Tysk
Ovesætte tekst fra dansk til tysk
Hej jeg har forsøgt at oversætte denne tekst fra dansk til tysk med hjælp fra diverse oversættelsesprogrammer. Er kommet frem til dette resultat. Er der nogle der kan rette det igennem for mig?
Mit tema er Brøndby IF. Brøndby er et professionelt dansk fodboldhold. Jeg vil tale om Brøndby, fordi det er mit favorit fodboldhold, og det har det været siden jeg var helt lille. Brøndby blev grundlagt i 1964 af Per Bjerregaard. Brøndby var den første professionelle danske fodboldklub nogensinde. Brøndby har op til flere gange være i de europæiske fodboldturneringer. Et af de kampe var mod den tyske fodboldklub Bayern München i Champions League. Brøndby leverede en sensation og vandt 2-1. Brøndby leverede også en sensation mod et andet tysk hold Schalke 04, hvor de vandt UEFA Cuppen.Der har været masser af danske spillere i den tyske Bundesliga gennem tiderne. En af de største danske spillere var Ebbe Sand. Han var en stor legende i Schalke 04, hvor han scorede mange mål. En anden spiller, der kan blive en legende i den tyske Bundesliga, erden 18-årige dansker Pierre Højbjerg. Han spiller lige nu for det bedste tyske fodboldhold Bayern München.Brøndby var i store problemer fra 2011-2013, både økonomisk og sportsligt. Brøndby røg ned i tabellen og var meget tæt på konkurs. Bestyrelsen var dårlig, og var skyld i den store gæld. Men en kapital indsprøjtning reddede dem i sidste ende. I dag er Brøndby endelig kommet tilbage til toppen af ??dansk fodbold igen. Der er styr på økonomien og bestyrelsen, og der er kommet mange gode spillere til klubben.Min konklusion er, at Brøndby aldrig kan gå konkurs, fordi det ikke kan lade sig gøre, da det er for stort et fodboldbrand.
Min oversættelse:
Mein Thema ist Bröndby IF. Bröndby ist eine professionelle dänische Fußballmannschaft. Ich habe mich entschieden, über Bröndby zu sprechen, weil es mein Lieblings-Fußballmannschaft, und es war, seit ich sehr jung war. Bröndby wurde im Jahre 1964 von Per Bjerregaard gegründet. Brøndby war die erste professionelle dänische Fußballverein jemals. Bröndby hat mehrmals im europäischen Fußball-Turnieren gewesen. Eines der Spiele war gegen die deutsche Fußball-Club Bayern München in der Champions League. Brøndby lieferte eine Sensation und gewann mit 2:1. Bröndby auch eine Sensation gegen einen anderen deutschen Teams Schalke 04 im UEFA Cup gewann. Es gab viele dänische Spieler in der deutschen Bundesliga durch die Jahrhunderte. Eine der größten dänischen Spieler waren Ebbe Sand. Er war ein großer Legende von Schalke 04 und erzielte viele Tore. Ein weiterer Spieler, der eine Legende in der deutschen Bundesliga werden kann, ist der 18-jährige Däne Pierre Højbjerg er spielt jetzt für den besten deutschen Fußballmannschaft Bayern München. Bröndby war in der großen Krise von 2011-2013, sowohl wirtschaftlich als auch sportlich. Bröndby Rauch bis auf den tabel und war sehr nahe an den Bankrott. Der Vorstand war schlecht und hatte große Schuld. Aber eine Kapitalspritze rettete sie am Ende. Heute Bröndby kommt endlich zurück an die Spitze der dänischen Fußball wieder. Die Steuerung wird auf die Wirtschaft und den Vorstand erreicht und es ist schon so viele gute Spieler. Meine konklusion ist, dass Bröndby kann niemals bankrott gehen, weil es zu viel Fußball Feuer, um es getan werden kann.
