Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19521 til 19540 af 90635
-
HTX 3 g - Antal eksamener? hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er virkelig forvirret angående mine eksamener her på tredje år. Jeg har følgene fag: Dansk A Mat A Teknik A Fysik A Engelsk A Tysk C Og tidligere har jeg været til mundtlig prøve i: Samfundsfag (1 år) Teknologi Biologi Teknologihistorie Når jeg tæller sammen giver det 4 mundlige, ... -
AT eksprter søge..
ForumindlægJEg skal efter påskeferien op til en lille AT-prøve og ville defor lige høre hvad jeg burd ekomme ind på til den mundtlige prøve? Jeg har om nanoteknologi som overordnet emne og mit underemne er kræftforskning med fagkombinationen Biologi C og Dansk... I dansk har vi læst i roman hvorimod vi i bi... -
Kemieksamen 2012, STX A
ForumindlægJeg har regnet følgende opgavetsæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20KEM%20A.ashx Jeg er dog i tvivl om, hydrogenatomet i opgave 4 a. Så vidt j... -
Kemiprøve, syrer og baser
ForumindlægNu står det sådan til, at jeg i morgen skal til skriftlig kemiprøve, 2.g - C-niveau, og emnet er syrer og baser. Jeg har fint styr på mit stof,men da prøven bliver betydende for vores næste karakter, vil jeg gerne give den en ekstra skalle :) Så mit spørgsmål går derfor på, om der findes nogen so... -
Vands varmefylde
ForumindlægHej derude, har brug for hjælp til en meget vigtig skriftlig fremstilling til idag kl. 23.00. Læreren har skrevet til os: Udvælge to punkter på grafen til at beregne vands varmefylde ud fra og sammenligne med tabelværdien (den fra bogen) Grafens to punkter er: (150,30) og (250,50) Hvad gø... -
Eksamensplan fejl?
ForumindlægJeg har fået min eksamensplan i torsdags, hvor der står at jeg skal op i idræt B og religion C som mine to mundtlige fag. Der var kun mig og en anden der fik idræt fra min klasse, men derudover er der 3 på "særlige vilkår", som derfor også skal op i det. MEN! Så ringer rektor til mig fr... -
Forskrift
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger på denne opgave 7 i linket. Men kan en eller anden ikke hjælpe med opgaven. Altså opgave 7; a, b og c http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/... -
Årskarakter -enkeltfag
ForumindlægNår 1. g er afsluttet i 3 årigt uddannelsesforløb, bl.a. med mat C. Efterfølgende meldt ud af skolen og mat B er i mellemtiden bestået med eksamenskarakter og uden årskarakter, da det er et enkeltfag. Efter ferie begyndes det 3 årige forløb igen, og som jeg har forstået det, kan skolen tillade at... -
MEGET kompliceret haster! Trekant
ForumindlægMidtpunktstransversal i en trekant Har her en længere meget besværlig opgave, jeg skal have afleveret skriftligt inden kl. 00:00. Håber meget, nogen vil hjælpe mig. Den er del i flere, men her er starten. Jeg ved ikke, hvordan jeg starter på denne umildbart. Opgave1: Vinklespidserne har koordin... -
Hjælp vedrørende trekantsberegning (mat-b)
ForumindlægHej alle. Sidder og forbereder mig på skriftlig mat-b eksamen, og faldt i prøven uden hjælpemidler for en opgave der havde til formål at finde højden af en trekant. På figuren ses en retvinklet trekant ABC, hvor nogle af sidelængderne er oplyst. Bestem AB samt højden hc AB findes ved hjælp af py... -
beregn temperatur
Forumindlæghej ejg ved ikke hvordan man beregner temperaturen i opg. 3c. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/120104%20htx113%20kemiA%2015122011.ashx og så i opgave 4d...der står jeg skal beregne ... -
Opskriv løsningen til differensligningen på lukket form
ForumindlægHej, Jeg sidder med forberedelsesmaterialet til mat A skriftlig eksamen, men jeg forstår ikke hvad der menes med a). (opgaven er vedhæftet) Jeg går ud fra at jeg skal finde diskriminanten, men jeg kan ikke regne ud, hvordan man omskriver differensligningen, så jeg kan finde a, b og c. dernæs... -
Hvorfor er carvacrol ikke optisk aktiv?
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver opgave 1c fra dette opgavesæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524_1stx131-KEM-A.ashx Jeg har fundet ud af, at carvacrol ikke er optisk ak... -
Piger og drenge - indlæringsevne
ForumindlægHej Jeg har læst at piger behandler information/sproget abstrakt mens drenge behandler det sensorisk og derfor er drenge bedre til matematik og piger er bedre til sproget. Så ja drenge lærer ved at bruge sanserne men hvorfor gør det dem så bedre til matematik kræver matematik at man bruger sine ... -
hvad er et udkast til en tekst
Forumindlæghvad er et udkast til en tekst -
Fransk oversættelse?
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg oversætter denne sætning: "To små børn lukker op for ham"? :) -
De nøgne træer
ForumindlægHey.. ville lige høre om der ikke tilfældigvis var nogen i det ganske dansk land som har lavet en god analyse og fortolkning af bogen De nøgne træer af Tage Skou-Hansen ??? -
A Gun For Sale
ForumindlægJeg skriver bare lige for at høre om der er nogen der ligger inde med et nogenlunde omfattende resume af historien? -
Kronik
ForumindlægJeg sidder og skal til at skrive en kronik til en avis om Facebook med udgangspunktet i artiklen Det frivillige register. Jeg har aldrig skrevet en kronik før, og jeg er er ret blank mht. hvordan, jeg skal starte kronikken, og hvordan den skal opbygges osv. Håber der er nogen, der vil hjælp... -
Science fiction noveller
ForumindlægEr der nogle af jer, der kender nogle gode science fiction noveller der kan anvendes til 9. klasses afgangsprøven? Helst noveller, hvor der er meget at tage fat på og sige.
