Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19401 til 19420 af 24890
-
Psykolog?
ForumindlægHej Sp. Jeg kunne godt tænke mig i fremtiden at blive Psykolog, dels fordi jeg har en sjette sans inden i mig, som andre ikke har. Men spørgsmålet lyder, hvad er adgangskravene for sådan en uddannelse? Udover en gymnasiel udd. Tak på forhånd! -
kildekritik
ForumindlægHej, Jeg ska aflevere projekt næst uge, men der står i opgaven at jeg ska inddrage kildekritikken, Jeg ved ikke hvad det er, og hvordan skal jeg analysere de to kilder som jeg har taget fra en bog. Det vil være en stor hjælp. hvis i svar mig hurtigst muligt. på forhånd tak. Nadia -
Hvorfor opstod trekantshandlen?
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe med spørgsmålet? Skal jeg prøve at komme med mit eget bud først? På forhånd tak -
Fra natur til landbrug
ForumindlægSidder og skriver SRO, men mangler en figur, der viser hvordan Danmark har ændret sig gennem nogle år med henblik på ændringen fra natur til landbrug. Dvs. fx 3 billeder der viser hvordan Danmark har ændret sig fra fx 1975 til 2011. Er nogen, der har noget lignende liggende, eller ved hvor jeg ka... -
imperialisme vs. kolonialisme
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder med en historieopgave om imperialismen, men jeg er blevet i tvivl om hvad forskellen på imperialismen og kolonialismen er. Jeg ved det er to forskellige tidsperioder, men kan jeg så godt kalde dem for kolonimagter og kolonier? Og hvis ikke hvad hedder de så under imperials... -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p... -
HJÆLP til stil
Forumindlæghey, jeg sidder her med en stil og kan slet ikke finde på hvad den skal handle om... vi har fået et billede vi skal skrive ud fra "en mor og en søn som sidder ved et spisebord, og skal til at spise aftensmad, og der er to tomme pladser, og de ser begge meget kede ud af det" alle skriver... -
imperfektum eller præteritum? :(
ForumindlægDernæst tog han hen på sit kontor, hvor han kort talte med hans sekretær. hvordan ville man skulle oversætte det? -
Energi
ForumindlægHvad sker der når en tændstik stryges? altså hvad omsættes? På forhånd tusind taaaak....:) -
Perspektivering til den grimme ælling, nattergalen eller grantræet
ForumindlægEr der nogen, som kender et par H.C. Andersen eventyr, som kan perspektiveres til enten den grimme ælling, grantræet eller nattergalen? -
Rettelse af 3 sætninger i tysk.
ForumindlægHej! Jeg er utrolig dårlig til tysk og har virkelig brug for hjælp. Hvis du har lyst må du mere en gerne rette disse tre sætninger. Mange tak på forhånd. :-) <span lang="DE" style="font-size:12.0pt;line-height:150%;font-family:"Times New Roman","serif"; mso... -
Armadillo, dokumentar?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave en EP opgave om forholdet mellem fakta og fiktion, og har taget udgangspunkt i filmene Brødre og Armadillo. Jeg er blevet stilet spørgsmålet om hvorvidt Armadillo holder sig inde for dokumentargenren, og håber der er nogle af jer der har nogle gode bud på, hvilke ge... -
Cand.mag.?
ForumindlægHej med jer! Jeg ved det her kommer til at lyde ret underligt. Kan man være cand.mag. i to fag, eller det er helt vildt umuligt? -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
Psykologi eller filosofi?
ForumindlægJeg vil til sommer søge ind på en af disse uddannelser; filosofi eller psykologi. Længe har jeg overvejet og spekuleret i fordele og ulemper ved hvert studie, og jeg er kun blevet mere forvirret. Egentligt er det mest den filosofiske del ved psykologien, som interesserer mig. Her tænkes på de st... -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
Engelsk A essay vurdering
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen af jer der lige hurtigt vil læse mit essay igennem og vurdere hvilken karakter den ligger på? Har lige været til eksamen for et par dage siden og dvæler i bekymring over, hvorvidt det er dårligt eller ej. Tak på forhånd! -
Hvordan analyser jeg?
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal analysere. Jeg kommer altid til at forveksle det med diskussions delen. Jeg har det også med at indramme analyse delen så meget, at jeg kun kan se hvordan man analysere, hvis det er udfra en novelle, en bog osv. Men når det kommer til sådan noge... -
hjælp mig med dansk historieopgaven
ForumindlægHJÆÆLPP MIGG!!! Jeg aner ikke hvordan jeg skal stille min dansk-historieopgave op, jeg har valgt dansk og skal analyser 3 af H.C. Andersens eventyrer, kan nogen hjælpe mig??? svar så hurtigt som muligt tak da den skal afleveres i morgen!!! -
krigen mellem Tyskland og Frankrig 1871
ForumindlægEr der nogen der ved hvilken krig der var mellem tyskland og frankrig i 1871 synes ikke det giver mening hvad det er for noget.
