Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19501 til 19520 af 42474
-
Stil HJÆLP!! xD
ForumindlægHeii alle sammen kan ikk komme på et emne jeg vil skriv om i stil det er valgfrit, det er første gang jeg skal skrive stil såååååå. Kan i ikk Plz! hjælpe miq? xD -
Det Arabiske forår
ForumindlægHvordan kunne man evt. stille en problemformulering op til delemnet "Det Arabiske Forår"? -
Krig i guds navn
ForumindlægHej .. jeg ved virkelig ikk hva jeg skal gøre. I min opgave står der : Lav en mindre skriftlig opgave, som handler om krig i Guds navn. Vælg en begivenhed og søg information og billeder i bøger og på internettet. Undersøg fx. bombeattentatet i Oklahoma 1995 eller terroraktionen i Tokyos undergrun... -
Tal
Forumindlæg"Vis, at summen af to ulige tal kvadrattal ikke selv er et kvadrat." Hvordan gør jeg det? På forhånd tak! -
Fattigdom i DK
ForumindlægNogle der kan hjælpe Hvad er fordelen ved at dele fattigdom ind i relativ, absoulut og subjetiv fattigdom? Hvordan kan det være nogle partier er imod fattigdom? -
Haster skal aflevere imorgen!
ForumindlægVil i ikke være søde og oversætte det her for mig please! Jeg spare penge op til jeg bliver voksen fra mine lommepenge, jeg har ikke noget job lige nu for det eneste jeg kan få er, at gå med aviser, så jeg venter til jeg bliver 15 og kan få andre jobs. Jeg får 300 kr. om måneden som jeg så sætt... -
Karlsbroen. HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en rapport om Karlsbroen. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om, som underemner. Indtil videre har jeg "udseende", "beliggenhed", "historie", og "turisme". Jeg mangler virkelig hjælp, og jeg håber at i vil hjæl... -
Favorit citater :D
ForumindlægHar i et personligt yndlings citat? Vil meget gerne høre det! Min favorit er ytret af den fantastiske mand Homer Simpson: 'Virkeligheden er en illusion, grundet mangel på alkohol.' eller "Jeg omfavner min rival, men det er for at kvæle ham." Sig frem ! -
velfærdsreform
ForumindlægHej Jeg skal lave "min egen" velfærdsreform. Det er en fremlæggelse hvor jeg skal komme ind på hvad man kan gøre for at undgå at der ikke er penge nok i systemet fordi vi bliver for mange ældre i forhold til unge der kan forsørge dem. Har du nogen ideer, så skriv dem bare kort ned hv... -
Hjælp! Vigtig !!
ForumindlægHej Jeg skal læse novellen " Et barn bliver voksen " Af Leck Fischer , Men den findes slet ikke på nettet , og jeg kan ikke bestille den i Biblioteket , fordi jeg skal vente nogen dage , og jeg har ikke tid . Hjælp pleas !! -
Rapport om en sø!! Diskussion?
ForumindlægHej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria. -
Klaus Rifbjerg: Torsk i mayonnaise
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med novellen 'Torsk i mayonnaise' af Klaus Rifbjerg. Jeg har længe prøvet at finde ud af, hvad titlen kan betyde, og jeg har ikke fundet ud af det endnu. Er der andre, der eventuelt har læst teksten, som kan sige mig, hvad den kan betyde? Teksten foregår und... -
Rettelse af engelsk historie
ForumindlægHej! Jeg har lige skrevet en historie, om en slave som flygter fra hans "ejer"? Og jeg ved ikke om det er stavet korrekt og sådan, så hvis der er nogen der har lidt ekstra tid til at rette den igennem ville det være dejligt. Opgaven er sådan her "Work on your own. Write a story a... -
Nogen der kan oversæt det.
ForumindlægDieses Lied handeln von Liebe. Das Lied ist schreibt von dem deutsche Band Rammstein. In dem Lied Rammstein erzählt dass Liebe gør ondt und die angreift als ein Tier. Wessen man gern die Liebe haben möchte man zähme die. Aber er ist einen langer und schmerzvoll weg, und darum sagt Rammstein in l... -
Sprog og kommunikation
ForumindlægJeg har simpelthen brug for noget hjælp. Min medkursister og jeg kører et forløb om sprog og kommunikation. Et underemne til det, er sprogrogtighed og sprognormer. Spørgsmålet lyder således "Hvordan mener samfundet, at vi bruger sproget bedst og mest rigtigt?" Set i forhold til rigsdans... -
Grammatik
ForumindlægHey Jeg sidder med en engelsk delprøve 1 og skal forklare hvorfor det hedder doesn't seem og ikke doesn't seems Det er ikke kongruensfejl, men jeg kan ikke finde ud af hvad det så er. -
HJÆÆLP, jeg skal til prøve !!
ForumindlægJeg har lidt problemer med historie, og ville høre om nogen evt kunne hjælpe mig med noget af dette. 1)Hvad hed de 2 revolutioner i 1918? 2)Beskriv de 3 ”et eller andet” i sovjet i 30’erne. - Industrialiseringen - Kollektiviseringen - Udrensningerne 3)Beskriv Hitlers magtovertag... -
korstogene
ForumindlægHej jeg sidder her med en eksamensprojekt, hvor jeg har om Korstogene. Et spørgsmål jeg ikke ka besvare Er hva motiverne var bag korstogene?? jeg ved at der ligger politisk og religiøse motiver bag det, men mere i detalje vil jeg vide... Håber nogen ka hjælpe Tak på forhånd -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Pronomener!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og er ved at rive håret af mig selv!! Vi først lige i dag lært om de så kalde pronomener, eller rettere, "relative pronomener". Jeg selv ved hjælp af disse ord strukturer 8 nye sætninger, hvori det relative pronomen optræder!: 1. Die Zeitung - London 2...