Svar #1
08. juni 2014 af policemanmem
Mein Thema ist Bröndby IF. Bröndby ist eine professionelle dänische Fußballmannschaft. Ich habe mich entschieden, über Bröndby zu sprechen, weil es sie meine Lieblingsfußballmannschaft ist, und es war, seit ich sehr jung war. Bröndby wurde im Jahre 1964 von Per Bjerregaard gegründet. Brøndby war die erste professionelle dänische Fußballverein ((Fußball-)Verein er hankøn) jemals überhaupt. Bröndby hat mehrmals in europäischen Fußballturnieren gewesen gespielt. Eines der Spiele war gegen die deutsche Fußball-Club (Fußballclub er hankøn) Bayern München in der Champions League. Brøndby lieferte eine Sensation und gewann mit 2:1. Bröndby lieferte auch eine Sensation gegen einen anderen deutschen Teams Schalke 04, als sie den im UEFA Cup gewann. Es gab viele dänische Spieler in der deutschen Bundesliga durch die Jahrhunderte (im Laufe der Zeit - 'Jahrhunderte' er uanset en overdrivelse:p). Eine ('Spieler' er hankøn) der größten dänischen Spieler waren (er grundleddet ental eller flertal?) Ebbe Sand. Er war ein großer Legende (Legende er hunkøn) von Schalke 04 und erzielte viele Tore. Ein weiterer Spieler, der eine Legende in der deutschen Bundesliga werden kann, ist der 18-jährige Däne Pierre Højbjerg. Er spielt jetzt für den besten deutschen Fußballmannschaft (Mannschaft er hunkøn) Bayern München. Bröndby war in der großen Krise von 2011-2013 in großen Problemen, sowohl wirtschaftlich als auch sportlich. Bröndby Rauch bis auf den tabel (pas..) und war sehr nahe an den vor dem Bankrott. Der Vorstand war schlecht und hatte große Schul (den direkte ville her være: und war an großen Schulden schuld. For at undgå dobbelt 'Schuld' lige efter hinanden, kunne du evt. omformulere til und machte große Schulden.). Aber eine Kapitalspritze rettete sie am Ende. Heute Bröndby kommt Brøndby endlich wieder zurück an die Spitze der dänischen Fußballliga wieder. Die Steuerung wird auf die Wirtschaft und den Vorstand erreicht und es ist schon so viele gute Spieler. Meine konklusion ist, dass Bröndby kann niemals bankrott gehen (ordstilling: bøjet udsagnsord til sidst i bisætning), weil es zu viel Fußball Feuer, um es getan werden kann. Prøv lige at se på denne sætning igen.. hvis du oversætter det 'tyske' ord for ord, kan du tydeligt se at det er volapyk.
Selvom du bruger oversættelsesmaskiner til hjælp, skal du altså stadig kigge det igennem. Specielt sidste sætning er helt i tovene.. Foruden det understregede, har jeg en generel kommentar:
Hvis du er i tvivl om navneordenes køn, slå dem op! En ordbog er guld værd, hvis man kan bruge den rigtigt. Og generelt er tysk glad for sammensatte navneord, så her skal du ikke lade dig influere fra engelsk;)
Svar #3
08. juni 2014 af Stygotius (Slettet)
Det er nok ikke meningen at Studieportalens hjælpere skal bruge deres tid og kræfter på at arbejde med en oversættelsesmaskines nonsens.
De der gør det, hjælper ingen.
Svar #4
08. juni 2014 af MiHNDH (Slettet)
Brøndby war die der erste professionelle dänische Fußballverein ((Fußball-)Verein er hankøn) jemals überhaupt.
Svar #5
Eines der Spiele war gegen die den eutschen Fußball-Club (Fußballclub er hankøn) Bayern München in der Champions League.
Svar #6
lieferte auch eine Sensation gegen einen anderens deutsches Teams, Schalke 04, als sie den im UEFA Cup gewann.
Svar #7
08. juni 2014 af Stygotius (Slettet)
Wiederholung ist die Grundlage aller Ausbildung
Wiederholung ist die...................
Skriv et svar til: Ovesætte tekst fra dansk til tysk
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.