Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19361 til 19380 af 135324
-
ligning
Forumindlæghej jeg har faaet opgaven bestem c saa ligningen 2x^2+x+c+0 har roden 3 bestem saa den anden rod jeg har fundet c til -21 og jeg kan se paa grafen at den skal skaere i 3 og -3 men jeg naa jeg beregner faar jeg det til noget andet.. nogen der kunne hjaelpe? -
Forvirret!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år, og går i 9 klasse. Jeg har fået en kæmpe forvirring siden jeg har tænkt på hvad jeg vil efter 9 klasse 1. Jeg vil gerne tage gymnasiet efter folkeskolen. 2. Mine karakterer tjah, de ligger mellem 4 og 7. Og kan måske komme op på 10 i nogle enkelte fag. Jeg er bange ... -
Sabbatår
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at tage et sabbatår? Jeg kunne godt tænke mig et sabbtår og tage ud at rejse, men jeg får tit at vide, at det ikke er en god idé. Hvad er jeres erfaring? -
MEGET LET!
ForumindlægHej alle... jeg er gået helt kold i en opgave og jeg er 100 på jeg sidder og siger nååårh ja når jeg ser løsningen. Men kan slet ikke huske hvordan man finder nedenstående: En parabel y=½x^2 +bx+c skærer punkterne 3,-3 og -1,5 bestem b og c håber ikk der er nogen der sidder og griner af mig dre... -
problemer med nogle ligninger
ForumindlægHej jeg har problemer med 2 ligninger, håber I kan hjælpe mig. den første lyder. 1/x^3*x^-1,5*3*kvad(x) den anden lyder på 4kvad(x^2)*4krad(x^2)*x^1,5-x^3/krad(x) (4 er rodekspånenten, men vidste ikke lige hvordan jeg kunne skrive det op for jer) Håber der er en eller flere der kan hjælpe mi... -
Jeg får dårligere årskarakter er det fordi jeg er en indvandre elev?
ForumindlægJeg har gået på HTX i 2.g hvor jeg gik på naturvidenskabelig linje hvor jeg havde Matematik på A , Fysik A osv. men jeg droppede ud pga. depression og nu går jeg på 2-årige STX ( jeg går lige nu i 1.g ) og i dag (Den 1. 30) Fik jeg 00 til årskarakter til Matematik (A) og Fysik (B) både skriftli... -
Hvordan udregnes rødder og potenser i brøker?
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig hvordan man fx reducerer 3√3 6√3 ^^^^ dette er en og samme opgave -
logmeritme
Forumindlæg4*3^2x-1 -3 = 5 (Bemærk at -3 skal stå i stort, 2x-1 står i småt) Hvordan løses den? -
Hjælp til funktioner/differentialregning opgaver
ForumindlægHej SP. Jeg har fået stillet et par matematik opgaver (vedhæftet), som jeg dog har lidt svært ved. Jeg har selv løst 3.1 til at være hhv. 76,13º og 103,87º, men derudover er jeg ret fortabt. Al hjælp værdsættes Vh Asbjørn -
Et 5.tal i mat 5 niveau ?!
ForumindlægHejsa alleJeg skal op til eksamen onsdag d.31/5-06 i matematik skriftligt b-niveau på den gymnasielle uddannelse HHX. Nu har matematik BESTEMT aldrig været min stærkeste side, men jeg slap alligevel med at bestå mine årskarakterer (skriftligt=6 og mundtligt =7).Nu er det sådan, at jeg er meget ba... -
Udregning af gennemsnit?
ForumindlægVille lige høre om nogle kan fortælle mig hvilke fag jeg skal regne med i mit gennemsnit? Har/vil afslutte følgende fag inden sommer: Dansk A mundtlig Dansk A skriftlig Engelsk B Mundligt Engelsk B Skriftlig Matematik B Mundtlig Matematik B Skriftlig Biologi B Mediefag C Tysk C Naturvidenskabelig... -
Ensvinklede trekanter.... Hjælp? Vedlagt billeder.
ForumindlægHej allesammen.. Først lægger jeg ud med at fortælle jeg er en gymnasieelev på rønde gymnasium, jeg går i 1b. og har lige fået en matematik rapport for. Da jeg ikke er verdens skarpeste til matematik kunne jeg godt bruge en forklaring til hvordan man løser 2 af opgaverne i rapporten. Jeg beder ik... -
Suppering!
ForumindlægHej venner Det er fordi jeg har tænkt mig at læse medicin og derfor har tænkt mig at søge ind til sommer. Jeg er igang med at supplere fysik lige pt. Og til foråret skal jeg supplere matematik b-a og Kemi o-b. Ud fra hvad jeg har hørt har man rigeligt med kemi første år på medicin, så derfor e... -
HJÆLP MIG, please!!!!
ForumindlægJeg er lige startet på gymnaiset i en hf klasse.. jeg ved ikke om det er godt for mig at gå på hf eller hhx, fordi jeg er ikke god til de naturvidenskabelig fag og hellere ikke matematik. På hf skal jeg op i mat og nf = bio, geo og kemo det første år, hvis jeg ikke består, går jeg ikke videre t... -
MatA eksamen-Odense hjælp
ForumindlægHej Jeg har en mundtlig eksamen i matematik d. 14 august og vil i den forbindelse høre, om der er nogen derude...helst fra odense, som jeg kan hyre nogle timer for at sikre mig, at jeg kan mit stof.Det skal være nok til at bestå..og forhåbentlig også lidt derover. Alternativt, kan det også gør... -
Emne
ForumindlægKære studieportalen (: Skal i gang med at vælge emne til mit studieretningsprojekt nu her.. Har tænkt på at skrive min opgave i Matematik A og Kemi A. Har deriblandt også snakket med min vejleder om et emne, vi fandt frem til reaktionskinetik - differentialligninger samt indsamling af data etc. i... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
Nogle der kan/vil løse disse ligninger?
ForumindlægOpgave 3 sidste side .. -
Ligning
Forumindlæg3(x-4)=12 ????? -
???? "Jeg er dum hva39;!" ????!!!! "Sådan en idiot der ikke kan finde ud af det her" !!!
Forumindlæg10 1/3 + 5 2/5 =___. & 142 5/8 - 7 3/4=___. & 4 3/7 * 5=___. 3* (5 - 12) - 10=___. 5x - (2x + 5) = x + 43 x=___. hjælp på forhånd tak:?:?:?
