Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19541 til 19560 af 20689
-
Mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHej Guys :) Jeg skal op i AT på onsdag, og jeg er i gang med at lave min mundtlige fremlæggelse. Jeg skriver i samfundsfag og fysik og har emnet: Overvågning - hvor min problemformulering er følgende: Problemformulering: Hvordan kan GPS overvågning påvirke børn, som bliver overvåget af deres ... -
Fysikeksamen - hjaelp!
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder i den situation, at jeg skal til eksamen i fysik paa C-niveau i morgen og sidder i min 24 timers forberedelse atm. Men jeg er stoedt ind i et lille problem, jeg oensker hjaelp til - vi lavede tidligere paa aaret et forsoeg, der kunne hjaelpe os med at finde lyds hastig... -
henfaldskonstanten, aktiviteten
ForumindlægHej SP! Jeg har virkelig brug jeres hjælp til fysik B. Det er haster virkelig meget. Jeg kan ikke finde svar på opgave d,e og f Tak på forhånd. Den β- aktive sølvisotop 108Ag kan dannes ved neutronaktivering af 107Ag. a) Opskriv et reaktionsskema for processen. 10747Ag + 10n ... -
faseændring
ForumindlægDe fleste stoffer kan være på forskellige faser. F.eks. vil vand ved 100 grader celsius fordampe og blive til gasform. Ser man derfor på varmefylden for vand er den en eller anden kurve, som på en eller anden måde må blive diskontinuert, idet vi når 100grader - for her har man jo, at der først sk... -
Snit er ikke højt nok? - her er løsningen.
ForumindlægVi er flokdyr, og derfor forsøger vi at komme ind på det samme studie, men prøv være end tand mere snu end de andre, og tag et kig på alle de små niche uddannelser, som alle de andre overser. For hver uddannelse som kræver et højt snit, så vil jeg vove den påstand, at hvis du leder lidt efter gul... -
farmaceut i sdu
Forumindlæghej folkens Jeg er blevet student i år og jeg har udelukkende søgt farmaci på sdu. Jeg har været inde og læse om deres gennemsnit. Sidste år var der fri adgang, men i år er der et adgangskrav. Der står også at fra 2013 vil gennemsnittet ligge på 6,0. Mit gennemsnit ligger på 7,3 (med bonus) og ... -
STX eller HHX??
ForumindlægHej.. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på :-) Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg er bare så i tvivl om det skal være HHX eller STX. Grunden til at jeg er i tvivl er, at jeg gerne vil slippe for de naturvidenskab... -
Cand. Polit
ForumindlægJeg går i 3.G og har studieretningen mat A, biotek A og fysik B. Jeg er begyndt at overveje, hvad jeg vil læse når jeg er engang er færdig og især cand. polit studiet på KU tiltaler mig aldeles. Jeg er glad for matematik, men har mistet interessen for biotek; biologi og kemi. Derudover har aktier... -
En elektron over en uendelig ladet plade
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere en opgave i fysik på onsdag, men der er en opgave jeg ikke kan finde ud af. Opgaven lyder således: 'En elektron A befinder sig i hvile 2,0 mm over en bordplade, som er positivt ladet med en ladningstæthed på σ = 1,2 nC/m2. Bordet er så stort i fo... -
Hjælp til udregning af varmeenergi!! Hjælp!!
ForumindlægHej med jer! Håber virkelig i at vil hjælpe mig med min afleveringsopgave i fysik!! Min afleveringsopgave lyder sådn: Et stålvalseværk fremstiller jernplader, der hver vejer 810 kg. En sådan jernplade, der er hvidglødende føres fra valsen ned i et kølekar, der indeholder 4000 liter vand. Temperat... -
Elektrisk energi, energiomsætning og vekselstrøm
ForumindlægHej Jeg læser fysik 0-B og vi skal op til eksamen her den 17. december, men vi er for tiden i gang med at repetere, og det jeg skal fremlægge næste gang er omkring Ellære hvor jeg skal komme ind på: Elektrisk energi, energiomsætning og vekselstrøm Jeg har en god idé om hvad jeg har tænkt mig a... -
Tilbyder lektiehjælp i Odense
ForumindlægHej! :) Er der nogen i Odense området der er interesseret i at få privat hjælp? Du kan både være STX-studerende eller folkeskole-elev.Jeg er en pige på 20 år som har studiestart på medicinstudiet i februar, så jeg har lige noget tid til at arbejde som lektiehjælper. Min studieretning i STX var ... -
Beregning af resulterende kraft og acceleration - Hjælp! og resulterende kraft
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave af min fysikærer, som jeg har lidt problemer med. Den findes i Vejen til Fysik A2 og lyder således: To fysiklærere sidder i et fly på vej til USA. Mens flyet accelerer hen ad startbanen, tager den ene sit lommeur, der vejer 80 g, frem, og lader det hænge ... -
Finde specifik varmekapacitet
ForumindlægHej, Jeg er gået død i min fysik opgave, eller jeg har prøvet at regne den men jeg er bange for at det ikke er rigtigt. Så jeg ville hører om ikke ville se om det er helt hen i vejret.. Opgaven lyder: I en kogekande opvarmes en sten med massen ms=0,050 kg til T = 100 C Når man er sikk... -
Udledning af stedfunktionen
ForumindlægHej, selvom teorien bag formlerne hører til fysik, så er opgaven af ren matematisk karaktér, hvorfor jeg tænkte, at den ville passe bedre i dette forum. Det er en ekstraopgave, som jeg sidder fast ved. Den siger følgende: "Med udgangspunkt i s=1/2*a*t^2+v0*t+s0 og v=a*t+v0 og Δs=s-s0 ... -
Numerisk/analytisk integration
Forumindlæghej, i fysik har vi lavet et eksperiment hvor vi har en lille 'kanon' vi bruger til at skyde nogle projektiler ud med. Vi har skudt 100 skud og deres landingspositioner blev markeret og vi har også simuleret dette forsøg på PC ved hjælp af starthastighed og startposition og tyngdeaccel... -
Strøm modstand o.l
ForumindlægHeej Guys :) Vi har lige fået en opsamlende aflevering for i fysik hvilket også inkludere nogle opgaver fra 1.g. Disse ligger fjernt i min hukommelse. Kan i hjælpe? 3. I en bestemt lommelygtepære er strømstyrken 0,15 A. a) Hvor stor en ladning strømmer igennem pæren i løbet af 3 timer ?... -
Grundstoffernes dannelse
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 1.g - STX, og skal til at skrive min NV-rapport (naturvidenskabelig-rapport), som jeg senere skal op og forsvare. Jeg har valgt at bruge fagene kemi og fysik - (der var i alt 3 fag- den tredje var biologi) Og jeg har derfor valgt emnet/overemnet: Grundstoffernes dan... -
Mangler hjælp med min fysikrapport om elektricitet!
ForumindlægHej med jer, håber i har tid til at hjælpe mig! Jeg er ved at lave en rapport i fysik om serie - og parallelkoblinger, hvor vi bl.a. skal skrive noget om hvad der karakteriserer de 2 forskellige koblinger. Jeg har skrevet dette: Generelt om seriekoblinger: Som navnet angiver, består en s... -
Afsluttende prøve i NVG - Hjælp!
ForumindlægProblemstilling: Hvordan kan den naturvidenskabelige metode anvendt på fysik bidrage til en dybere forståelse af klimaændringer? Du skal besvare problemstillingen med udgangspunkt i det materiale som er blevet gennemgået i undervisningen, samt inddrage minimum et forsøg til at illustrere din ...
