Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19601 til 19620 af 32822
  • hjælp til næste år

    Forumindlæg
    Søger en der er interesseret i at hjælpe mig med matematik på b til næste år, over msn eller rl, alt hjælper! Jeg kommer fra Odense selvf skal dette ikke være gratis og vi kan sammen finde en rimelig pris :-) ved ikke om dette skal postes i andre eller her, så bid ikke hovedet af mig :-S
  • Potensregneregler

    Forumindlæg
    Kan godt være at jeg spørger rigtig rigtig dumt, men det er noget tid siden har haft matematik, og er ved at læse op også står der at man skal kunne potensregnereglerne til prøven uden hjælpemidler, men hvad er det nu man fx. bruger dem til? Kan simpelthen ikke huske det:)
  • Rumgeometri

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder lige med en matematik opgave, men jeg er gået i stå.. Opgaven lyder: En plan har ligningen 2x-3y+6z = 12 Bestem koordinaterne til de punkter A, B og C, hvor planen skærer akserne
  • Division? Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik.
  • Primtalsfaktorisering

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at redegøre for matematikker bag primtalsfaktorisering, men er kort på gode hjemmesider, med forklaringer der går i dybden. hvis nogle ligger inde med links eller henvisninger til bøger (danske såvel som engelske) vil jeg være meget taknemlig. Tak på forhånd.
  • Lektiehjælp søges.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger en som kan lærer fra sig i matematik. Jeg går i gym og har mat på A niveau. Jeg bor i midt jylland, så det vil være en fordel hvis du boede i nærheden. Det drejer sig om undervisning én gang om ugen. -Håber at hører fra dig.
  • en funtion.

    Forumindlæg
    Jeg har fået en matematik opgave, der lyder på at jeg skal angive en funktion der beskriver sammenhængen mellem tiden og vandforbruget. Jeg bruger 6 liter i minuttet. hvilke funktioner kan jeg bruge?
  • 10.klasse - råd

    Forumindlæg
    Lærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det?
  • Tabel?

    Forumindlæg
    føler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (:
  • Lektie hjælp

    Forumindlæg
    Hej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard
  • Samfundsfag i opg. om Poker (sammen med Mat)

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har planer om at skrive en større opgave om poker i SAMF/MAT, og har ikk problemer med at finde materiale i matematik, men kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg kunne gå til emnet samfundsfagligt? På forhånd tak! Mvh Niels
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lige begyndt på gymnasiumet, og har matematik på a. Jeg har fået min første blækregning for, og der er en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, da jeg ikke har lært om det i folkeskolen. Er der nogen der vil hjælpe mig med et par få opgaver?
  • Integralopgave

    Forumindlæg
    Hej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal til terminsprøve, om to uger, i disse fag: Dansk: Skriftelig fremstilling, læseprøve, retskrivning Matematik: Problemregning, færdighedsregning Engelsk: Skriftelig prøve Er der nogle der har noget jeg kan øve mig med? Eller ved hvad jeg skal øve mig på? :) Tak på forhånd :)
  • HJÆÆLP TIL MÅLESTOKSFORHOLD!

    Forumindlæg
    Heei, jeg skal lave en matematik aflevering og jeg kan ikke huske hvordan man regner det her om: Tegn byggegrunden i målestoksforhold 1:500. 35 m ? 6 m ? 14 m ? 20 m ? hvordan skal jeg regne det om?
  • prøve (DET HASTER!)

    Forumindlæg
    Hej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg...
  • reducering skrives ind på computeren?

    Forumindlæg
    Ja, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b)
  • Simpel Mat med brøker

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal hjælpe min kære kusine, som går i 8. klasse, med noget matematik og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gør! Meget pinligt 3/x=5 nogen som kan hjælpe?
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) jeg har fået en uge opgave for (FS10 matematik 2006 maj) Jeg har været så dum at smide mine svarark ud.... :( Er der nogle af jer der ved om jeg kan hente dem fra internettet et eller andet sted????
  • Bestem f'(4)

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder lige med en matematik aflevering. Jeg har set at andre har lagt det samme spørgsmål ind før, men jeg forstår det simpelthen ikke. Altså jeg skal bestemme f'(4) ved hjælp af en figur jeg har. Hvordan gør jeg det ?