Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19381 til 19400 af 102572
-
Ti-89
ForumindlægHej alle. Jeg skal ikke have matematik mere i gymnasiet, kan jeg så godt sælge min Ti-89 lommeregner? Eller vil jeg skulle bruge den hvis jeg læser videre på noget med matematik? -
Traditionel aflevering
ForumindlægNogle der kan løse disse? Opgave 1: En linie m har ligningen 3x + 4y – 28 = 0 Bestem ligningen for den cirkel, som har centrum i (3,-2) og som tangerer m. Opgave 2: En firkant har vinkelspidserne A(2,5), B(4,9), C(10,-3) og D(6,-7). Midtpunkterne af firkantens sider er vinkelspidser i en ... -
Forvirret(notatteknik)
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål om noter Jeg har selv taget notater fra læsning men jeg synes det fylder ret meget og i med underviserens noter på pp. f.eks. Jeg er forvirret og jeg ved ikke helt hvad der er det rigtige at gøre.. Jeg tager selv noter under undervisningen også i de bøger vi sk... -
Engelske ekstemporaltekster
ForumindlægHej!Jeg skal til eksamen i engelsk og frygter ekstemporalteksten, som man trækker inde til selve eksaminationen, og tænkte på, om der er nogle herind, som har nogle liggende, som jeg kan øve mig på?Det ville være en stor hjælp - tak :) -
hjælp
Forumindlægf(x)=2x2+bx+8 Hvad skal b være, for at f(x) har toppunkt i (-1,6)? -
Isotop
ForumindlægJeg skal tegne isotopen carbon 13. Så skal jeg tegne isotopen. Ok den har 6 protoner og 7 neutroner. Hvor mange neutroner og protoner er der i plutonium-isotopen 238. Den har 94 protoner og 144 neutroner. Er det korrekt? Tak på forhånd. ... -
Loginproblemer
ForumindlægJeg er oprettet som bruger af studieportalen, men hver gang jeg forsøger at logge på med KORREKT email og KORREKT kode, siger den ugyldig eller forkert email eller kode Med venlig hilsen Karen-Marie Petersen -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej! Jeg skal udfra den vedhæftede figur forklare proteinsyntesen punkt for punkt, men jeg har simpelthen svært ved at finde ud af hvad hvert punkt er. Nogen der kan hjælpe? Altså hvad er punkt 1?2?3?4?5?6? Transkription? Translation? Håber det giver mening og på forhånd tak! -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b... -
Varmelære, tid for opvarmning af legeme
ForumindlægHvis et legeme med specifik varmekapacitet c = 2510 joule/(kg*K) og massen 1 kg. skal hæves fra 5 grader C til 55 grader C. Hvor meget energi kræver dette? Lad os antage at opvarmningen sker ved at legemet nedsænkes i vand med et varmelegeme på 2000W. Dette vand holdes konstant på 55 grader C me... -
Beregn ph i cyanidopløsningen ved 25 ℃.
ForumindlægHejsa! Nu sidder jeg og laver en skriftlig kemi aflevering, og jeg er kørt fast. Jeg skal beregne pH i cyanidopløsningen ved 25 grader. Er der nogen som har en fremgangsmåde som jeg kan gå ud fra? eller? Jeg er på bar bund! -
andengradsligning
ForumindlægBestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c , når andengradsligningen ax^2+bx+c=0 a ≠ 0 har netop én løsning -
Beviser ?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad for nogle beviser der er i matematik og med en eksempel tak. Jeg ved der er, indirekte og direkte. Men der er også andre som jeg er interessede i at vide. Tak på forhånd -
Vektorregning + omskrivning til cirkels ligning
ForumindlægHej. Jeg har problemer med opgaver i min matematik-aflevering, og vil være glad, hvis nogen kunne hjælpe. Det drejer sig om opgaverne 2 og 4, på nedenstående link: http://peecee.dk/upload/view/134282 På forhånd tak :) -
Vektorer
ForumindlægHejsa. Jeg sidder fast med denne opgave i matematik. Opgaven er om vektorer, men da jeg har været syg, så har jeg lidt svært ved dette emne. Jeg vedhæfter opgaven. -
Statistik hypotesetest..
ForumindlægHej Jeg mangler desperat en der bare har styr på det der med statistik ! Jeg har lavede noget data indsamling. Jeg har "målt" hvor mange gymnaster der lander deres spring. Jeg har over 5 træninger noteret hvor mange landinger der er "godkendt". til hver træning er der sprun... -
kan det lade sig gøre?
Forumindlægvi sidder nogle stykker i en studiregruppe og diskutere om det kan lade sig gøre at se skriften fra en UV-pen uden brug af en UV-lampe eller andet der udstråler UV-lys. det skal siges at der er visse regler der skal over holdes, f.eks. må papiret som skriften står på ikke være forbehandlet og der... -
Hvad er den præcise definition af bestået?
ForumindlægKære brugere af studieportalen.dk Hvis man browser lidt på ug.dk, og kikker på uddannelser, kan der stå specfikke adgangskrav, herunder specifikke adgangskarakterer i de gældende fag. Ofte ser man "alle fag skal være bestået" - så hvad er den præcis definition af at være bestået? Hvis... -
Orbitaler
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare forskellen mellem alm pi-binding og pi* binding? Og hvad er en n-binding (en non-binding)? på forhånd tak :D -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A...
