Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19381 til 19400 af 33706
-
Eksamenspørgsmål ! INTEGRALREGNIN
ForumindlægHej! Jeg har et eksamen spørgsmål, som lyder sådan her: Gør rede for begrebet stamfunktion og for sammenhængen mellem stamfunktion og areal. Nogle som kan hjælpe mig med svar? På forhånd tak! -
Komplekse tal
ForumindlægHar spurgt herinde før, efter hjælp til løsning af ligningen: log(z) = 5 + 2i, men kan simpelthen ikke få det til at passe? Jeg har prøvet at finde z ved at indsætte i polarformen: e^5*(cos(2)+isin(2)) men hvis man indsætter det i log(z), bliver det slet ikke 5 + 2i??? Nogen der har et forslag... -
HJÆLP til løsning af 4.gradsligningen!!
ForumindlægHar fået stillet en opagve i min SSO: "Gør rede for den almindelige 4.gradsligning ax^4 + bx^3 + cx^2 + d = 0 kan reduceres til en 4.gradsligning, hvor kofficienten til 3.gradsleddet er 0." har løst 3.gradsligningen.. Ville være lykkelig for et svar!! :) -
Retteark
ForumindlægNogen der sidder inde med facit til FSA 2004 december? -
Studieretningsfag på tredje år
ForumindlægKan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år. -
lektie hjealp ( bytte handel)
Forumindlægsoeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku... -
Forsker i krop og medicin
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig en gang ude i fremtiden at blive forsker indenfor menneskekroppen og behandling af forskellige sygdomme, meget gerne inden for neuroforskning. Men nu er det imidlertid sådan, at der jo ikke just findes et fag der hedder "hjernespecialist", så jeg søger lid... -
Rumfang af keglestub
ForumindlægHej Jeg har fået en trekantet kegle, en pyramide, som jeg har regnet rumfang ud af: 29 cm3. Der er sat en streg cirka i midten af keglestubbens øvre kant. Hvordan regnet jeg rumfang ud af denne? Jeg har desuden et billede af stubbens øvre flade Jeg har prøvet at søge efter svar, dog uden held.... -
Spørgsmål: kan jeg komme ind på DTU?
ForumindlægHejsa! jeg er fornyligt blevet student, og har bestået alle fag pånær kemi, hvor jeg fik 00 skrifteligt og 02 mundtligt. Jeg bestod altså ikke kemi på b niveau, men da jeg ikke har større interesse for faget kunne jeg bare ikke lære det fag.. Jeg står nu og overvejer at begynde på dtu hvor man sk... -
Some help... HASTER !!
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal løse følgende opgave: En baktereiekultur vosker fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. Så skal jeg regne ud med hvor mange procent i timen vokser denne kultur ? -
Diskret mat
Forumindlæghej (om Diskret mat.) Er der nogle der ved om de 3 operatorer ? , ? og ? kan alle udtrykkes alene ved hjælp af operatorerne ¬ og ^ . Hvis ja hvordan ? håber der nogle der kan hjæælpe mig. -
trigonometri
ForumindlægHej kan I hjælpe med noget? Det kan være en stor hjælp jeg har en trekant, (vedhæftet) jeg skal finde længden af siderne? kan I hjælper, prøver men kan ikke finde ud af det :) -
Ligninger
ForumindlægSkal løse disse(umiddelbare enkle)ligninger. 3=27/x og 4=2x/3 :) -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
Opgave
ForumindlægEn linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ... -
Hvor langt er der fra -13 til 25
Forumindlæg -
er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave
Forumindlæger der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Differentialligning
ForumindlægHej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe. -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2?
