Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19541 til 19560 af 92738
-
Ingeniør - Maskinteknik - Noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg har et lille spørgsmål som jeg håbede i kunne svare mig på. Er i gang med at læse Mat A op og jeg syntes det er svært. På mat b fik jeg karakteren 7/7. Det skal lige nævnes at jeg tog mat b på et turbokursus, og jeg syntes det gik lidt for hurtigt. Det varede en 6 uger. Mit spørgsmål... -
isomeri
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med opgaven som er vedhæftet. Den omhandler isomeri. -
Titrering med NaOH
ForumindlægOpg. 119Indholdet af eddikesyre CH3COOH i et afkalkningsmiddel bestemmes ved en titrering med natriumhydroxid NaOH.En prøve på 10,0 g af afkalkningsmidlet opløses i vand i en kolbe, og der tilsættes en indikator. Fra buretten tilsættes NaOH-opløsning med koncentrationen 0,20 mol/LNår der er tilsa... -
4-phenyloctan
Forumindlægnogen der kan skrive strukturformlen for 4-phenyloctan -
Beregne koncentration?
ForumindlægHvordan beregner man koncentrationen af et stof? Hvilken formel? && hvad står bogstaverne for? :) Tak på forhånd. -
frekvens
ForumindlægHvordan regner man frekvens? bølgelængden er ca. mellem 380 nm og 470 nm, og bevæger sig med farten 3,00 gange 10 i 8. ved at formlen for frekvens er 1/T men kan ikke finde ud af hvilke tal der skal bruges osv. Er der nogen der ved det? -
diamater
Forumindlæghej hvis jeg kender siderne på en trekant og gerne vil finde diameteren på den omskrevne cirkel hvordan gør jeg så. -
cosinusrelation
ForumindlægHej... Har siddet og læst til mat eksamen, og kan overhoved ikke overskue at isolere cosinusrelationen hvor man finder siderne til den relation hvor man finder vinklerne... Lyder indviklet men håber nogle kan hjælpe.. -
Lysstrålens fart
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare denne opg? En lysstråle bevæger sig fra vakumm ind i en glasklods. Glasklodsen har et brydningsindeks på 1,2. Beregn lysstrålens fart efter passage af grænsefladen. -
Bindinger Kemi
ForumindlægHej Kan nogen fortælle mig hvilke bindinger der opstår mellem alifatiske og aromatiske carbonatomer? Er det en stærk eller svag binding, og hvorfor ? Tak -
Termisk energi hjælp
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg er usikker på Væsken i din drink har en volumen på 30cl og har en densitet og specifik varmekapacitet der er lig vands. a) bereg nmassen af drinken = den har jeg fået til 0,3 kg Bartenderen tilsætter også 5 isterninger der hver har massen 6 g. Væsken har en s... -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Cosinusrelation, bevis
ForumindlægNår man beviser cosinusrelationen, får vi at vide at ved første punkt skal vi bruge Pythagoras' sætning a^2+b^2=c^2. Men i bogen skriver den h^2=c^2-(b-x)^2. Hvorfor skal man substantere (b-x)^2 fra c^2, burde man ikke lægge de to sammen? , det samme gælder ved h^2=a^2-x^2. -
opvarmning
ForumindlægPå en vaskemaskine er der en temperaturvælger, der kan indstille vasketemperaturen på en værdi mellem 30'c og 95'c. Vi antager, at en vask kræver 10 liter vand, og at vandværksvandet har en temperatur på 10'c. hvad koster den elektriske energi, der skal bruges til opvarmningen, hvis ... -
sinusrelationen -hjælp skal bruges i aften.
ForumindlægJeg har et par opgaver som omhandler brugen af sinusrelationen jeg kender godt formlen, men ved faktisk ikke helt hvordan den skal bruges. Håber der er nogle som kan hjælpe..Opg 1. Udregn de resterende vinkler og kateter. sinA = 35 grader, b = 11, Sin B = 63 grader hvordan skal man lige udregne d... -
cirkel :D
Forumindlæghej, jeg skal bestemme en ligning for en cirkel, der har centrum i A(-1,2) og cirklens tangent har ligningen 4x-3y=5.. hvorn dælen gør jeg lige det? :D er confused :( -
opgave
ForumindlægBestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0 har netop en løsning? -
Andengradspolynomium/andengradsligning
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt et par gange at spørge efter hjælp til dette. Jeg har fået lavet en andengradsligning. Jeg forstår mine beregninger, men har det problematisk med at forklare hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Er der nogen der vil hjælpe? ( det skal lige siges, at jeg har det meget prob... -
algebrarisk udregning
Forumindlæghej SP er der nogen der kan hjlæpe mig med at løse denne opgave algebrarisk. altså på en "generel måde" og ikke bare ved at indtaste tal der opfylder kriterierne? jeg forstår det ikke helt selv (: det drejer sig om opg. c i den vedhæftede fil -
Dumpet årskaraket, men bestået eksamen.
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at søge ind som sygeplerske her efter 3.g. Jeg har så kigget på adgangskravene, og jeg er så kommet i tvivl om, om jeg opfylder dem. Jeg har haft biologi på B-niveau, som også er kravet, Det fag afsluttede jeg så sidste år i 2.g, fik 02 til eksamen, men i årskarakteren har...
