tænkt mig og købe fra cdon.com men jeg har hverken dankort eller kreditkort hvad gør jeg så?? Jeg skulle købe et spil der hedder Championship Manager 2007, det ser rigtig fed ud :) Nogle der kan hjælpe? -
pH
ForumindlægHej alle sammen Hvordan beregner man ph værdi af f.x 0.010 M saltsyre? Tak på forhånd -
Rettelse af fejl i reaktionsskema for fældningsreaktion
ForumindlægHej . Håber der er nogen der kan jælpe mig med følgende: Dette reaktionsskema indeholder 5 fejl, hvilke? (Fældningsreaktion) 2 FeBr2 (aq) + Pb(NO3)2 (s) = PbBr2 (aq) + 2 FeNO3 (aq) På forhånd tak for hjælpen ! -
Division.. Hvad gør jeg forkert??
ForumindlægHej... En der kan sige mig hvag jeg gør galt i opgave c? Kan ikke se fejlen, men det er nok noget med fortegnene.. http://peecee.dk/?id=8700 -
Polynomium
Forumindlæghvad giver (4x i tredje - x i anden +3x + 42) : (x+2) ?? -
Differentiation af k*f(x)
ForumindlægEn der kunne give en regne eksempel på regnereglen for differentiation af k*f(x) = k*f´(x) -
vektor regning
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave opgave 4 på denne her side http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-5.pdf og jeg har lavet den første opgave men så mangler jeg de sidste to, jeg kan simpelthen ikke komme videre med spørgsmål 2.. nogen der kan hjælpe?? -
Bevis skalarproduktet ikke er 0
ForumindlægHej derude, jeg har fået opgaven at jeg skal bevise to vektorer ikke er ortogonale og parallelle. De to vektorer lyder: i må meget gerne vise hvordan i får skalarproduktet, altså mellemregningerne. Da jeg selv har fået nogle mærkelige resultater. mvh nicolai.
