Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19581 til 19600 af 48964
-
ligevægt ?? behøver hjælp
ForumindlægHey, nogen der kan hjælpe med følgende opg.: Opg. 3.2 En vandig opløsning af HF kaldes flussyre. I en sådan opløsning hersker ligevægten: HF(aq) + H2O ? F-(aq) + H3O+(aq) a) Opskrive reaktionsbrøken for reaktionen. Ved 25 °C bestemmer man følgende ligevægtskoncentrationer i opløsningen: [... -
Alternativer til STX?
ForumindlægJeg går i 1.g på stx lige nu, og jeg mistrives meget i min klasse, og generelt på min årgang, som er præget af skoletræthed og useriøsitet. Jeg er selv glad for det faglige, men min lyst til at gå i skole er simpelthen forsvundet fuldstændigt. Jeg er ikke faldet særligt godt i hak med nogen, og m... -
Hej.
ForumindlægEr der nogle der er uddannet som farmakonom eller farmaceut, som ville hjælpe mig? Jeg har nogle spørgsmåle, da jeg ikke rigtig har styr på det. 1) til jer der er uddannet indenfor farmakonom eller farmaceut. Har I taget fuld hf på enkeltfag eller ka... -
Hvordan uploader jeg i kemi B?
ForumindlægJeg har en kemi opgave som jeg gerne vil oploade, opgaven er skrevet i kemi B på VUC. Jeg har to problemer, først så indgår kemi B slet ikke under HF eller HF enkeltfag hvilket er hvad jeg tager, Kemi B figurere kun under en helt anden uddannelse. Hvordan uploader jeg min kemi B under HF fag? M... -
Hjælp til opgaver
ForumindlægHar terminsprøve imorgen, så er igang med at øve mig. Der er dog opstået problemer, så jeg håber at I lige kan hjælpe mig med nogle af dem inden imorgen.Opgaverne er her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/MED0587SF.pdf2) Jeg har brugt regression, men får en mærkelig f... -
Piller mod eksamensangst
ForumindlægJeg skal skrive en artikel om unge kvinders brug af piller mod eksamensangst. Men jeg mangler kontakt til en pige, der har egne erfaringer med pillerne og vil fortælle om det. Hun skal enten have brugt betablokkere (fx. propranolol) til en eksamen tidligere eller fået en recept, så hun kan bruge ... -
Metoder
ForumindlægHej, Jeg er som så mange andre igang med at forberede AT-eksamen, med emnet rejer. Jeg skriver om Amish folket i fagene samfundsfag og religion. Mit problem er at jeg har rigtig svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg skal snakke om. Fordi ,som jeg har forstået det er den klassiske metode i r... -
hvordan gør man??
Forumindlæghvordan kan man slappe bedre af til sin eksamen?? Hvilke ting kan man gøre for at man slapper af når man kommer ind foran lærer og censor ?? jeg mangler et godt råd for jeg har virkelig angst for at stå foran folk og fremlægge.. håber i har et godt råd hilsen Annika -
dumpet ?
ForumindlægFor at komme ind på it-ingeniør uddannelsen: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af standpunkts- og eksamenskarakterer på mindst 02 efter 7-skalaen. Årskarakter: 4 i mundtlig og 02 i skriftlig Eksamen: 02 i mundtlig og 00 i skriftlig Jeg har min sidste eksamen på mand... -
Er jeg bestået?
ForumindlægJeg har et prblem jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Jeg har her i 2g fået 00 i både skrifligt og mundtlig i årskarakter. Jeg har nu fået at vide jeg skal til skriftlig eksamen. mit spørgsmål er så, hvad skal jeg til eksamen for at bestå matematik på B niveau? Jeg har forstået at årskar... -
Hvor meget bør jeg gøre ud af det!
ForumindlægMisforstå mig nu ikke, jeg prøver ikke at springe over hvor gærdet er lavest. Der er bare ingen grund til at gøre alt for meget ud af det hvis det er unødvendigt. Med henblik på eksamen. Jeg har en masse kernetekster, som jeg har læst/læser. Bør jeg lave noter på hver enkelt, eller burde min hu... -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
Ramt af Old-pest!!
ForumindlægHejsa alle! Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mi... -
optagelse efter sommer (hjælp)
Forumindlæghej.. jeg vil gerne ind på IHA og læse ingeniør.. kravene er blot: Krav til niveauer? Ud over ovennævnte eksamen er der følgende krav til niveauer: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af mundtlig og skriftlig eksamen på mindst 6,0 efter 13-skalaen eller 02 efter 7-skalaen Fysik ... -
HJÆLP: SRP + emner!
ForumindlægHeej derude :) Jeg skal til at vælge hvilke fag jeg vil skrive i til min SRP-opgave i 3.g. Jeg er total blank overfor hvilke fag jeg skal vælge, og det med fagene er jeg egentlig ligeglade med hvad bliver, jeg er mere interesseret i et knald godt skriveemne, hvor der er en masse og kunne sk... -
AT - 9/11 med hvilken fagkombination?
ForumindlægHej :-) I årets AT-emne, katastrofen - årsager og konsekvenser, vil jeg gerne skrive om terrorangrebet på 9/11. Min første tanke var, at jeg syntes, at de religiøse årsager til angrebet var spændende (Jihad osv), og mine vejledere sagde, at jeg kunne skrive i engelsk-religion - med samfundsf... -
Søge ind- kvote 2 JURA
ForumindlægHej alle sammen... Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er JURA! Jeg har desværre ikke det højeste gennemsnit, da det ligger på cirka 6,7. Jeg ved, at jeg kan gange det med 1,8 efterfølgende. Vil det overhovedet være muligt for mig, at skulle betragtes som en egnet kommende jurast... -
mat B dumpet ...
ForumindlægHej alle jeg er desværre dumpet i skriftlig mat B, trods min standpunktskarakter er 7 både mundtligt og skriftligt. jeg skal bruge mat på mindst B niveau for at gøre mig forhåbninger om at komme videre på universitetet, så derfor vil jeg gerne tage skriftlig mat B eksamen om i løbet af sommerferi... -
MEDICIN TILVALGSFAG HJÆLP!
ForumindlægKære SP Jeg er meget frustreret lige nu og meget bange for, om jeg har ødelagt hele mit semester! Jeg er kommet ind på medicinstudiet på KU her til sommer og jeg har fået plads til februar (jeg er vinterstarter). Jeg har haft travlt siden sommerferien med både kørekort og det ene og det andet.... -
Uni: Hvad hvis man ikke aflevere?
ForumindlægHvad sker hvis man ikke aflevere en afleveringsopgave til tiden? skal aflevere en i morgen (eller teknisk set i dag) 12:00, men har kun lavet første opgave og de 4 sidste opgaver skide svære!
