Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19421 til 19440 af 102572
-
ægypternes interesse
Forumindlæghej! jeg er igang med at skrive min srp om ægyptisk matematik, og jeg skal diskutere hvilke slags matematiske problemer ægypterne kan siges at have en særlig interesse i og hvorfor, men jeg kan bare ikke finde nogle gode artikler, så er der nogen der kender et par stykke? -
Dansk-Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, har lavet en engelsk oversættelse som jeg er lidt i tvivl om, derfor ville det være rart hvis der var nogle der gad at rette den igennem. Hvis det ikke lige er til at overskue det hele, er lidt også bedre end ingenting. På forhånd tak:) Oversæt til engelsk: Familien Whiteman havde altid leve... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder udtrykket 'der går en binding til et SEKUNDÆRT C-atom i alkylgruppen'..Der er det sekundære C-atom jeg studser over.. Nogle der kan hjælpe? -
Thermodynamik
ForumindlægHej derude. Vi har 100g vand udover det vedhæftede billede med opgavebeskrivelsen. Jeg har det problem at uanset hvordan jeg griber problemet an, så får jeg et helt forkert resultat. Jeg ved at fællestemperaturen skal være mindre end 90 grader, jeg får dog 360 hvilket jo ikke giver mening. Je... -
Naturgeografi eksamen
ForumindlægI naturgeografi-eksamen skal man begrunde for problemstillingens relevans og aktualitet. Jeg kan godt se f.eks. jodskælvs relevans og aktualitet, men hvordan begrunder man det, hvis man f.eks. trækker noget om dansk landskab el. dansk landbrug? Den synes jeg er svær :s -
Står ligningen i den "rigtige" rækkefølge?
ForumindlægHej Er kommet frem til en 2.-gradsligning, og vil høre om ligningen står i den rigtige rækkefølge når π skal sættes lig 0, således at man kan indsætte værdierne på henholvsvis a's, b's og c's plads i formlen for en 2.-gradsligning. π =18Q - 0,006Q2 - (0,004Q2 +4Q + 4500) π... -
Flabede brugere
ForumindlægHej jeg har været aktiv herinde på en anden bruger i noget tid. Jeg har ikke lyst til at den bliver sat i bås af andre brugere. Jeg synes at nogen brugere er rigtig tarvelige mod andre. Jeg tror folk som stygotius og justitia ikke forstår at vi mangler hjælp og ikke en besked som beskriver hvor ... -
Har købt Kemi112
ForumindlægJeg ved ikke om det var en god ide... men jeg sidder her og skal beregne styrkekonstanten, og har fået vide at min lære at den beregnes via formlen ks = [H_3O^+]^2/(c(s) - [H_3O^]) men i i kemi112 er den givet som ks = ([H_3O^+]*c(s))/ ([H_3O^+]) hvilken er den rigtige, og hvilken skal jeg gå ud... -
Polynomiers division
ForumindlægJeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen -
Mod hos hyp sætningen ??
ForumindlægJeg har i mit ene spørgsmål til matematik eksamen fået stillet: giv eksempler på anvendelse af mod-hos-hyp-sætningen? jeg er i tvivl om hvad mod-hos-hyp-sætningen er og hvordan den formuleres. -
Bestem vinkel, arial og afstand
ForumindlægHej herinde, jeg har akut brug for hjælp til min matematik aflevering.. jeg kan slet ikke komme igang og vil derfor virkelig blive glad hvis jeg kunne få hjælp herinde fra nogle af jer :) det er alle opgaver jeg vil have hjælp til, håber jeg hører svar fra jer :) -
HIT MED HISTORIEN 9. klasse hjææææææælp
ForumindlægHeeej allesammen:) Jeg skal op i historie . Og har skrevet nogle få noter til bogen hit med historien. Så hvis i havde skrevet dem på computeren, ville i være søde at ligge dem ind så ligger jeg mine ind .. Også kan vi begge få nogle fantastiske noter... -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, som skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemmer... -
Søger et emne
ForumindlægHey allesammen.. er lidt på bar bund om hvad jeg skal tage mig til. Fag jeg har og vælge imellem: Matematik, Fysik, Dansk og Filosofi, hvor matematik eller fysik skal indgå. Er der nogen derude der sidder med nogle spændende emner som jeg måske kunne undersøge nærmere? tak på forhånd -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHar en veninde som er interesseret i at høre om, hvis hun har dumpet matematik a, om hun så stadig kan få huen på? Det samlet gennemsnit af alle fag er over 02, men matematik a er dumpet, da snittet er under 02. Kan hun så få huen på? -
Klage over standpunktskarakter.
ForumindlægHej, jeg har forleden fået min afsluttende karakter i Matematik hvor jeg er ret utilfreds. Jeg har opsummeret hvordan det har gået med faget nedenfor, så jeg vill generalt høre om det er et stretch for mig at klage. Matematik (10 mdt, 10 skr). - Jeg har været den mest verbale gennem forløbet o... -
Reducér
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at reducér udtrykket a2-b2-(a+b)2+2ab ?? -
Eksamen
ForumindlægJeg går på gymnasiet og har biologi A.. Skal op til eksamen i næste uge, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår?Har man ½ time forberedelsestid og ½ time til eksaminationen?..Er der nogen der ved hvad man skal kunne få at få 6? hehe.. Hvis man er mindre god til faget biologi, og bare gerne vi... -
Mundlig samf examen - højniveau
ForumindlægHej-davJeg skal op til examen i samfundsfag højniveau på torsdag, og har brug for lidt hjælp til at kunne overskue det.Hvordan foregår examen? man trækker en extemporaltext, det ved jeg. Men hvor lang er den, er der bilag, i så fald hvor mange og af hvilken type, hvordan er spørgsmålene formulere... -
fejlsæninger- haster!!
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle, hvad fejlen er i de følgende sætninger: 1) After the quarrel with their neighbours they avoided to talk to them. 2) The expression “brains bereft of critical faculties” is an utter formal way of saying “uncritical” 3) With an euphoric...
