Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 19421 til 19440 af 23138
-
1.g dispositioner
ForumindlægJeg har søgt i opgaverne efter noter og evt dispositioner, men fandt ikke rigtig noget, så ville høre her!Vi er kun ½års kemi elever, og har ikke haft ret meget kemi! Derfor har jeg det meget svært med kemi og vi skal op her i morgen!Så jeg tænkte om nogen af jer havde nogle dispositioner og elle... -
Differentiabilitet og lineære funktioner
ForumindlægJeg skal til prøveksamen i matematik A i morgen, og har lige et spørgsmål. Jeg skal vise, at en lineær funktion f(x) = ax+b er differentiabel i ethvert x0 og differentialkvotienten er f'(x0) = a. Jeg kan sagtens se og forklare, at alle sekanter er sammenfattende med grafen for f, og de... -
KÆDEREGLEN
ForumindlægHej Derude. Jeg har en opgave, hvor jeg skal bruge kædereglen. Jeg har tit brugt kædereglen, men i opgaven kan jeg ikke. Opgaven lyder; The chain rule states: where and are the partial derivatives. Use it for where . a) First ?nd and (do not use your knowledge of , . b) Th... -
lys og brydning
ForumindlægHey, har lidt brug for hjælp Jeg har lavet 2 forsøg: 1. Øvelsen udføres med den halvcirkel formede plexiglas-figur. Opstillingen laves som vist i figuren. Nu sendes lysstrålen ind mod figurens lige side, således at strålen rammer centrum. Indfaldsvinklen varieres og sammenhørende værdier af indfa... -
Hjælp til engelsk oversættelse
ForumindlægVed at skrive dansk-historie projekt om en dokumentarfilm. Sad og så filmen og lage mærke til en sang der kørte i baggrunden. Jeg har nu skrevet den af og prøvet på at lave en oversættelse, men vil meget gerne have nogle andre bude: turned my head and you´re gone.just as i thought you come alon... -
Haster.. Eksamen i næste uge
ForumindlægHej.. Jeg kunne virkelig godt bruge hjælp til oldtidskunstskab, vores emner har været; Epos - Homer: Homers Odyssé. Græsk Tragedie(Ødipus) Græsk skulptur: kendetegn til perioders kendetegn for skulpturen; akaisk, tidlig klassisk og høj klassisk, senklassisk og hellenistisk, romersk, renæssance... -
Alle bøger til Laborant udd.
ForumindlægAlle bøger til laborant uddannelsen sælges, de er som nye med MEGET få noter i dem. Laboratorie beregninger (Pia Johansen) Håndbog for laboratoriefolk (Flemming Simonsen) Kemi 2000 C niveau (Helge Mygind) Kemi 2000 B niveau (Helge Mygind) Mikrobiologi (H. Thougaard, V. Varlund, R.M. M... -
Klimaændringer, bæredygtighed mm. vær sød at hjælpe
ForumindlægHej Jeg er så uheldig at have trukket NG på C som jeg skal op i på fredag. Jeg har stort set ikke fulgt med et helt år, fordi vi har haft en meget næsvis lære der nægtede at bruge lectio og skrive noter eller give os materiale, og derfor har jeg kun min bog at gå ud fra. Jeg har meget svært ved N... -
nogen der vil se på det?
