Søgning på: tysk grammatik noter. Resultater: 19341 til 19360 af 32684
-
sætningsanalyse
ForumindlægHej jeg skal lave tyskstil og skal analysere følgende sætning, er der nogle der kan hjælpe, på forhånd tak “Er war vor eine SA-Truppe gestellt worden... Darauf hatte den jungen Lehrer niemand mehr gesehen.” -
Hitler
ForumindlægGodaften Håber der en venlig sjæl, der kan besvarer mit spørgsmål vedrørende jøder og hitler under 2.verdenskrig. Hvorfor ventede Hitler indtil 1942 før han udryddede jøderne? Hvorfor kunne han ikke bare dræbe dem med det samme??? -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
oversætning? rigtig eller forkert?
Forumindlægjeg har oversættet dette på google, og ville bare se om den overhovede gør det rigtigt: Hampeplanten er en etårig forskellig kønnet plante. Det vil altså sige at der finde han og hun planter. En etårig plante lever hele din livs cyklus fra frø til plante, blomstring, ny frøsætning og død i lø... -
I alle de riger og lande - analyse?
ForumindlægJeg går på en højskole hvor vi har sunget denne sang af B.S Ingemann, hvor vi kom til at tænke hvad den egentlig betyder. Så jeg ville lige spørge om nogen af jer lagde inde med en analyse eller andet der kan hjælpe. Kunne være super dejligt. På forhånd tak :) -
Krigen i 1864
ForumindlægHej jeg sidder i øjeblikket og skriver DHO om krigen i 1864. Jeg har fået af vide af min lærer at det er en god ide af perspektivere til Treårskrigen, men jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Jeg ved godt de minder om hinanden, men jeg mangler en lidt mere dybdegående forklaring? Det ville virkeli... -
Historie - 1. verdenskrig
ForumindlægHvorfor fik Tyskland skylden for 1. verdenskrig. Altså det var dem der skulle betale mest krigsskadeerstatning osv, men hvorfor? -
Vigtigt Eksamen!!!
ForumindlægNogen der kan forklarer/argumentere omkring hvorvidt første verdenskrig var optakt til anden verdenkrig? -
Hvorfor Danmark ikke forblev neutral i internationale konflikter efter 2. verdenskrig? Kan ikke finde noget /:
ForumindlægHvorfor Danmark ikke forblev neutral i internationale konflikter efter 2. verdenskrig? Kan ikke finde noget /: -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
To uddannelser samtidig
ForumindlægEr det muligt at tage to uddannelser samtidigt? Altså, kan jeg starte en teknisk uddannelse og så på samme tid starte HF? Altså gå på den tekniske uddannelse om dagen og arbejde på den gymnasielle om aftenen? Så man tager HF timerne over nettet. Jeg er klar over at det kræver meget arbejde eft... -
Er dette korrekt oversat?
ForumindlægKender du fabrikken der? Ja, og jeg kender også ejeren. Han har i øvrigt en bror i Jylland. Der har jeg selv lejet et sommerhus. – Har i sendt brevet? – Hvor har parkeret vognen? – Egon har en plan, og nu har vi vandskelligheder. – En ven behandler man ikke sådan! – ... -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n... -
punktum, komma eller ??
ForumindlægNår man skal skrive et brev skal man så have punktum, komma eller noget helt tredie i "overskriften"??EKSEMPEL:Kære Anne,Jeg skriver til dig fordi..._____________I normale overskrifter skal der vist ikke være hverken komma eller punktum. Men er det det samme her? Jeg ville mene at et ko... -
folkekirke og statskirke
ForumindlægJeg har søgt og læst lidt på nettet, men kan stadig ikke finde ud af hvad forskellen på en folkekirke og statskirke er. Er der nogen der kan forklare det med egne ord? Tak. -
Kort sætningsanalyse
Forumindlæg"(...) er en norsk højreekstremistisk terrorist og massemorder, som er dømt for bombningen i Oslo og massakren på Utøya, som fandt sted den 22. juli 2011." Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik Den rødmarkerede tekst; giver den til udtryk for at både bombningen i ... -
kan i oversætte denne sætning
Forumindlægder kommer et tomrum i folks sind der ikke kan fyldes. -
Friherre under enevælden
ForumindlægVar der stadigvæk friherre i de forskellige amter omkring 1650-60'erne selvom der også var enevælde? - Jeg kunne nemlig godt tænke mig og vide om det var nogle af de her friherrer der så håndhævede lovene i byerne uden for kbh. Tak på forhånd! -
Der findes ingen stat ved navnet 'Holland'
ForumindlægJeg vil lige gør jer opmærksom på en fejltagelse der har gennemsivet danskernes geografiske viden. Når en dansker snakker om 'Holland', så mener han som regel staten der ligger vest for Tyskland, nord for Belgien og øst for Nordsøen. Men det er forkert! Landets officielle navn på dansk er... -
Mundtlig Årsprøve - 2g
ForumindlægHej derude! Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at svare på nogen spørgsmål ang. AT-prøven. Jeg går i 2g og skal til den mundtlige årsprøve i AT. For omkring 3 uger siden udarbejdede jeg en synopsis, som skulle afleveres til lærerne og skal nu op og tale ud fra den. Desværre er jeg meget i tviv...
