Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19401 til 19420 af 22746
-
Hjælp til SRO
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogle herinde, som kunne have lyst til at give en gymnasieelev en hjælpende hånd til sin SRO (studieretningsopgave)? Fagene er fysik og kemi, og jeg er virkelig lost. Og det sjoveste er, at det her betyder meget for mig. Så hvis der er nogen, som vil hjælpe, er I mere e... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Nanoteknologi
ForumindlægHeyJeg er lige blevet student og er virkelig i tvivl om hvad jeg skal studere. Men et fag jeg synes virker interessant er nanoteknologi. Er der nogen her som studere dette fag? Hvis der er, vil jeg meget gerne høre om hvordan det er osv. Har set at den ikke har nogen adgangskvotient.. har selv et... -
tjekke
ForumindlægHEjsa.. Jeg er i gang med en fysik opgave.. Jeg har lavet opgaven men vil bare lige få den tjekket, om den er lavet rigtigt :) opgaven lyder: Beregn frekvenserne af de tre første partialtoner i et halvåbnet rør med effektiv længde 66,0 cm. Hvad bliver frekvenserne af de tre første partial... -
Newton of luftskibe
ForumindlægJeg er i øjeblikket igang med et AT-projekt om luftskibe i fagkombinationen fysik og historie. Jeg skal imidlertid perspektivere til et andet at-projekt, og der har jeg tænkt mig at snakke om newtons love. Mit spørgsmål går ud på om man jf. newtons 1. lov kan sige at Fop (opdriften) skal være li... -
Atomkerner
Forumindlægen venlig sjæl der kan hjælpe med det her fysik?:-) 918F er en radioaktiv kerne, som anvendes til medicinske undersøgelser. 918F henfalder ved β+ -henfald med en halveringstid på 109,7 min. Forestil dig, at der er fremstillet 50*10-12 g 918F ... -
De 3 næringsstoffer ?!
ForumindlægHeej allesammen (: Jeg skal til mundtlig fysik/kemi på tirsdag , og jeg er dybt igang med forbereleserne , men jeg er bare rimelig meget rørt fast . Et af emnerne vi kan trække er Organisk kemi , og jeg har overhovedet IKKE styr på de tre nærtingsstoffer - fedt, proteiner og kulhydrater. Så det... -
Pendulens hastighed?
ForumindlægHej fysik eksperter,Jeg ville såmænd høre om I kan give mig nogle hints til denne opgave:Et pendul består af en 2 meter snor, hvori der er fastgjort et lod med massen 800g. Snoren vejer praktisk talt ikke noget.For at bringe pendulet i svingninger føres loddet ud i startposition, hvor snoren dann... -
Adiabatisk proces
ForumindlægOhøj!Jeg sidder og roder med en opgave om adiabatisk proces:Et stempel holder på luft, der er 10 grader C varm og med et tryk på 2,5 atm.Pludseligt trækkes stemplet ud, så luften har et tryk på 1 atm.Beregn temperaturen i det øjeblik (Grundlæggende Fysik 2 - HTX højniveau - opgave 1.4)Mit facit s... -
Fotonenergi?!
ForumindlægHej!Jeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende:1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til?2)En lam... -
Solen højde på himlen
ForumindlægHej. Jeg har et fysik spørgsmål der lyder således: Forklar hvorfor solens højde på himlen ændres fra vinteren til sommeren? Så vidt min logiske sans fungerer, er det så ikke på grund af jordens hældning, som er skyld i at solen står højt eller lavt på himlen? Om vinteren hælder den nordlige pol ... -
HJÆLP SØGES
ForumindlægJeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende: 1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til? 2)En lampe... -
Krængningsmåler
ForumindlægHåber på hjælp til denne opgave (nr. 3, side 6 i Eksamensopgaver i fysik 1994-1997).Under normale vejrforhold er der et konstant elektrisk felt mellem jordoverfladen og den øvre del af atmosfæren. Et lille sportsfly flyver i konstant højde gennem et område, hvor dette elektriske felt er homogent ... -
Hjælp mig!! Alkohol 9. klasse
ForumindlægHej alle. Jeg er så ''u''heldig at skule til afgangsprøve imorgen i fysik. Jeg føler at jeg har godt tjek på det hele, men jeg er helt tabt i alkoholer? Jeg forstår deet simpelthen ikke, Er der nogle som vil hjælpe mig? Jeg søger ikke noget desideret - alt vil være godt, da jeg li... -
reflektion og brydning
Forumindlæghejsa, jeg står og skal løse nogle spørgsmål i fysik under emnet bølgelærer.Spørgsmålet: En havdykker er i færd med en dykning på åbent hav umiddelbart før solnedgang. I hvilken vinkel med vandret ser dykkeren Solen gå ned (under dykningen)?Kan jeg ikke rigtig finde ud af denne opgave, da jeg ikk... -
Himmellegemer
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i fysik, og har fået de spørgsmål jeg kan komme op i. Et af dem lyder således: 2. Verdensbilleder. Solsystemet Beskriv opbygningen af vores solsystem og kom specielt ind på, hvilke observationer man kan gøre fra Jorden af de øvrige himmellegemer i solsystemet. Relater ... -
9. klasses afgangseksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik mundtligt her i næste uge, og jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe med nogle forsøg indenfor de nedenstående kategorier. Evt. nogle gode hjemmesider eller noget i selv har lavet? Vi skal op i grupper på 1½ time. Det periodiske system, atomer og kemiske forbin... -
Heliumions ladning
ForumindlægHey jeg sidder med opgave 6 på side 75 i "Eksamensopgaver i fysik 1998-2002 på A-niveau" og har problemer med spørgsmål b: Skal beregne B og har opgivet massen, hastigheden og radius, men mangler bare q (ladningen på negative heliumioner). For har jeg den får jeg: B=(m*v)/(q*r)....Håber... -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ... -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ...
