Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19341 til 19360 af 36005
-
Må man godt lyve :D?
ForumindlægJa, må man godt bilde nogle noget ind i et essay - eller skal alt være 100% sandt? Jeg er ikke helt sikker, men har hørt at man faktisk godt må bilde folk noget ind? Skriv, hjælp og jeg vil være taknemlig, sidder nemlig med et essay lige nu. -
PLEASE HJÆLP!!!!! JEG DUMPER!
ForumindlægJeg har en kort matematik opgave som siger "bevis cosinusrelationerne for en stumpvinklet trekant". Det vil være meget rart hvis i kunne hjælpe, da jeg skal fremlægge om det imorgen! -
sammensatte funktioner
Forumindlægjeg skal bestem den indre funktion g og den ydre funktion f for følgende sammensatte funktioner. kan i give mig en forklaring på hvordan man løser de her opgaver . f.eks. på opgaver. h(x)=(x-3)4 og h(x)=e4x og h(x)=ln(4x) tak :) -
Hjælp til lille del af opgave
ForumindlægHvordan løser man resten af denne opgave, jeg har allerede fundet nulpunkter at det er en vandret asymptote og lavet fortegnslinje:\n\nBeregn koordinatsættet til hvert af de punkter, der er fælles for grafen f(x) = 4x-4 / x^2+4 og linjen med ligningen y=x-1\n\nNogen der kan hjælpe? -
Bestem i hvilket årstal de to befolkninger er lige store.
ForumindlægI 2003 var befolkningstallet i USA 296 mio. og befolkningstallet i Indonesien 220 mio. Vækstraterne er 1,1% pr år for USA og 1,8 % pr. år for Indonesien. Hvis denne udvikling fortsætter i fremtiden vil det betyde, at de to landes befolkninger udvikler sig efter funktionerne: USA: f(x)=296x1,01... -
hjælp. haster.. afsender-modtagerforhold?
Forumindlæghej alle.. har noget sagprosa men jeg forstår ikke helt hvad der menes.. Afsender-modtager forholdet : fx politiker-vælger, journalist-læser? forstår ikke eksemplerne.?? /signe -
fortolkning ??
ForumindlægHvordan fortolker man i en stil ? -
løsss...
Forumindlægløs eksakt hver af ligningerne:\n1)5e^(2x)-7e^(X)=0\n lne*2X =ln7*lne*x /ln5....\n\n2) e^(3x)-6*e^(2x)=0\n lne*3x=ln6/lne*2x\n\n\nhm...kan ik rigtig forsætte mere::.\n\ner der nogen der kan hjælpe??\npå forhånd tak -
Elektroner
ForumindlægFirståelsesproblem\n\nHvorfor kan elektroner hverken være på samme energiniveau eller i samme 'skal' på samme tid?\n\nHvis elektroner automatisk søger det laveste energiniveau muligt, burde de alle ikke befinde sig på det laveste energiniveau muligt?\nForstår I hvad jeg mener?? -
MatB turbokursus?
ForumindlægHej Alle, Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer... -
elektrofysik
ForumindlægJeg har et kredsløb med en ydre resistanse på 50 ohm og en elektromotorisk kraft Uo på 85 V.\n\nHvordan finder jeg strømmen igennem spændingskilden?\n\nJeg finder ikke nogen formel som passer. -
Kort spsm
ForumindlægHej allesammen :) Er der nogen der kan fortælle mig hvad det vil sige at noget er osmotisk aktiv? På forhånd tak! -
Hvordan beviser man De Moivres formel??
ForumindlægJeg er ved at skrive stor opgave i matematik om komplekse tal og skal bevise De Moivres formel, men kan overhovedet ikke overskue det. Jeg har en bog der hedder Komplekse Tal af Jens Carstensen, men der står en halv side med noget der lige så godt kunne være hieroglyffer..\nEr der nogen, der kan ... -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHej:) Jeg sidder og har lavet min fysik rapport om brydningsindeks for acryl, men er i tvivl om der er nok til teori og om jeg skal have noget om totalrefleksion. (ville gerne opnå en god karakter) nogen der vil kigge på den ? -
Kildekritik i fodnote - må man det?
ForumindlægJa, overskriften siger vel det hele. \n\nMå man gerne skrive sin kildekritik i en fodnote i stedet for i selve teksten?\n\nVh. Smizze -
Ulighed
ForumindlægEndnu et spørgsmål fra min side af.\n\nJeg sidder og kigger på en ulighed. Der står:\n|2-a|>1 <=>\n2-a>1 v 2-a<-1 <=>\na3, dvs. 3<a=<4.\n\n(her skal =< ses som "mindre end/lig med")\n\nDet jeg ikke forstår er sidste linje. Hvordan kan det blive ... -
Efterspørgselsfunktionen
ForumindlægHejsa.. Jeg har virkelig tænkt over opgaven man få næsten ingen ideer.\nJeg vil blive rigtig glad hvis nogle vil komme med nogle tricks denne opg som lyder:\n\nLad følgende omvendte efterspørgselsfunktion k(m) og omkostningsfunktionen d(m) givet ved:\n\nk(m)=2600-7m\nd(m)=(1/200)*m^3\n\npå forhån... -
Udgående gruppe og..
ForumindlægHej Hvordan kan man se hvad der er en udgående gruppe og hvad der er necleofile reagenser? og hvad er forskellen på necleofile reagenser og elektrofilt reagenser? -
MUHAHA!
ForumindlægHej :D Jeg skal lave en dansk stil, som handler om noget der er sket i medierne i det seneste. Jeg har tænkt mig at skrive et debatindlæg, om vold på nørrebro. Først vil jeg skrive lidt, hvad det er, det hele handler om (selvom de fleste godt ved, hvad det handler om). Hvordan medierne håndterer ... -
Komparartive fordele.
ForumindlægJeg skal skrive en srp, og blevet stilt et vanskeligt spørgsmål. Kinas og USAS komparative fordele overfor hinanden! :-)) Hvad kan der siges om det? På forhånd tak.
