Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19541 til 19560 af 34042
-
Brøk regning
Forumindlæg7/54*6/53*5/52 Brøken skal ganges 7,6 og 5 er tæller, mens 54,53 og 52 nævner. Hvordan regner man det her ud Tak i forvejen :-) -
Irrationalt tal
ForumindlægHvordan bevise man at pi er et irrationalt tal ? På forhånd tak! -
Ligninger med paranteser
ForumindlægEr der nogle der vil forklare mig hvordan man regner sådan nogle ligninger ud? (2a-b) - (a-8b) -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Differentialligning
ForumindlægHej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe. -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
Reducer udtrykkene
Forumindlæg(3x+2)^2-(4x+5)(4x-5)+1^2+7x^2 2(x-4)(x+4)-3(x-1)^2+7x(x+2) Hvordan bliver de reduceret, helst lidt hjælp med at viser hver gang i gør noget -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
forsimpling af algebraiske udtryk
ForumindlægHvordan forsimples disse udtryk? og dette: -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
HVAD GØR JEG?
ForumindlægHej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget? -
sæt nr 1
ForumindlægHansen indsætter 65.550.00 kr i en bank, der giver 9% p.a. beregn den årlige rente. hvor meget kan Hansen ialt hæve, hvis han tager pengene ud efter et halvt år? -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g?
