Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19501 til 19520 af 104934
-
Hjælp til oversættelse af fuldmagt
ForumindlægHej! Er der en franskkyndig, som kan oversætte nedenstående, ville jeg blive meget glad. Je soussigné donne mandat à ..... concernant mon véhicule aux fins de faire pour mon compte toute démarche nécessaire auprès de la SNCT (Société Nationale de Contrôle Technique) pour... -
Analyse
ForumindlægHej Studiepotalen :) Jeg har en novelle analyse for til imorgen, hvor jeg skal fortælle for en fra klassen i 12 min. Altså to og to. Jeg skal analyse novellen 'Frels mig fra de velmenende' Jeg har nu lavet en disposition over hvad jeg skal fortælle om: ... -
FYSIK C
ForumindlægFYSIK C Hej Er der nogle her der kan hjælpe mig, PLease! Hvis man skal lave en disposition om bølger, hvordan skal den se ud? Hvad vil I forslå at jeg skal starte med! JEG TRAK: 5. Bølger og bølgers udbredelseshastighed Der ønskes en mundtlig præsentation af emnet: Bølger og bølgers u... -
differentlialigning
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på A niveau i morgen og jeg skal lave en disposition til dette spørgsmål: Uhæmmet og hæmmet vækst. Beskriv løsningsfunktionerne til y'=ky og til y'=ky(m-y) Bevis for den fuldstændige løsning til y'=ky skal indgå. Jeg har bevist den fuldstændige løsni... -
Polynomier og funktioner af to variable
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mine dispositioner til mat a eksamen. I et af spørgsmålene står der følgende: Forklar hvad man forstår ved en funktion af to variable, og vis hvordan man ved brug af differentialregning kan undersøge grafens forløb. I din gennemgang skal du komme ind på begre... -
Gode ideér til emner til mundtlig mat?
ForumindlægJeg skal lave en synopsis/disposition til mundtlig matematik i 10. klasse. Man skal vælge et emne som man kan lave nogle opgaver om der bruger mange forskellige slags matematik. Jeg skal kunne snakke om opgaverne i 10-15 min. Er der nogle der har nogle gode ideér til overemner man kan lave opgave... -
Analyse af Sidste Dag - Jesper Wung-Sung
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal i juni måned op i mundtlig dansk eksamen fs10, men da synopsen/dispositionen skal afleveres snart, har jeg været igang med nogle reasearch. Jeg trak idag emnet 'Jesper Wung-Sung - Novelle', hvilket betyder at jeg SKAL vælge en novelle at arbejde med. Jeg har desud... -
Amish (Rumspringa)
ForumindlægHej. Jeg skal til afgangsprøve i mundlig Eng, og jeg har valgt Amish (rumspringa) som underemne men jeg er helt på bar bund hvordan jeg skal lave min disposition til den mundlige prøve. her er de 5 punkter Jeg håber der er nogle som har tid til at se på det og komme med hjælp/gode råd Tak ... -
Min NF Evalueringsopgave
Forumindlæghej jeg håber at nogle kan hjælpe mig med min disposition/problemformulering til min A-opgave, som jeg skal aflevere på fredag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvad jeg skal snakke om man skal inkluderer alle tre fage: Bi... -
gennemtrængningsevne i atmosfæren for de forskellige typer stråling.
ForumindlægSidder og laver dispositioner til fysik og kan ikke umiddelbart finde ud af hvordan og hvorledes. Jeg skal ind på gennemtrængningsevne i atmosfæren for de forskellige typer stråling, dvs. synligt lys, UV-stråling, røntgenstråling osv.. Men jeg kan ikke umiddelbart finde noget om det.. Der er fo... -
Lambert Beers lov
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal til kemi-eksamen d. 13/6-2014, og jeg har brug for lidt hjælp. Jeg er pt. igang med at lave en disposition, hvor jeg bl.a. skal forklare Lambert Beers lov: Er der nogen, der kan komme med en uddybende forklaring af formel? Jeg har i forvejen en god forståelse af be... -
Trigonometri - eksamen
ForumindlægDer ønskes en kort redegørelse for definitionen af cosinus, sinus og tangens. Endvidere skal du vise igennem eksempler hvordan man regner sider og vinkler i en retvinklet trekant. - Sådan lyder et af mine eksamenspørgsmål, som jeg skal lave en disposition ud fra. Jeg har redegjort for definition... -
nf - eksamen
Forumindlæghej folkes derude er der nogen der kan hjælpe med at finde den røde tråd igennem vores problemstilling som er hvilken kosekvenser kan dårlig ernæring have? så vil det være en kæmpe stor hjælp.... jeg skal nemlig op til eksamen i næste uge. Og kan i evt se på den vedhæftet fil om den røde tråd ... -
Kvantitative analysemetoder
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en disposition inden for emnet "Kvantitative analysemetoder" forud for Kemi B-eksamen. Jeg synes dog, at den er lidt kort (når nu man skal snakke ud fra den i 14-15 minutter). Jeg har inkluderet: - Kvantitativ analyse defineret - Opvarmning af salte (elementaran... -
Analyse af tekst til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i old, og jeg har desværre haft den mest ringe lærer. Han har ikke fortalt os noget som helst omkring eksamen for det første. Det har jeg så selv fundet ud af nu. Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man skal analyserer en tekst (disposition), samt nogle vigtigte hovedb... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen, men der er et af spørgsmålene, jeg er i tvivl om, da jeg ikke ved, hvordan min lærer vil have, at jeg skal redegøre for det. Spørgsmålet lyder: Der ønskes en kort redegørelse af cosinus, sinus og tangens. Jeg har skrevet det sådan s... -
Heterogen ligevægt - Eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder rigtig meget fast med den disposition til min mundtlige eksamen i kemi b på tirsdag. Under spørgsmålet står der: Hvordan opskriver man ligevægtsloven for en heterogen ligevægt? Har ledt og ledt og synes ikke jeg kan finde en 'formel' eller noget på ligevægtsloven for en... -
Nervøs for fremlæggelser. HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopse/disposition i engelsk. Engelsk er et af mine ynglings fag, men jeg er sygt nervøs for at skulle stå oppe foran min klasse og fremlægge noget som jeg kun har stikord at snakke ud fra. Jeg bryder sammen bare ved tanken at skulle stå der op og læse op fra nogle stikord... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej Jeg har været selvstuderende i biologi c stx og skal derfor til eksamen i det om lidt. Jeg føler mig en smule på bar bund. Jeg har lavet min første disposition, men har ikke rigtig en følelse for om det er rigtigt eller helt væk. Derfor vil jeg virkelig værdsætte, hvis der var en, som vil læ... -
Jorden og Livets udvikling
ForumindlægEn der kan hjælpe med at lave vores opgave som vi har fået for til eksammen ved ikke hvordan vi skal starte. Vi har trukket Jorden og livets udvikling Vores lærer vil gerne have vi laver en problemstilling, arbejdsspørgsmål, to til biologi, to til fysik og to til geografi. vi skal desuden have...
