Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 19521 til 19540 af 23609
-
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. ''jeg er i skolen. ''jeg er på skolen'' begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
Enheden bliver..?
ForumindlægJeg er lidt usikker på den enhed jeg skal udlede af følgende beregning i opgaven: Temperaturen af en gas afhænger af gasmolekylens gennemsnitlige hastighed. Sammenhængen er givet ved følgende formel: (1/2)*m*v^2=(3/2)*k*T Massen af et N2 molekyle: (14 g/mol)*2 = 28 g/mol Temperatur: 273,15K + ... -
SØGES: Undervisning i statistik
ForumindlægHej alle Jeg søger en dygtig statistiker som kan undervise mig i statistik. Jeg håber der findes en der kan/har lyst til at undervise i faget ELLER, at der er nogen der kender nogen. De bedste hilsner -
Er jeg bestået i matematik A ?
ForumindlægHej, jeg har længe været i tvivl om jeg egentlig er bestået eller dumpet samlet set i matematik A. på mit eksamensbevis fra 2007 har jeg fået følgende karakterer: Valgfag på Højt niveau (A): Matematik, skriftligt: Årskarakter: 7 Eksamenskarakter: 8 Matematik,, mundtligt: Årskarakter: 6 ... -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
Trigonometriske funktioner?
ForumindlægHalløjsa derude Ved nogen noget om trigonometriske funktioner? Jeg er interesseret i det hele, blot ikke delen med at definere radianerne og enhedscirklen. Jeg ved, at funktionerne er bølger, at tangensfunktionen er asymptote til 2. aksen, men ellers ved jeg faktisk ikke så meget. Hvorfor vil ... -
Hvad kan jeg bruge min uddannelse til
ForumindlægJeg er en kvinde der bliver færdig med hf A niveau her til maj 2010. jeg vil herinde spørge om hvad jeg kan bruge min uddannelse til. -
interferens
ForumindlægHey, jeg skal bare lige være sikker på at jeg har fattet interferens rigtigt:) 1)Når to bølger mødes sker der interferens, der kan opstår konstruktiv interferens og detsruktiv interferens. rigtigt? 2) konstruktivt interferens er når ampituden er ens på bægge bølger, og de rammer nøjagtig ens, m... -
appelformer
Forumindlægjeg har lidt svært med at gennemskue appelformerne især patos og etos? hvordan finder jeg dem i en atikel -
snaaaaaaaaaart eksame[noooo waaaay]
Forumindlæghej allesammen, der er snart eksame og ved i hvordan jeg kan forbedre mig, så jeg får høje gode karakter? taaak for hælpen dejlige mennsker!:) -
Der er givet funtkionen f(x)=e^x+10x
ForumindlægDer er givet funtkionen f(x)=e^x+10x Funtionen F(x) er en stanfunktion til f(x). Grafen for F(x) går gennem punktet (0,2) a) Bestem F(x) hvad gør jeg? -
Hvad er transformation?
ForumindlægHej, skal til eksamen om et par dage, men har aldrig rigtig fundet ud af hvad transformation er ? Nogen som kan hjælpe ? På forhånd tak :) -
Mekanisk Energi
ForumindlægHeej.. :) I 1. g havde jeg løst den her opgave : En sten med massen 4.7 kg slippes i højden 15 meter over jorden og foretager et frit fald mod jorden. a. hvor stor vil stenens hastighed være lig før det rammer jorden? Her havde jeg sagt Ekin= Epot også finde v (hastigheden). (kan ikke huske... -
Hjælp til aflevering!
ForumindlægHej, 100,- til ham der kan lave hele skidtet. Eller 25,- pr. opgave hvis ikke man kan lave allesammen. Opgave 1: Lyset fra stjernerne Kigger i på stjernehimlen en skyfri vinteraften, kan i se rigtig mange stjerner. Ser i godt efter, lyser nogle stjerne rødligt, mens andre har et gulligt e... -
enzymer
ForumindlægHej.. Hvad er et enzym? og hvad gør det? :-) -
Samling af enheder
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med at samle flere belastninger til en belastning. Jeg har flg last: Snelast: 72 kg/m2 Trælast: 32,5N (eller 3,31kg) Hvordan får jeg nemmest dem til at blive samme enhed. -
BEVIS for potentiel energi??
ForumindlægHvordan laver man et BEVIS for potentiel energi?? og Evt for kinetisk energi?? ANYONE!?!?! help me :) -
hjælp til formel
ForumindlægDu står oppe på Rådhuset og lader en bog med massen 200 g falde lodret ned fra 40 meters højde. Rådhuset er 38 m højt. Se bort fra luftmodstanden. a) Hvor lang tid tager det bogen at falde ned? b) Hvad er bogens hastighed ved 12 meters højde over jordoverfladen? Nogen der ved hvilke formler... -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?...
