Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 19381 til 19400 af 144217
-
Idiom (faste udtryk) og rettelser
ForumindlægHej Hjælp til en engelsk aflevering: 1) Indsæt det korrekte idiom a) You did very well today. You all deserve a ..................... . (pat on the back/ storke on the hair/ chip on the shoulder) b) I am quite sure I have heard his name before. It is just on the .................. of my... -
"I morgen" på spansk
ForumindlægHej alle! Jeg er lidt i tvivl om man skriver "A la mañana" eller "Mañana" når man oversætter "I morgen" til spansk Jeg skal oversætte: I morgen vil Rødhætte bringe... Jeg ville selv oversætte det på denne måde: Mañana Caperucita Roja va... -
omvendt proportionalitet
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en fysik rapport om resistansens afhængighed af ledningens dimensioner og skal svare og begrunde på nedenstående spørgsmål: Er A og R omvendt proportionale? Er I og R omvendt proportionale? Hvordan kan jeg overhovedet se om de er proportionale eller omvendt pr... -
andengradsligning
ForumindlægHejsa har denne opgave for, som jeg har lidt svært ved.. håber nogle kan hjælpe mig! :-) Tak på forhånd: Betragt andengradsligningen 2x2+ax-3=0, hvor a er en konstant. Vis, at andengradsligningen har to løsninger uanset værdien af a. Hjælp: Vis, at diskriminanten altid er >... -
Litteraturens veje
ForumindlægHej, jeg går på et hf-engeltfag hold og har dansk på A niveau. Jeg har godt nok svært ved at finde ud af litteraturens veje, (peioderne) og forstå dem, og min eksamen venter her til sommer. Er der evt. nogen som vil dele deres noter med mig til dansk A niveau på HF. Hilse Zeina. -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik... -
HASTER hjælp med en matematik opgave.
ForumindlægHej Har en matematik opgave og håber at i kan hjælpe mig :) En cirkel C har ligningen x^2+y^2+ax+by+c=0. Bestem koefficienterne a, b og c, så cirklen går gennem A(-1,7), B(2,-1) og C(-1,-1). Vink : Afsæt punkterne i et koordinatsystem. på forhånd :) -
Konfirmation
ForumindlægI 8. klasserne på en stor skole skal 4/5 af eleverne konfirmeres. I 8. klasserne er der i alt 95 elever. Hvor mange elever skal konfirmeres? I 8. A er der 24 elever. Der er 13 piger i klassen, og alle pigerne skal konfirmeres. Hvor mange drenge skal konfirmeres, når 5/6 af eleverne i kla... -
Skævvinklede trekanter
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig om mine resultater er korrekte? Om en trekant oplyses følgende: a = 8 vinkel B = 64 vinkel C = 36 Beregn de resterende stykker Vinkel A er lige til og er = 80 grader. Det er mere de to sider som jeg er i tvivl om? Linje b har jeg fået til 7,3 Linje c ti... -
Forstår ikke detalje, trigonometri
ForumindlægHej. Jeg kan ikke forstå, at han kommer frem til at cos(180-A) er det samme som cos(A). Det ser rigtigt nok ud på Enhedscirklen, fordi de to vinkler er lige store, men ikke med den vilkårligt trekant. Vinkel A inde i den retvinklede trekant er jo ikke den samme, som udenfor trekanten. http://m.y... -
Isoler x i ligninger??
ForumindlægJeg har problemer med 2 ligninger, da jeg skal isoler, og ikke er 100 på hvordan jeg skal gøre.. Den ene hedder: 2a - 4x = a. Den anden er: 5x + (a - 1)x = 10a. Jeg beder ikke om at i laver mine lektier, men jeg vil bare gerne have det skåret ud i pap, hvordan jeg skal gøre, da jeg er lid... -
Analytisk plankegeometri
ForumindlægHej. Har lavet følgende graf(se vedhæftet billede), herunder hører nogen opgave under som jeg overhovedet ikke ved hvordan man regner. Kan i hjælpe mig ved at give nogen hints eller formeler? Bestem koordinaterne til A,B,C OG D BESTEM STØRRELSER AF VINKLERNE A,B,C OG D -
Eksamen 2022 - STX!!!!!!!!
ForumindlægHejsa :) Jeg går i 3.g og bliver student lige om hjørnet. Hvordan kommer ens eksamensbevis til at se ud her i 2022 med de nye eksamensregler. Jeg har eksempelvis mat A, og skulle havde været op til mat A skriftligt. Kommer de skriftlige eksamener man skulle havde været oppe til, kommer det til a... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej :) Opgaven ser sådan ud: f(x)=a*x^2+b*x+c Jeg har brug for hjælp til følgende opgave; "bestem f(0)" og "hvilke af tallene a, b og c er positive?" Håber nogen kan hjælpe :) -
Areal
ForumindlægFiguren viser et kvadrat med sidelængden 10, hvor der er ska°ret et hjørne af. Sidelængderne i hjørnet er x. a) Bestem arealet af det gra° omra°de for x 4 . Bestem et udtryk for arealet af det gra° omra°de som funktion af x. Hvad gør jeg? Jeg ved: A = 10*10=100 -
Interval
Forumindlæga. Tegn grafen for strømstyrken i intervallet t ∈ [0; 0,05]. b. Bestem strømstyrken til tiden t = 0 . c. Beregn '' i hånden'' de tidspunkter i løbet af de første 50 millisekunder hvor strømstyrken er 5 A. d. Hvad er maksimum og minimum for funktionen? e. Bestem perioden f... -
Hjælp - Ideer til kilder/materialer SRP
ForumindlægHejsa Jeg skal i min SRP tage udgangspunkt i samfundsfag A og Engelsk A, hvor jeg vil beskæftige mig med afroamerikanere. Planen er at fokusere på, hvilken gruppetilhørsforhold og identitetsmarkører som forårsager og medvirker til raceadskillelse i USA. Har I nogle gode ideer til kilder/mater... -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Lineære funktioner, hjælp guysss
ForumindlægJeg har brug for en smule hjælp til noget med lineære funktioner. Spørgsmålet lyder sådan her - Angiv en forskrift for den lineære funktion f, for linjen gennem A og B 1) A (-1; 2) og B (-5; 6) Jeg har haft en smule om det, men jeg kan simpelhen ikke huske hvordan man gør, håber i kan hjælpe mi... -
Bevis for ortogonalitet i rummet
ForumindlægHej SP Jeg har forsøgt at lede efter en video eller evt. en god, pædagosisk forklaring for følgende bevis: "Bevis at vektor a er ortogonal med krydsproduktet af vektor a og vektor b". Nogle, der kan hjælpe med at gennemgå beviset eller som evt. har en god video eller side liggende med ...
