Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19421 til 19440 af 33650
-
Eksame
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til eksamen i år i biologi. Vi har lige fået udleveret de spørgsmål som vi kan komme op i. Ville høre om der var nogen af jer som kunne hjælpe med at svare på dem. Jeg er ikke særlig god til biologi og jeg er i gang med at læse grundigt! Jeg har vedlagt spørgsmålene -
Det nye testamente
ForumindlægHej Er Det nye testamente en primær kilde? -
algebra
ForumindlægKvadratet har en sidelængde på (2x-1) cm. B) skriv et udtryk for kvadratets areal. Jeg er kommet frem til at udtrykket er: (2x-1)2 Derefter bliver jeg bedt om at beregne arealet når x er ligmed 1,5 Jeg er så kommet frem til: (2x-1)2= (2x-1)(2x-1) = 4x2- 2x-2x+1 = 4x2-4x+1 Jeg v... -
Haster: "The Great Chain Of Being" og Shakespeare
ForumindlægVi har i vores kompendie om Romeo & Juliet står der noget om "The great chain of being" altså den hierakiske inddeling af forskellige bestanddele. Der står, at hvis man forsøger at flytte sig eller på en måde udfordre denne inddeling vil man blive straffet? I Romeo and Juliet bliver... -
Friedrich Nietzsche
ForumindlægHvordan var Friedrich Nietzsche livshistorie? Altså, hvad for nogen slags ting han gik igennem, Tak på forhånd. ps. jeg ved godt hvad der er sket med hans datter, men du må meget gerne komme ind på noget andet ;-) -
Engelsk fejlsætning
ForumindlægAs I in my indroduction have mentioned, the themes dealt with in the text are loss and memory Hvad er fejlen? er det nogwt med langt adverbillad? -
Sandsynlighed i Excel
ForumindlægHalløj Vi sidder i en gruppe med følgende opgave, som vi umiddelbart ikke kan gennemskue. En forsikringsmedarbejder beregner prisen på forsikringen med Pris = 1,5 * 3/1200 * 25000 En anden forsikringsmedarbejder vil gerne undersøge, hvor sikker sandsynligheden på 3/1200 er. når man har fået 3... -
Magneter
ForumindlægHvorfor kan man ikke bruge vekselspænding? -
matemamtik
Forumindlægplease hjælp mig med så mange som muligt, har lagt fil ind sidder til eksamen lige nu pls -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med at forklarer sammenhæng mellem formen ekx og ax. grafisk og forskriften. -
SSO -komplekse tal, argument
Forumindlæghejjeg sidder og har skrveet 10 sider i min SSo og skal til at indsætte mine regneopgaver som stod i min problemformulering, MEN jeg måtte lave dem alle sammen om fordi jeg havde lavet fejl i formlen, og nu er jeg helt i tvivl om resten nu er rigtigt: det er mest argumentet der irriterer mig, hvi... -
Dobbeltintegralet over området R eller området D?
ForumindlægHej, Jeg kan ikke helt finde rundt i, hvornår man bruger notationen versus Jeg synes forskellige bøger og undervisere springer lidt rundt i det, men måske er det bare mig, der ikke kan se systemet/har misforstået noget. -
analyse af engelsk tekster
ForumindlægJeg skal her til sommer op i Engelsk mundtligt. Derfor ville jeg spørge om der er nogle der har analyser på følgende tekster:- Blake: London- Charles Dickens: Covent Garden- Charles Higson: the red line- Penelope Lively: Clara's day- Wordsworth: Composed upon Westminster Bridge- Alan PAton: t... -
nazisme/fascisme
ForumindlægHej,Går nazismen ind for privat ejendomsret eller ej? Er ved at søge mig død i det!Og hvad er forskellen på italiensk og tysk fascisme/(nazisme?), udover at tyskland er antisemitiske?Håver nogen kan hjælpe for har søgt på nettet, men synes at få ret mange modsigende svar. -
ATP syntese
ForumindlægHej!!erder muligvis nogen der kan forklare mig hvad en ATP syntese er og hvad det er der sker???????MVH Louise -
Latin eksamen gode råd søges!!
ForumindlægJeg er så "heldig" at jeg skal op i latin her i 1.g på c niveau.. Jeg skal op her på tirsdag og jeg er endnu ikke begyndt at læse, aner ikke hvordan jeg skal håndtere det.. altså skal jeg kunne hver sætning udenad, både med oversættelse og analyse? eller skal jeg bare lære mine grammat... -
Forsøg til emnet metaller
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig fysik/kemi snart og der er 6 enmer jeg kan komme op i hvoraf et af dem er metaller hvilke (enkle) forsøg kan man lave til det emne?? -
vækst modeller
ForumindlægHey har fået et spørsmål som lyder at jeg skal redegører for de tre vækst modeller , potens , linæer og eksponetiel, som jeg også har gjort , men den redegørelse skal også indeholde definationsmængde . værdimængde , forskrift og monotoni for funktioner og her står jeg af . hvad skal jeg gøre ? hå... -
Analyse af This Be The Verse
ForumindlægJeg er lige pt i gang med at lave en analyse af This Be The Verse af Phillip Larkin. Men er har ingen ide om, hvad jeg skal skrive. Jeg har følgende spørgsmål : In the first stanza, what kind of “faults” might he be talking about? Consider the relevant contexts of time (Larkin&rsquo... -
GeoGebra 4
ForumindlægHar jeg ret i at man ikke kan skrive symbolet for vektorer i Geogebra 4 (pilen over bogstavet), fx ved navngivning af figurer, ligesom man ikke kan skrive tal oven over hinanden, som de står skrevet i vektorer?
