Søgning på: matematik b august 2013. Resultater: 19461 til 19480 af 107242
-
Generel forskrift for eksponentiel funktion
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med et matematik projekt hvor jeg nu skal opskrive en generel "formel" til at finde forskriften for en eksponentiel funktion, hvis jeg kender 2 punkter. P1: (x,z) P2: (w,q) Når jeg forsøger at betragte det som 2 ligninger med 2 ubekendte, går jeg dog lidt i s... -
Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger kan i perioden 2009-2013 med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 125,7x + 1447, h... -
Antallet af landbrug, formel.
ForumindlægDavs. Sidder her med et lille problem angående lidt matematik. Opgave lyder: Antallet af landbrug i Danmark kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen: y = -2600x + 98680 Hvor y er antallet af landbrug, og x er antal år efter 1983. a)Hvad fortæller tallene -2600 o... -
Spørgsmål vedr. længde af vektorer
ForumindlægHer er tale om vektorer, men kan ikke lave pilene. Alle variabler angiver en vektor. |a + b| = |a| + |b| Passer dette ? -
Højden af en bambusplante
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper med en opgave på matematik b niveau. Opgaven lyder som følgende: Højden af en bambusplane kunne under væksten beskrives ved h(t) = 14,5/28*e^-0,6t+1 Hvor t angiver tidspunktet (antal uger), efter at bambusskuddet kom frem, og h(t) måles i meter a) Bestem bambusplant... -
Fem A-fag - HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg er en pige, der på nuværende tidspunkt går i 2.g og skal til at beslutte mig for et ekstra valgfag. Jeg har i forvejen en hård studieretning med mange afleveringer, som hedder biotek A, matematik A og fysik B. Alligevel overvejer jeg stærkt at hæve tysk fortsætter B til A niveau, da jeg ... -
Lineær funktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med disse 2 spørgsmål i en matematik aflevering. Tabellen viser udviklingen i den årlige brevmængde sendt med post i Danmark for perioden 2000-2015 Årstal: 2000,2005,2010, 2015. Årlige brevmængde i mio: 1450, 1200, 900,450. i en model kan udviklingen i den årlige brevmængde ... -
Hvad er en funktion???
ForumindlægHej alle. Jeg har frygteligt brug for lidt hjælp, da jeg snart skal have matematikprøve, og absolut intet forstår af funktioner! Jeg har virkelig forsøgt, men det trænger ikke rigtig ind i knolden på mig ;) Har naturligvis allerede tjekket nettet for forståelsens skyld, men intet har det hjulpet!... -
partikler
ForumindlægPartiklens acceleration a til tiden t er givet ved a=(dv)/(dt)a)partiklens acceleration til tiden t=4 jeg har så aflæst på figuren at v er 5skaljeg bare ikke dividere 5/4=1,25???b)partiklens hastighed, når dens acceleration er o,5...den kan jeg ikke finde ud af...er t så bare det samme..skal jeg... -
Reducer nedestående udtryk
ForumindlægHej Jeg kan simpelhen ikke finde ud af de her opgave så vill høre om der var nogle der gad at hjælpe/forklare mig lige hvad man gjorde:-) a) 4x-7+5-x b) (6x-1)-(2x+3) c) 2*(x+7)-(6-5x) d) 2(a+2b)-(b-5a) e) -1/2a+(b-3/2a)-2b f)-2(x+5)+4*(5x+1) Og jeg ved det er mange regnestykker Men de... -
Figur
ForumindlægHej, ar en opg. der driller, håber på lidt hjælp. :) Figuren viser en ligebenet trekant ABC, hvor vinkel A= vinkel C. Punktet D ligger på siden AC og danner en vinkel på 39,0 grader og deler siden AC op så DC er 5,3. Punktet E er midtpunktet af siden BC. Beregn vinkel C og siden EC? Beregn læ... -
Boksplot? PLZ hælp. jeg skal bruge det til eksame!
Forumindlægjeg står med en opgave som jeg skal tegne en Boksplot. jeg aner ikke hvordan jeg tegner sådan en. jeg har googlede det, hvordan den ser ud. men hvordan kan jeg selv tegne den. opgaven lyder sådan her: ordnet efter størrelse er højden(cm) af de 50 unge. der står masse talle, fra 162 til og med ... -
Multiplikation af vektor med tal
ForumindlægJeg er ved at være ret træt af at skulle blive ved med at spørge om hjælp herinde, men føler mig nødsaget til at gøre det igen.... Jeg skal forklare hvordan s*a (fed markerer vektor) når s er et positivt tal? Og ligeledes bestemme t*b når t er et negativt tal? Jeg er ikke før blevet stillet overf... -
Hjælp til eksamensopgave
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har løst opgave 5 fra august 1996 biologi højt niveau???Har brug for hjælp!På forhånd tak!HIlsen Sasha -
Sisterhood of night
ForumindlægHej..er der en som har analyseret denne historie fra studentereksamenen august 2001.Engelsk højniveau.Vil blive meget glad for hjælp, synes at det er en meget mystisk historie. -
Dansk stil
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der har et par guldkorn til en tekst af Henrik Dahl, der hedder "døden er et vilkår" fra eksamenssættet i dansk august 2002. -
Søger 2 * Texas TI 89
ForumindlægJeg vil gerne købe to texas ti89 - billigt - :) Skal bruge dem til august, så jer der gerne vil af med jeres efter sommereksamen, skriv gerne. -
Texas TI-89 købes
ForumindlægTexas TI-89 købes. Skal bruges til august. Skriv gerne på [email protected] Pris, stand, hvad der medfølger og hvor gammel den er. -
Sygeeksamen
ForumindlægHey.. er der nogle, der ved hvad emnerne var i dansk sygeeksamen for 2008 august? eller der er nogle, der sidder med opgavehæftet? -
Mat A stx
ForumindlægHej er der nogle som har facit til alle opgaverne fra eksamesættet august 2008? Og er der evt. nogle som kan hjælpe mig med opgave 15 i dette det er noget omkring en differentialligning
