Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19581 til 19600 af 135324
-
Meget svær ligning
Forumindlægligningen er 27+3/3x3+3+27-3 </quillbot-extension-portal> -
Ligningsløsning
ForumindlægJeg har rigtig svært ved denne opgave: a) Opstil en formel for rumfanget v af en terning med kantlængden x og isoler x i formlen? b) Isoler r i formlen v=4 brøkstreg 3 pii(3,14) gange r i 3, og udregn r når v=10 cm i 3. -
Er gymnasiet en ren dræber?
ForumindlægHej alle! Til sommer står den på gymnasiet. Noget jeg har glædet mig til faktisk;) Folk siger hele tiden, at du ikke skal glæde dig. Det bliver 3 hårde år med en del lektier osv. Hvad siger jer gymnasie elever? Hvordan er det? Håber at jeg kan starte en debat med jeres meninger og holdn... -
Matematikbutikken (haster)
ForumindlægHej,Jeg er 3.g matematiker, og overvejer at købe facitlisten fra matematikbutikken til bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau" derfor ville jeg gerne høre om der er nogle, som har bestilt facitlisten og hvad de synes om den?Mvh Line- -
SSO
Forumindlæghej jeg har tænkt mig at skrive i matematik (3.g39;s opgave). jeg vil srkive om emnet "matematik og økonomï", men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om,altså (underemner)hvad jeg skal komme ind på. Håber at der er nogle der kan hjælpe... -
BEVISER! HJÆÆÆLP!!
ForumindlægDeduktiv matematik/Beviser. Gør rede for forskellige bevistyper. Du skal blandt andet lave et eller flere deduktive beviser, et modstridsbevis og et inspektionsbevis Skal fremlægge i matematik i morgen og det er det her jeg skal.. og er sku lidt på bar bund nogen som kan hjælpe mig lidt her :) -
hvornår er man dumpet?
Forumindlægjeg fik i dag 0 i mundtlig matematik ( Jeg trak integralregning, det eneste jeg bare ikke kan.. typisk!) og er i tvivl om jeg så er dumpet matematik nu? Altså om dumpet i en af de to eksamener betyder dumpet i faget eller om jeg godt kan bestå hvis nu den skriftlige er gået godt? -
Mat.mundtlig hjælp !:)
ForumindlægHej jeg går i 9.klase og skal op i matematik mundtlig men ved ikke hvad man skal fokusere at øve mest på og hvilke matematik emner der vil blive opgivet og om man skal lave dispotition til hvert emne?:) -
Kongruens modulo
ForumindlægHvordan viser vi, om udsagnet ∀ n ∈ N : 3 | (5n3 + 70n) er sandt? _____________ N mængden af de naturlige tal 3 | ... 3 går op i ... -
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h... -
Krav for oprykning til 2.g
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 1.g og har lige fået mine årskaraktere hvor jeg havde et gennemsnit på 6,6 Jeg vil høre om det er det samlede gennemsnit af alle fagene hvor jeg jo som sagt har fået 6,6 i gennemsnit eller om det kun er årskarakterene for de fag jeg skal op i til årsprøver (mun... -
Differentiation af sammensat funktion
Forumindlægh(x) = cos^6 (3x+3) funktionen er sammensat af den ydre funktion = cos^6 og den indre funktion (3x+3) h(x) = -sin^6(3x+3) * 3. Men det skal give: -18cos^5(3x+3) * sin(3x+3) Hvordan det??? -
ligning for tangent til graf
Forumindlæghej! Jeg er ikke saa sikker naar det handler om at finde en ligning for tangenter til grafer saa vil lige sporge jer om det her ser rigtigt ud.. funktionen hedder: f(x) = x^2-5x+4+2*ln(x) og punktet er (3, f(3)) f39;(x)= 2x -5+2/x f39;(3) = 2*3 - 5 + 2/3 = 1,66667 f(3) = 3^2 - 5 * 3 + 4 + 2... -
Lille integralopgave
ForumindlægHej!Jeg har regnet følgende opgave, men er lidt usikker på resultatet. Er der nogen der gider kigge på stykket?int 3x^2*ln(x)dxf(x)=ln(x) f39;(x)= 1/xg(x)= 3x^2 G(x)=x^3int 3x^2*ln(x)dx = x^3*ln(x)- int(x^3*1/x)dx= x^3*ln(x)-int(x^2)dx= x^3*ln(x)-1/3x^3Kan dette passe?På forhpnd tak;) -
Hvilke regl? potens..
ForumindlægJeg vil blot være sikker på hvilke regle jeg skal benytte til (1/x)^3 = 1/64 .... Er i tvil.. -
de værdier af b
ForumindlægHej, jeg skal løse følgende opgave, men kan ikke få det til at passe: En funktion f er bestemt ved : f(x)=x^3+bx^2+3x+4, hvor b er et tal Bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion. Jeg bstemmer først f39;(x) = 3x^2+bx+3 f39;(x)=0 d=1^2-4*3*3 <-- hvad gør jeg galt... -
2. grads polynomier, division.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for som jeg er gået lidt død i. jeg skal udfører følgende divison. (x^3 - 3x^2 - 10x + 24) : (x + 3) jeg har prøvet at regne den ud men kan ikke få den til a gå op, ved ikke om nogen a jer kan se hvor jeg har lavet fejlen. (x^3 - 3x^2 - 10x + 24) : (x + 3) = x^2 ... -
Jura! Nogen der kan hjælpe med en case?
ForumindlægOpgave 1 Bo er 27 år gammel og sidder i kørestol, fordi han brækkede begge ben ved en ulykke for 3 måneder siden. Bo skal udskrives fra hospitalet nu og tilbage til sin lejlighed. Bo bor i en stuelejlighed, som han købte for 5 år siden. Det er ikke noget problem at komme ind i opgangen og ind a... -
cirkel
Forumindlæghvordan finder jeg radius og koordinatsættet til cirklens centrum ud fra en ligning? (ligningen er ved hæftet) -
Stokastisk variabel normal fordelt
ForumindlægHej, hvordan bestemmes c) i vedhæftede når det er en opgave uden hjælpemidler? jeg tænkte at man skulle anvende svarene i a) og b), men jeg er ikke sikker på hvordan.. Mine svar til a) og b): a) X<-12 og X>18 b) -7<=X<=13 Tak på forhånd.
