Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19621 til 19640 af 21415
-
Analyse af Tordenbygen! HEEEELP!
Forumindlæghej mennesker skal til min dansk eksam analysere og fortolke Tordenbygen af Thøger larsen. jeg er nok en af de dårligste til at analysere og fortolke. så ville elske lidt hjælp! Her er digtet: Der bølger Varme over Bakkens Kamme og Kornets trygge slummerdunkle Riger. Som saligt-salte Bl... -
Historie eksamen - Ideologiernes kamp
ForumindlægHej, jeg har trukket "Ideologiernes kamp I - mellemkrigstid og 2. verdenskrig" til min 24-timers historie eksamen. Nogle der har lyst til at hjælpe med en evt. problemformulering til mig? :D Her er nogle uddrag fra mine kilder... Tekst 1: Det er et uddrag fra Nürnberg-lovene... -
Historie rettelse!!
Forumindlæg• Hvordan startede krigen i Irak? Den 12. september 2002 holdt man den såkaldte generalforsamling i USA, hvor W. Bush var med. Han havde nogle specifikke krav vedr. masseødelæggelsesvåben. Han mente, at Irak truer sikkerheden i USA. ”De skulle stoppes”. De skulle findes og destru... -
er nogen der kan rette min dansk stil .......
ForumindlægDrageløberen Kort om forfatteren Khaled Hosseini blev født 4. marts 1965, Kabul, Afghanistan er en amerikansk forfatter og læge af afghanske oprindelse. Han har boet i USA siden han var femten år gammel og er en amerikansk statsborger. Hans 2003-debut roman, The Kite Runner, var en internation... -
Ris og ros til boganmeldelse.
ForumindlægOprør af Suzanne Collins Romanen ”Oprør” er tredje bind i Suzanne Collins sindsoprivende triologi. Bogen ”Oprør” har været på New York times’ Best Sellerliste i mere end 100 uger i træk og derudover blev der kopieret 1,5 mio. bøger af de første fjortenmåneder til Nor... -
Rettelse af dansk boganmeldelse.
ForumindlægHej! Du er mere end velkommen til at tage et lille kig på min boganmeldelse. Mvh. Maria :) Oprør af Suzanne Collins Romanen ”Oprør” er tredje bind i Suzanne Collins sindsoprivende triologi. Bogen ”Oprør” har været på New York times’ Best Sellerliste i mere end 100 ... -
Redigering af analyse med Benny Andersen
ForumindlægHej forum Jeg har fået tildelt "Af med hatten" af Benny Andersen - som jeg skal analysere og fremlægge til dansk eksamen (10. klasse) nu på mandag. Jeg har analyseret den igennem, og nu mangler jeg lidt inspiration til at komme videre, er der nogen venlige sjæle som kunne hjælp mig?... -
Fransk aflevering
ForumindlægHej alle. Jeg har 2 små franske aflevering for hjemme. Og vil egentligt lige have en til at kigge det igennem, på forhånd tak. Det er ottende klasses niveau. Jeg har brugt google oversæt til hjælp. 1. aflevering: Comme loisirs, j'aime danser, aller au club avec mes amis et amies, jou... -
Hjælp til oversæt
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere en fransk aflevering, på ottende klasses niveau, men jeg har et lille problem. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er super fantastisk til fransk .. Jeg vil derfor bede om hjælp, og vil egentligt lige have en til at kigge det igennem, på forhånd tak. Jeg har b... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægDet vil være en stor hjælp hvis nogen kan rette oversættelsen. Jeg er sikker på at der mange fejl, jeg er rigtigt dårlig til tysk. Hjælp det er en meget vigtigt aflevering, som skal afleveres inden tirsdag. 1. Während des zweiten Weltkrieges wurden viele grosse Städte bombardiert. Schüler wurden... -
Den iranske revolution
ForumindlægHej. Jeg har lige lavet min EP synopsis. Jeg tænkte på at der nogle der har nogle gode forslag, kritk osv.. Synopsien er lavet i punktform, så jeg håber ikke at det virker uoverskueligt. Mange tak :) Indledning: I 1979 gennemgik Iran det vi i dag kender som den iranske revolution. Det bet... -
Ovesætte tekst fra dansk til tysk
ForumindlægHej jeg har forsøgt at oversætte denne tekst fra dansk til tysk med hjælp fra diverse oversættelsesprogrammer. Er kommet frem til dette resultat. Er der nogle der kan rette det igennem for mig? Mit tema er Brøndby IF. Brøndby er et professionelt dansk fodboldhold. Jeg vil tale om Brøndby, ford... -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
venstre- og højrefløj?
ForumindlægEr der nogen som kan uddybe de to begreber mht. politik.Jeg skoder til politik, men jeg skal op til historie på fredag, så det vil være meget rart, hvis jeg lige vidste det. -
Valg 2005
ForumindlægSå blev valget udskrevet!Så vidt jeg kan forneme, er de fleste brugere af Studieportalen højreorienterede.Men hvad har folk tænkt sig at stemme? -
Højest lønnede job
ForumindlægHilken uddannelse har den højeste løn, både mht. timeløn og fastløn?- Kevin -
Fysikopgaver om lys og spænding
ForumindlægHej! Er der nogen der kan være behjælpelig med en eller flere af disse 7 opgaver? Jeg har været syg i en periode da emnet er blevet gennemgået på klassen og har svært ved at få det til at give mening selv. På forhånd tak :-) -
Algebra
ForumindlægHej alle og godt nytår! Jeg står og skal op til eksamen i algebra. I den forbindelse er der indtil videre dukket følgende spørgsmål op (heraf nogle i forbindelse med beviser, så jeg har prøvet at beskrive situationen så godt som muligt. Mangler I oplysninger, så sig endelig til). Bogen er "... -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
Læreruddannelsen - hvilket linjefag?
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i et problem, da jeg på tirsdag skal påbegynde min videreuddannelse - læreruddannelsen i Silkeborg. Jeg har indtil nu været sikker på, at jeg skulle have engelsk som mit første linjefag, men de seneste par dage er jeg kommet rigtig meget i tvivl. Mit ønske har været, at ...