Forumindlæghey er der nogen der vil se åå det og se om der er evt fejl??? 1. The narrator tells us that she is in a very bad condition; she does not feel well because she has been operated. She feels that the doctors have been awful to her. First she was on the drip all day and night, and then they took it... -
Gramma - Rettelser
ForumindlægSP Favorite- (hvordan staves det så?) Captor- Chapter Pu +N ..in the book, all drama has ended… -…in the book. All dramas had ended.. Actually (not needed) W Done – finished ADV ..it possible can continue.. – (Hvad er der galt her?) S +Dk ..the story – (dette lyder for danske-kan det omform... -
Kemi C eksamen
ForumindlægHej, skal op snart i kemi C. Vil gerne vide hvordan det kommer til at foregå. Har fået 15 spørgsmål jegs skal skrive om, desuden skal jeg snakke om et af de 4 forsøgvi har lavet. Jeg forestiller mig at jeg kommer ind, trækker et spørgsmål, f.eks. "Grundstoffer og ioner ud fra det per... -
Nogle der kan hjælpe mig med kemi? :p
ForumindlægHej, skal op snart i kemi C. Vil gerne vide hvordan det kommer til at foregå. Har fået 15 spørgsmål jegs skal skrive om, desuden skal jeg snakke om et af de 4 forsøgvi har lavet. Jeg forestiller mig at jeg kommer ind, trækker et spørgsmål, f.eks. "Grundstoffer og ioner ud fra det per... -
Det dobbelttydede tilfælde
ForumindlægHej SP Jeg skal op til mundtlig eksamen og gennemgik mine noter, og stødte på det dobbeltydede tilfælde. Jeg har et rigtig godt eksempel men er lidt i tvivl omkring slutningen af det. Vi har en trekant hvor vi ved A=30 (grader) b=32 a=27 Vi vælger derefter at bruge vores sinus... -
24 timers forberedelsE! hjælp!
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er i gang med min 24-timers forberedelse i Historie. jeg er kommet op i: Revolutioner samt Ungarn og opløsning i østblokken kilder: 1 ) Churcills tale i Fulton i 1946 2 ) Andrei A. Zjdanov tale ved Kominforms oprettelse 22. sept. 1947 3) kilder ti... -
Forklaring ..
ForumindlægHej derude. Jeg sidder lige og kigger på nogle gamle matematik noter da jeg snart skal op. Men der er lige en opgave som er rettet, men som jeg ikke kan finde en forklaring på hvorfor det skal regnes på den måde. her er den så : En funtion er givet ved f(x)= 1/3x^3+e^4 bestem f'(x) s... -
Postmodernismen? hjælp til tekster?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en af de "heldige" der skal op i dansk til eksamen. Problemet er bare, at da jeg skulle op til dansk, opdagede jeg, at jeg ingen noter havde til de tekster fra emnet "postmodernisme". Derfor spørger jeg nu eller jer søde mennesker om nogen af jer kender ... -
SSO Seeberg og perioden omkring 60
ForumindlægHey.. Jeg er i gang med at skrive SSO om fremmedgørelsen i efter krigstiden. Dertil skal jeg lave et tværsnit af de litterære temaer omkring 1960 og hvilken holdnings ændring der skete lige omkring denne periode. Til dette skal jeg analysere to noveller af Peter Seeberg, den ene er "patient... -
Hvordan f*nden har jeg løst denne opgave..
ForumindlægJeg gik lige mine noter igennem, da jeg så en opgave, som jeg ikke havde nogen anelse om hvordan jeg havde løst den.... nogen som lige kunne hjælpe mig med at finde uda f hvordan jeg mon har løst ? opgaven : Hvor meget kræver det at destillere 1kg Havvand, og hvor meget koster det. Eopvarmni... -
"Redegør for binomialfordelingen" - beviser til dette?
ForumindlægHejsa, sidste disposition i til Mat A eksamen, og jeg står overfor følgende problem: "Redegør for binomialfordelingen". Mit problem er, at jeg ikke synes der er noget jeg kan bevise til denne overskrift, og da beviser er et krav til matematik A kan jeg ikke slippe udenom. Spørgsmåle... -
mekanisk energi
ForumindlægHej alle. Jeg ved at E(mek)= E(pot) + E(kin). Vi har et eksempel på tavlen hvor vi har en person som står 60 meter oppe i luften på en vippe. Han vejer 100 kg. Vi skal finde frem til hastigheden ved bunden lige inden han rammer. altså det vi viser via dette regnestykke er at hastigheden hvormed...
