Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19441 til 19460 af 325233
-
EU Beslutningsproces?
ForumindlægHvor henne i beslutningsprocessen i EU ville en virksomhed (i dette tilfælde DAGROFA) have mulighed for at kunne gå ind og påvirke noget? Jeg har tænkt lidt første eller anden runde af beslutningsprocessen... men hvad siger i? Jeg kan ikke rigtigt selv finde ud af det :-/ Tak på forhånd. -
Elektrisk ladning
ForumindlægHe,., j har meget svært med at forstår hvad Elektrisk ladning og hvad er Elektriskmagnetiske felt er,., r d en d ka forklar mig heeelt fra bunden,. så j ka forsår d,.,. tak på forhånd... -
èt spørgsmål - PLease svar!
ForumindlægSkal til en skriftlig AT evaluering i morgen og vil derfor gerne vide hvad lærerne mener når de skriver: Påvis henholdsvis humanistiske, naturvidenskabligr og samfundsvidenskablige tilgange til materialets emne. Hvad mener de med påvis? Hvordan kan jeg påvise disse tilgange?? -
Bekræftet kopi
Forumindlægjeg skal til at søge ind på handelshøjskolen i århus jeg har udfyldt ansøgnings skemaet og prioteringsskemaet. men der står Dokumentation: dokumentation for samtlige angivne oplysninger vedlægges i bekræftet kopi... hvad er det lige jeg skal sende mere med.. en kopi af mit eksamensbevise???? -
Afstemning af reaktion
ForumindlægHej, Jeg sidder med denne reaktion i min oplæsning til min kommene kemi-eksamen, og jeg sidder virkelig fast: FeSCN2+ + AgNO3 ---> Fe(NO3)3 + AgSCN Al hjælp er værdsat. Jeg kan ikke finde ud af at afstemme den :( -
Dahls fem kriterier & polyarki
ForumindlægHejsa. jeg er ved at lave en aflevering hvor jeg skal karakterisere det danske demokrati ud fra Dahls fem kriterier og polyarki. nogen der kan hjælpe?? evt. hvilke ting DK ikke opfylder. -
Hjælp det haster :(
ForumindlægSmog i storbyer opstår, når ultraviolette stråler fra solen omdanner carbonhydrider og nitrogenoxider til sundhedsskadelige stoffer. Nitrogenoxid fra bilers udstødningsgasser omdannes fx til nitrogendioxid under indvirkning af UV-lyset ved følgende afstemte reaktion. 2 NO(g) + O2(g) → ... -
Hvad sker der hvis jeg ikke møder op?
Forumindlæghej alle. :-) jeg skal op i psykologi c på mandag og har simpelthen så ondt i maven over det for føler ikke at jeg har styr på noget af stoffet. selvom jeg har forsøgt at gennemgå de forskellige teorier fra mine noter er det bare som om jeg mangler en rød tråd og ikke kan forstå det. så overveje... -
nt og gt
Forumindlæghej altså jesus er han kun fra den ny testemente og ikke den gamle testemente. for der står i min bog at " for at kunne være i GT messias måtte jesus nedstamme fra den jødske kong David og som davidsætking skulle han fødes i Betlehem. er det derfor, at han ikke er fra den gamle testemente... -
3 g's opgave
ForumindlægHej er der nogen derude, der kan hjælpe mig og evt komme med et bud på, hvilket fag det er bedst at skrive opagve i? Jeg ved godt at det ikke er lige til at sige, men i hvilket fag kan man skorere højst karakter i??håber nogen kan hjælpe mig!!!på forhånd tak for hjælpen... -
10 klasse - Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen her, der ved hvordan lærerne/vejlederne i 10.klasse vurderer en uddannelsesparat/ikke-uddannelsesparat i 10.klasse? Jeg har hørt fra mange, at de kigger på standpunkts karaktererne + afgangsprøven fra 9.klasse. Det vil altså sige, at hvis karaktererne dér er dårlige... -
Nulpunkt
Forumindlægf(x) = (x-1)*(x^2-4x+6) Gør rede for, at f netop har ét nulpunkt. Jeg har tænkt over det, og jeg kan ikke se hvordan man skal kunne lave det her, uden at bruge diskriminant-formlen. Men hvordan skal jeg gøre til en prøve når jeg ikke har lommeregner til fx et resultat der skal blive til 0,045... -
En brugers udtalelses
ForumindlægEn bruger herinde har udtalt sig således; Svar #1 d. 03-06-2005 kl. 13:56 af Skolefreak (Praktikant) ja.. jeg vil sige at baggrundsstofet er det vigtigste.. de læste tekster kan du kun perspektivere til.. det er også vigtigt.. men det allervigtigste er dog.. at snakke om den udleverede tekst ... -
Skal bruge hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal ha hjælp til at lave en 9.klasses novelle! Man skal skrive en novelle i en helt normal opgang, i et helt normalt kvarter, hvor der sker en konflikt, som gør at en eller flere flytter ud der fra. (Denne konflikt skal være noget der junne ske for en hver) Den måde i kunne hjælpe kunn... -
MSN-liste - skriv dig på!
ForumindlægHej folkens!Ved at vi har hinandens MSN, kan vi hurtigt komme i kontakt med hinanden og derved få en hurtig hjælp, hvis man ikke lige forstår noget og har brug for en kort forklaring. Vi slipper også for indlæggene a la: "Hvad betyder ordet debil?" osv. Hvis I ikke har lyst til at skriv... -
Notater på bærbar
ForumindlægGo aften!Jeg er netop begyndt på markedsføringsøkonom og jeg overvejer at tage min bærbar med til at skrive noter på. Men er det en god idé?Når man skriver notater husker man bedre tingene end hvis man bare sidder og lytter fordi den nye viden skal op igennem hjernen og formuleres til sætninger m... -
Profitmaksimering
ForumindlægHar lige et spørgsmål omkring profitmaksimering. Lad os antage at vi har en ballonsælger som står foran bonbonland, han har en efterspørgselsfunktion som lyder: Q = 5000 * P^-1,4 Det er nemt nok at maksimere, hvis man antager han er monopolist da der ik er andre ballonsælgere i nærheden. Nu r... -
Plagiat/snyd?
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en opgave. I denne opgave er der dele som mere eller mindre går igen fra tidligere opgaver. Derfor er mit spørgsmål: Er det tilladt at kopiere tekst direkte fra ens egen tidligere opgave? Med samme kildehenvisninger som man havde i tidligere opgave mm.? Spørgsmålet b... -
Usa=supermagt.. Nej TAk!
ForumindlægNår vi nu ser et land som USA, der den nuværende supermagt her på jorden, kommer jeg til at tænke på at et land som dette, slet ikke bør have al den magt.. ud af verdens samlede befolkning udgør USA kun 5%, ergo, USA varetager interesse for 5% af verdens befolkning + allierede. samtidig er USA ... -
DOPING
ForumindlægHvad kan man gøre for at skabe en ren (dopingfri) cykelsport?
