Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19461 til 19480 af 56550
-
Vækstraten?
Forumindlæghej, i min opgave, lyder der et spørgsmål således : "Angiv vækstraten for hver af de 3 eksponentielle udviklinger" -y=12⋅?2,3?^x - y=8⋅?0,1?^x - y=5⋅9^x på forhånd tak :) -
Regression og vækst
ForumindlægSidder lige nu med opgaven: Fordoblingskonstanten for en ekspontiel vækst er 9, og grafen går igennem (17,56). Bestem ved ekspontiel regression regneforskriften for funktionen. Jeg kan ikke rigtigt lure hvordan jeg skal bruge min logfunktion i denne sammenhæng. -
Komplekse tal
ForumindlægHvad fås ved udregning af: ((7+3i)/(kvdr2+i))-((5+9i)/(1+kvdr2*i)^2) Resultatet giver ifølge TI InterActive: ((kvdr2)/3)+(14/9)+((19*kvdr2)/9)-(4/3))*i -
Tricky opgaver
ForumindlægHej Folkens! Jeg ville høre om der var en venlig sjæl som kunne hjælpe mig med at opgave 9 og 11 (vedhæftet som fil). I begge opgaver har jeg løst a) erne, men kan desværre ikke lave b) erne. Tak på forhånd -
Opgave uden hjælpemidler
ForumindlægNu er det godt nok opgaver uden hjælpemidler, men har brug for hjælp til at forstå disse to spørgsmål og fremgangsmåden. Opgave 2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2. Opgave 6 vedhæftet. -
Læserbrev - Afslutning
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal til at afslutte mit læserbrev men ved ikke helt hvordan/hvad jeg skal skrive + Plus om jeg har fået appelformerne med (etos, logos, patos) New Highway should go east of Billund The new highway from south Jutland to north Jutland should go east of Billund instead ... -
A-niveauer fag på STX
ForumindlægHej allesammen :) Jeg tænkte på, om der er nogen der ved hvor mange A-niveau fag man MAX på have på STX? NU tænker jeg ikke skema mæssigt, men om det er muligt at have over 6 a-fag og om bonus bliver regnet med? Tak på forhånd -
Historieopgave
ForumindlægHej.jeg skal til at skrive historieopgave men mangler et emne. Jeg kunne godt tænke mig ar skrive om noget med, "Socialismen vs. Liberalismen" og blande noget med den tredje vej ind. Men jeg mangler ligeosm et problemfelt. Der er vel heller ikke så meget materiale om emnet. Det ville væ... -
Klage SRP samf og dansk
ForumindlægHej, jeg overvejer stærkt at klage over karakteren af min SRP (4). JEg vil hører om der muligvis er en som vil læse den igennem og svare tilbage på hvorvidt der er nogen grund til at klage. Begge mine vejledere støtter op om min klagning, og min samfundsfagslærer synes jeg skal have en højere kar... -
Subprime lån - matematik
ForumindlægHejsa.. Jeg vil i min SRP-opgave om den nuværende finansielle krise, meget gerne beskrive, hvordan et Subprime lån er bygget op... Jeg har stakkevis om konsekvenserne og lånene i sig selv, men mangler viden om hvordan et givent Subprime lån tager sig ud... Jeg vil fx. gerne udregne terminsydelse... -
Apartheid
ForumindlægHvem skriver ellers om apartheid i SRP? :) - Jeg skriver i EN og HI.. -
Nyrealisme/realisme
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig, hvad forskellen på nyrealisme og realisme er? Jeg har prøvet at slå det op foskellige steder, men jeg synes ikke, jeg har fået noget svar.. -
Idéhistorie
ForumindlægHej!Ville bare lige høre om der er nogle herinde der har haft idéhistorie? Hvis ja, hvad var jeres indtryk så af faget? -
Nutidsgenerationen
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk stil over Kresten Schultz Jørgensens "Homo Zapiens" uddrag fra studentereksamen 2003. Kresten syntes det er ok vi får alle vores holdninger fra medierne af for der er jo nok at vælge imellem. JEg mener vi selv skal forsøge at finde vores egen holdning til de v... -
Hvad og hvordan laver jeg en redegørelse?
ForumindlægHey.. Jeg har fået til en stil for (her i juleferien!!!!!!) som lyder på at jeg skal redegør for en artikel som omhandler Helmuth Nyborg (?)Men hvad er en redegørelse? Og hvordan laver man sådan en over en artikel???Hvordan skal man starte? Kan man godt starte med "Artiklen er fra jyllandspo... -
Hjælp
ForumindlægHej^^ jeg skriver om mat og samf i min SRP - opgave, og vil meget gerne have en der kan læse den igennem for fejl (stavefejl, og hvis jeg nu skriver noget der er helt hen i vejret) BETALING GIVES -
Definition af et uland
ForumindlægHej allesammen.Nogle af jer der ligger inde med en definition af et uland? FN skriver blot 9;et land der ikke er et i-land9;, og det er jo ikke så rammende.Vil være dejligt med kriterier for stadie inden for økonomi, offentlig sektor, demografi, fordeling af produktion i landbrug ogindustri... -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
Fag.
ForumindlægAltså. Hvilke fag er obligatoriske i første G ? (STX) og hvilke får man i 2 & 3 som er obligatoriske.? for jeg tænkte lige på...oldtidskundskab/religion osv er det ikke alle de fag man får i 2? vil det så sige, at 1G er meget mere nemmere at overskue? Har hørt at 2.g er hårdt /: ! :) -
Emne Biologi - menneskets fysiologi eller genetik
ForumindlægHej. Er der nogen der har forslag til, hvordan man kan skrive i biologi i AT - uden at skulle skrive om Darwin e.l.. Jeg vil nemlig gerne skrive indenfor noget med mennesker - eks. fysiologi, sygdomme e.l., men har ikke rigtigt nogen idéer. Ligeledes gerne forslag til 2. fag.
