Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19361 til 19380 af 43092
-
Rettelse
Forumindlæger der en, som vil rette en sides oversættelse? (: fra dansk til engelsk. - med den danske version. Det ville være dejligt, for den skal afleveres imorgen. -
mystery story
Forumindlæger du nogen der måske vil hjælpe mig med at rette en engelsk mystery story?? -
Hvordan siger mer
ForumindlægGod middag på engelsk?... der er jo ikke noget der hedder a good dinner :S.... -
Nutid eller Datid??
ForumindlægHejsa... Jeg har fået en stil for hvor overskriften er: Myren Ok mit sprøgsmål er så, hvis der står dette her: Overskrift: Myren Her går en myre helt alene på den våde vej. Hvad mon du ville opleve, hvis du var den? Skriv en historie om dine oplevelser som myre – brug ”jeg... -
Amerikanske værdier
ForumindlægHej alle. Jeg er godt i gang med srp og en redegørelse der lyder således: Gør kort rede for den økonomiske og politiske udvikling i Amerika fra uafhængihed og til idag, med særligt henblik på at analysere hvilke værdier, som kendetegner USA's politiske system. Vedlagte kilder skal analyseres ... -
Hvorfor opsuger basiske sukkersaft næsten af sig selv CO2?
ForumindlægHeej folkens! :) Jeg sidder og er ved af afslutte mit srp om sukker i Kemi A / Historie A som jeg har arbejdet på de sidste 10-12 dage. Men jeg har et problem! :/ - Jeg kan nemlig ikke finde ud af at svar på et spørgsmål som er i det forsøg jeg har lavet: "1. Forklar hvorfor den bas... -
Medicinstudiet - SDU eller KU?
ForumindlægGodaften :) Jeg går som mange andre med drømmen om at læse medicin. Er på tredje år på HTX nu, og siden jeg ligger rimelig lunt i svinget, så prøver jeg at blive afklaret med, hvor det ville være bedst at studere, hvis jeg får muligheden. Jeg har været i studiepraktik på medicin på SDU, og har ... -
Ægyptisk Matematik
ForumindlægHej alle Det er nu tid til at skrive SRP. Jeg er lidt nervøs for hvordan jeg skal planlægge min dag og hvad jeg skal gøre i skriveperioden. Jeg vil blive virkelig glad, hvis hjælpsomme sjæle vil give fives og hjælpe mig med at komme igennem dette projekt. Jeg skriver i fagene matemati... -
Ungdomsoprøret i 1960'ernes USA
ForumindlægJeg er igang med min SRP og jeg skriver om ungdomsoprøret i 1960'ernes USA i Musik(A) og Historie(A). Jeg har nogle problemer med et af spørgsmålene i min problemformulering. Spørgsmålet lyder: Vurdér hvilke politiske/kulturelle og økonomiske faktorer, du mener, danner baggrunden for ungdomso... -
Forslag til indledning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive SRP er og er nået til at skrive min indledning, desværre er jeg gået lidt i stå og ville høre om der var nogen der havde nogle forslag :) ? Jeg skriver i samfundsfag og historie og har om terrorisme, min problemformulering lyder sådan : 1. redegør for ... -
Israel Palæstina konflikt efter 1973 - en redegørelse!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har store problemer med at redegøre for Israel /Palæstina konfliktens historie efter 1973. Jeg aner ikke hvordan jeg skal disponere redegørelsen og håber virkelig at der er nogle der vil komme med nogle idéer. Min problemformulering er følgende: "På baggrund af en redegør... -
Stillehavskrigene (Pearl Harbor) eller Atlanterhavskrigene
ForumindlægHej Alle! Ligesom så mange andre 3.g'ere skal jeg snart skrive SRP! Mit hovedemne er kryptologi. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge 1. emne eller 2. emne. 1. Pearl Habor --> hvordan det kunne lade sig gøre, at japanerne kunne angribe amerikanerne på trods af de havde knækket den s... -
Hjælp til eksamensforberedelse
ForumindlægJeg er 40 år og arbejder som underviser på en af Forsvarets officersskoler, hvor jeg underviser på bachelor/diplom-niveau. Jeg har ud over min bachelor fra Forsvaret en civil diplomuddannelse fra CBS (HD) og en master fra RUC (MA of Experience Management). Jeg har stor erfaring i vejledning i for... -
Parentes
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide, om der skal være en parentes inde i en parentes, når man forklarer ting. Hvad for en sætning er mest rigtig: 1. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk)). 2. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk). På forhånd tak. -
Kursus
ForumindlægHei, Ved nogen her om man på nettet/... kan se hvor der findes kursus i engelsk? Her tænker jeg på fx nogle aftenhold osv.. Eller evt kursus i forskellige fag.. :) -
3 pers ental
Forumindlæghvordan siger man 3 person ental på engelsk.. altså jeg vil skrive: og så kan man også høre, når man læser, at det er et eventyr, da det er skrevet i 3. person ental. -
Oversættelse
ForumindlægHar jeg oversættet det rigtigt: George har en engelsk bog, men jeg har mange engelske bøger. George og hans broder har deres bøger i deres værelse. Har I engelske bøger. Nej, vi har ikke. Min søster har tre engelske bøger. Hvor har du dine bøger. Vores hus har fem værelser. Hvor mange har dit h... -
Oversætningsprogram
ForumindlægNogen der ved om man kan downloade en oversætningsprogram til mac, som man ikke skal bruge net til, dvs. en offline program? VIGTIGT! Ikke en ordbog, men en der kan tage en helt sætning. Dansk til Engelsk -
Virkelige britiske ord
ForumindlægHej jeg skal snaet til England og så vil jeg bare spøre om Du kunne nogle virkelig engelsk britiske ord. Det må også være nogle ufine ord:) -
Eksamen!!!????
ForumindlægHej!Jeg skal op i engelsk, men er pludselig blevet i tvivl om hvor meget det er vi skal fortælle om den tekst vi trækker. Skal vi både give et referat af hele teksten og en analyse af det stykke vi nu har trykket og en analyse af hele teksten (tema, budskab, personer mm.) elelr hvad er det lige v...
