Søgning på: Andet. Resultater: 19481 til 19500 af 91205
-
Kronik i dansk???
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig dansk imorgen, og regner med at skrive om kronikken da jeg er utrolig dårlig til litterær artikel og essay. Har nogenlunde styr på hvad en kronik er, men ville gerne hører hvad der væsentligt at tage fat i, og hvad der er vigtigt, så som opstilling, hvad er g... -
Antiskumemulsion
ForumindlægHej (: Jeg sidder og er i gang med en kemi rapport om destillation af vin. Under fordampningen var der tilsat antiskumemulsion. Navnet røber lidt om at det har noget at gøre med at finhindre dannelsen af skum, men er der nogen der kan forklarer mig hvorfor det er vigtigt og i korte træt beskrive... -
Vaskemaskine
Forumindlæghvis der er nogen der har brug for en vaskemaskine, så skriv gerne. sælger en helt ny Bosch wfd 2060 electronic for 2000 kr. MVH Sarah -
stærkeste syre-
ForumindlægJeg sidder med føkgende: hvorfor er svaret d) som er den stærkeste syre og ikke c, som har flere C-atomer? ellers indeholde de begge samme grupper -
Integrationspolitik
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder i øjeblikket og skriver opgave om den tyske integrationspolitik. Jeg har så bestemt mig for, at sammenligne den med den danske, men synes det er svært at finde nok stof om det. Har I nogle ideer til hvad man eventuelt kunne nævne i denne sammenhæng? -
får jeg svaret på spørgsmålet?
ForumindlægA. Gør rede for acetylcholins virkning i synapser. Acethylcholin er et transmitterstof, som sætter sig på receptorerne på den modtagende nervecelle, det gør, at der kommer et aktionspotentiale. Dette medfører en åbning af Na+-kanalerne så der strømmer Na+ ind i cellen. I takt med at cellen indeh... -
ligning:!??
Forumindlægjeg har flere gange prøvet at løse denne ligning, men jeg kan ikke komme frem til hvad jeg tror er det rigtige resultat! so plzz help me! opgaven lyder sådan: 2 : 5x + 30 - 7 * 2 = 2x + 31 - 6 -
Enhedscirkel
ForumindlægHii.. hvordan gør man rede for at cos(v+90)= - sin(v) og sin(180-v)= sin(V) vha. enhedscirklen, og der står at man skal bruge ensvinklede trekanter med forstørrelsesfaktor 1 og overvej fortegnene. -
Kongemagten i middelalderen
ForumindlægHvad var kongemagtens funktion i middelalderen? skal bruge det til min AT historie opgave, hvor jeg skriver om Aristokratiet og kongemagten indtil reformationen. -
Vinkelhalveringslinje og højde sammenfaldende i ligesidet trekant..
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en opgave, hvori jeg skal bevise af højden og vinkelhalveringslinjen i en ligesidet trekant er sammenfaldende. Er der ikke en venlig person der vil fortælle mig om min teori er helt ved siden af? "En højde går igennem en vinkel og rammer vinkelret på modsatte si... -
Stress eller lykkepiller?
Forumindlæghej jeg skal lave AT opgave til årsprøve og skal finde en fremtidsvison eller forudsigelse, jeg har dog svært ved hvordan jeg lige skal gribe det an, vil gerne skrive om enten stress eller noget omkring lykkepiller, hvordan finder jeg en indgangsvinkel til dette med hensyn til forudsigelse eller ... -
HJÆLP TIL MATEMATIK C, EKSAMENSSPØRGSMÅL
ForumindlægJeg har også matematik på c-niveau. Og Hvis badooo mener at kunne hjælpe mig hvis jeg skriver et par spørgsmål. Så ville jeg være rigtig glad. Skal til eksamen på mandag, så sidder lige nu og sveder:) Er ikke så skarp til eksponentiel vækst og potensfunktioner. 1. eksponentiel vækst - Gør re... -
Aboriginal
ForumindlægSidder og har problemer med, at løse et spørgsmål: Lyder sådan her. Why do you think that Aborigines do not want The Dreaming being described with words like "mythology", "legends" or "fables"? I hoping there are one person, can help me :) -
Hvordan kommer jeg igang?
ForumindlægHej folkens jeg skal redegøre for den danske miljø- og klimapolitik 2001-2010 men hvordan kan jeg finde info inden for dette emne? -
Eksamen eller FSA.- experiences.
ForumindlægGodaften allesammen, (: jeg tænkte lige på at oprette et indlæg, hvor folk kunne skrive om deres eksamensoplevelse (eller prøve), hvordan det gik, hvad de gjorde osv. da det ville være spændende at læse om og få et overblik. Lyder måske dumt, but join me if you want og hvis du synes,det er latt... -
Middelværdi
ForumindlægFor en diskret stokastisk variabel er middelværdien (sjovt u) givet ved: x1*p1 + x2*p2 + .... + xn*pn. Ex. Ved kast med en ærlig terning er værdierne af den stokastiske variabel X øjentallene 1,2,3,4,5,6 og de enkelte sandsynligheder er 1/6. Resultatet giver 3,5. Hvorfor det? Jeg kan godt trykke... -
Hjælp
ForumindlægHvordan ville en god analyse af fx. ungdomssprog være? Hvad skal man tage fat i når man analysere sprog osv. -
Eksamen - proportionalitet, pythagoras osv..
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er 1.g'er og har min første eksamen på fredag - det gælder mundtligt matematik. Jeg har fået de spørgsmål jeg kan trække udleveret på forhånd og sidder nu og arbejder med dem.. Jeg har dog svært ved at fylde nogle af dem ud.. 1. Variabelsammenhænge og vækst: Forkl... -
Billedkunst
ForumindlægHej . da jeg er ved at forberede mig på billedkunst eksamen ville jeg høre, om der er nogle som kan fortælle mig lidt om virkningen og anvendelsesmulighederne af komplimentærkontrat i billedkunst? og hvordan kan jeg perspektivere komplimentærkontrasten til fenomener udenfor billedkunstens område? -
for lidt tid?
ForumindlægHej Jeg synes det forekommer som værende en umulig opgave at komme igennem det hele på bare 10min!! det jeg har tænkt mig at præsentere tager mere end 30min!! Men så var det jeg tænkte at man måske bare skal "berøre" det man gerne vil sige i de 10min, og satse de spørger ind til det, e...
