Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19501 til 19520 af 48964
-
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen? -
hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej alle: Jeg skal til mundtlig eksamen i engelsk og ville spørge, om nogen kendte et sted, hvor man kunne finde en samtalepartner at snakke engelsk med, så jeg kunne blive mere flydende. Hvis der er nogen herinde, der også skal til engelsk eksamen, og vil øve med mig, ville det også være skønt. ... -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Moralen i Ludvigs bog...?
ForumindlægHey, er der mon nogen af jer der har haft om Ludvigs bog "Jeppe på bjerget" som kan hjælpe mig? Jeg sidder nemlig og bøvler med moralen i bogen... Er det noget med at man ikke skal lade de lavere klasse komme til magten, for så kunne der opstå kaos, og det ville nede med tyrani til sids... -
Konstruktiv kritik og gode råd søges: Problemformulering
ForumindlægHej I øjeblikket befinder jeg mig i processen hvor i jeg forsøger at producere en fin problemformulering til et opkommende AT-forløb. Fagkombinationen er Dansk og Historie. I dette forløb tages der fokus på "Ungdomsoprøret", som fandt sted både i 60'erne og 70'erne. Herfra... -
USA - union eller enkeltstat
ForumindlægHej Jeg står med fødderne dybt nede i en SRP for tiden. Og så ville jeg lige høre om I kunne hjælpe mig lidt med nogle ideer. Min opgave handler om tiden efter Uafhængighedskrigen, hvor man skulle beslutte hvorvidt det skulle være De Forenede Stater eller om hver enkelt stat skulle være et sel... -
24 timers: Die zwölf Brüder
ForumindlægHej ! Jeg har trukket Die zwölf Brüder som min tekst i min 24-timers forberedelse til eksamen i tyskB imorgen, og kunne godt tænke mig lidt hjælp til perspektiveringen af denne. Det er et Volksmärchen skrevet ned af brødrene Grimm i Romantikken, hvor det er ret centralt, at det er "folket&qu... -
Hjælp til referat.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i tysk i morgen. Har fået en tekst som jeg har 24 timer til at forberede. Jeg har brugt hele dagen på at forstå teksten og har nu lavet et referat af den på dansk. Mit spørgsmål er nu om der er nogen der har tid/lyst til at oversætte dette til tysk? Normalt ville jeg se... -
Noter til Perikles' mindetale eller Kvinderne fra Troja?
ForumindlægJeg kunne virkelig godt bruge lidt noter til Thukydid: Perikles' mindetale og Euripides: Kvinderne fra Troja... Nogle der kan hjælpe mig lidt? -
Hjælp til reklame analyse!
ForumindlægHej I næste uge har jeg min afgangseksame i mundtlig dansk(prøveform B). Jeg har trukket; "trykte reklamer", og jeg har valgt en reklame fra Smirnoff Vodka. Jeg er i gang med at analysere min reklame - og derfor vil jeg høre om der sidder nogen, som evt. kunne give nogle analytis... -
Flodkultur - hvad er det?
ForumindlægHej Er der ikke en eller anden som kan fortælle mig hvad definitionen er på en flodkultur eller et flodrige? Gerne et link eller henvisning til en bog, vil gøre mig rigtig glad. -
Dansk - Analyse :)) Rettelse Ikke helt færdig
ForumindlægDen lille Idas blomster Den lille Idas blomster, er et fremragende eventyr, der b. la. Anden handler om en lille pige ved navn: Ida og studenten, de sidder i sofaen. Hun kan virkelig godt li ham, fordi han fortæller de smukkeste eventyrere. En dag ville han, fortælle et eventyr, som han virkelig... -
Hvad startede Den Kolde Krig.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver en opgave om Den Kolde Krig, men jeg har nogle problemer med at finde noget ordentligt stof. Sådan som jeg har forstået det, så blev tyskland delt op efter 2. verdenskrig, hvor der opstod uenigheder om ideologier og samfundsformer, dvs. kapitalisme vs. kommunisme. ... -
Metode i Engelsk - George Orwell?
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT på mandag og er lidt i tvivl om metoden i engelsk. Jeg skriver i Engelsk og Samfundsfag, min problemformulering/problemstillinger er: I hvilket omfang er George Orwells overvågningssamfund blevet en realitet? - Hvad er et overvågningssamfund? - Hvilken kontekst er romanen sk... -
Hjælp til novelle
ForumindlægHej jeg er en pige på 13 år, som skal skrive en novelle på mindst en side i word og max to. Jeg er ikke så god til det med noveller, så jeg ville spørge om det her var godt nok til en novelle? En kæmpe orkan vælter ind over ind over en bedstefars gård. En dreng og hans ven kæmper for at overleve... -
Musikprogrammer til Musik A-niveau??
ForumindlægJeg har lige anskaffet mig Finale 2003 til at skrive noder ind så jeg slipper for at skrive lortet i hånden. Hader de der "lodret affinitet" -fejl!! Hvad må jeg bruge til eksamen i højniveau musik???? -
Hvilket computer-program til matematik og fysik?
ForumindlægHej, Jeg kan se, at mange af jer valgte at bruge computeren her til eksamen. Hvilket program bruger I? Og hvilket program blev brugt i foelgende opgave? Isaer, hvis I kigger paa opgave 9 og 10. *Det er ikke min aflevering, og jeg tager ikke credits for det* -
Matematik - Eksamenssæt
ForumindlægHej alle, er der nogle som har matematik A 2015 27 maj eksamenssæt liggende, fordi jeg vil gerne øve mig til eksamen i maj måned! Det ville være en meget stor hjælp! Jeg har prøvet emu.dk, men det kræver specielt login! Tak på forhånd! -
Excel
ForumindlægHej Fx når jeg skriver =sum og derefter højre klikker på sum så åbner den for internet? Men til eksamen må jeg ikke have adgang til internet men jeg klikker sum så åbner den for internet hvaf skal jeg gør så den ikke gør sådan? -
Hjælp det haster!!
ForumindlægHej. hmm ville spørger om at der er nogen der kan sige hvad man skal øve sig til. Altså vi har skriftlig eksam her på mandaf,tirsdag,onsadag og torsdag. Problemet er at jeg er ikke ret meget god til engelsk og vi skal skrive en stile ved ikke hva jeg skal gøre;(
