Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19441 til 19460 af 178710
-
Bevis: restklassen af a har en multiplikativ invers hvis og kun hvis a og n er indbyrdes primiske
ForumindlægJeg vil gerne få forklaret med ord, hvad der sker trin for trin i dette bevis. -
Historie eksamen - vietnamkrigen.
ForumindlægHej natteravne :) Jeg sidder og skal til historie eksamen imorgen (pt. er det vel i dag) og jeg har trukket noget så fint som Vietnamkrigen. Har fået 7 kilder som består af - Johnsons tv-tale - McNamaras pressekonference - Høringen i Senates udenrigspolitiske komite - McNamaras vurdering - Le D... -
Gode råd til mundtlig eksame
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til mundtlig eksame i morgen. Jeg er rigtig spændt og vil gerne være godt forberedt. Nogle gode råd til et 12-tal? :D -
Fysik/Kemi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen i fysik/kemi. Jeg mangler nogle forsøg til emnet ioner.. Nogle der har nogle forslag??? -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
matematik.. potens regning.
Forumindlæghey..min lærer gav mig denne opgave:(*^8)^3=16^6*=?jeg fandt ved rent held ud af at *=2 men nu skal jeg forklare hvordan jeg har fundet ud af det...er der ikke nogen der kender en metode...? (uden lommeregner)P.S. svar venligst hurtigt da jeg skal svare min lærer senest på fredag... -
Matematik opg..... (bestem radius..)
ForumindlægEt kvadrat og en ligesidet trekant er sat sammen oven på hinanden. Kvadratet er nederst, og trekanten er oven på (det ligner et hus), og alle sidelængder er 1. Den øverste vinkelspids i trekanten hedder P. og de nederste to vinkelspidser i firkanten hedder Q og R. Igennem P,Q,R går der en cirkel,... -
Matematik, aflevering opgave.
ForumindlægHej alle medstuderende :-) Jeg har en opgave, omkring differential kvotient.. Er der nogen, der er vil lave den til i morgen, da jeg ikke selv har tid. Jeg tager i mod betaling. -
Matematik - grafer og diff.
ForumindlægHar siddet og kigget på denne her i lang tid.. og er på bar bund!! vil være rart hvis nogle kunne hjælpe mig med den. -
Mediefag B-niveau eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i mediefag på B-niveau, og vi har jo selvfølgelig lavet vores eksamensproduktion her tidligere på året, som vi så skal ind og forsvare til eksamen. Men jeg kan ikke finde ud af, hvad der er vigtigt at have med. Jeg tænkte derfor på, om der er nogen, der eventuelt har lyst t... -
analyse af anvendelsen af matematik
Forumindlægjeg sidder lige for øjeblikket i en meget mørk periode af mit liv, nemlig SRP-tiden. jeg har valgt emnet matematik i renæssancen, og har indtil videre haft rimelig godt styr på det indtil jeg faldt over problemstilling #2 som lyder som følgende: dernæst en analyse af anvendelsen af matematiske o... -
Life is a Bitch ! Kig :)!
ForumindlægHej jeg er igang med at analysere "Life is a Bitch" kortfilmen. Berettermodellen: Anslag – Præsentation – Uddybning – Point of No Return – Konfliktoptrapning – Klimaks – Udtoning. Sekvenser: Hvilke Sekvenser er der? Synsvinkler: Supertotal – Heltotal – Halvtotal – Halvnær - Nær Har ... -
Opgaver til Fysik A M11 - Målspark
ForumindlægJeg er simpelthen kørt fuldstændig fast i denne opgave, så håber der er nogle der kan hjælpe mig derude:) Opg. M11 Målspark To tilskuere beslutter sig for at vurdere fodboldens fart ved et målspark. Den ene tilskuer måler tiden, fra fodbolden bliver sparket, til den rammer jorden, til at være 2,... -
Bestem konstanten a, så linjerne bliver parallelle
ForumindlægHej :) Nogen som kan hjælpe mig med dette ? A skal være det sammen og linjerne skal være parallelle ? A: y = (a-2)x+15 og y = 2(2a+4)x-7 B: y = (a^2-7)x+4 og y = -3x - 9 -
24 timers eksamen
ForumindlægTja er sgu ikek for glad for 24 timers eksamen og ikke mindst fordi halvdelen kommer til at foregå på tysk, men nok om det... Hvad vægter lærer og censor? Jeg taler ihvretfald flydende tysk og har, uden at lyde for selvglad, et større ordforråd end min lærer, men ordforrådet og det faktum at man ... -
Forberedelse til eksamen i familie og arveret
ForumindlægHej alle Ska op til eksamen i fam. og arveret og er derfor i gang med at læse i begge bøger tilhørende faget, men kommer dog i tvivl om det nu er den rigtige måde at gøre det på?? Føler bare at jeg ikke rigtig får noget ud af at læse i bøgerne, da man let falder fra fordi der er så meget.. Ku vær... -
Finde a og b (y eller f(x)) ????
Forumindlæg- Betragt linjen m gennem (-25, -16) , (13, -4). Beregn konstanterne a og b i ligningen for m. Finde a og b i ligningen for m (-25. -16) , (13. -4) x1 . y1 , x2 . y2 a= -4-(-16)/13-(-25) =12/38 = 6/19 = 0,31 (0,3157894737) b= (-16)-0,31*(-25) =-8,25 m: y/f(x)= 0,31-8,25 &l... -
reducér udtrykket (a-b)(a+b)-2a^2+b^2
Forumindlæghej er der nogle søde mennesker der lige kan hjælpe mig med denne opgave? jegfik svaret til 2b^2 men er ikke sikker så hvis nogle kan regne den ud for mig med mellemregninger self. så vil jeg være meget glad og taknemmelig.. :) tak på forhånd.. -
Kulstofkredsløbet, hjælp please har eksamen snart :/
ForumindlægHej alle sammen, Det er sådan, at jeg snart skal op i NV til eksamen. Jeg har nogenlunde styr på det, men mangler stadig en dybdegående forklaring af kulstofkredsløbet. Det er dog vigtigt, at det er lige præcis dette billede det bliver forklaret udfra, og det ville være en kæmpe hjælp, hvis der ... -
Eksamen misforståelse ?? hjææælp
ForumindlægHej jeg har vidst glemt eller misforstået noget til dansk eksamen. De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Præsentationen er det så at fortælle hvorfor man har valgt...
